Lek & tjatter Vi pysslar vidare, del LXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag blir helt vansinnig. chkdsk f påstår att det inte är några problem och har kollat struktur, sektor och verifierat. Den är återigen NTSF, access denied error när jag försöker öppna den eftersom den inte är accessible. Properties 0/0 TB men NTSF. När jag försöker ändra privileges så börjar den visa filerna och kraschar i mitten av processen. Disk Management påstår att den är helt frisk, NTSF, och visar hur mycket som finns på den och hur många filer. Seatools visar FAIL och att några sektorer är damaged - ja det blir svinglish nu eftersom jag inte kommer ihåg svenska termer. Kör just nu en outer scan på Seatools och har, enligt deras instruktioner laddat ner Seatools för DOS.

Advanced repair vågar jag mig inte på eftersom den varnar att hdd kan krascha totalt och man bör backa upp all data innan. Men FÖR I HELVETE OM JAG KOM IN I DATAJÄVELN ÄR DET EXAKT VAD JAG SKULLE GÖRA. MEN JAG KOMMER INTE IN

Är i begrepp med att klicka hem en ny hårddisk jag inte har råd med. Det blir inget träd till katten på ett tag och snabbmakaroner för kattslaven.

Jag tror du har 2 alternativ.
1. Andas.
2. Öppna fönstret innan du kastar ut skiten.

Ärligt fattar jag typ bara att det inte är som du tycker men så mycket mer fasta råd kan jag inte ge. :o

Grattis ... Hoppas vi far se rejalt med bilder sedan. :)

Och jag forstar plotsligt varfor jag inte kan lara mig att hitta i Stockholm "to save my life" ... Det maste ju helt klart vara dalig Karma fran den gangen nagra turister fragade efter vagen till Operan ... och jag skickade dem till Dramaten:cautious::rofl:
:rofl::rofl::rofl:

Jag håller med om råd 2,det blir så dyrt o besvärligt annars.

Been there done that

Det som driver mig till vansinne är att jag vet att filerna finns där men att om jag försöker med recovery so kommer den absoluta majoriteten att vara korrupta, eftersom film filer är det i princip alltid.

Antingen får jag vänta med att beställa tills en viss disk kommer in i lager (det bir 100 kr billigare), alternativt, köper jag den nu 40 kr billigare från en butik jag aldrig handlat hos, alternativ köper jag den från NetoNet som jag har använt tidigare och har bra erfarenhet av :idea:

Borde ställa in matvaror i kylskåpet. Helt sjukt att igår vad det som jag bekymrade mig mest för min spis. Idag spelar det noll och ingen roll... Blah! Inte ens en ångestdämpande hjälper just nu :meh: Min dator och mina hårddiskar är idiotiskt viktiga för mig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gäller både hund och katt men valde att lägga den här,om någon misstycker får tråden gärna flyttas. Detta bostadsområde har länge...
2
Svar
35
· Visningar
2 522
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30