Lek & tjatter Vi pysslar vidare, del LXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ganska trött på ris och creme fraische nu. Har introducerat riskakor och nyponsoppa. Har fortfarande magkatarr :down: Har dock kunnat minska ner lite på omeprazolen nu.

Imorgon är jag ledig från jobbet. Sysselsättning: lämna barnet i skolan, försöka lasta surponny och köra till mätning, fixa stallet, fixa naglarna, hämta barnet i skolan, förhoppningsvis slappa lite i soffan och slutligen in till Malmö för årsmöte i min arbetsplats idrottsklubb.
Så gör jag när jag är ledig :p

Jag har fixat kvällens och någon mera gångs mat? En ny fin maträtt har jag trixat ihop, stuvad spagetti:up:
Den tillagas som sin kusin stuvade makaroner och man ska inte låta såsen koka över eller bränna i botten (lite som tjocknad i botten funkar nog :angel:). Dessa detaljer är mycket noga att ha i tanken för avsmakningen hur vida man kan äta det igen eller inte.
@MJLee Man stänger av plattan, står och håller i kastrulleländet och glor är man ytterst noga kan man även koppla in barnlåset på spisen så inte mjölksåsen vrider på värme på egen hand.
I övrigt är det mest vispa och kasta ihop.
matagenten kommer senare ikväll med utlåtande om detta fräscha nya recept och dess framtid bland dom finare krogarna.
Tillbehör? strunta i eller ta vad du hittar, typ 5 ärtor, en msk majs och kanske piffas till med senap.

Utlåtande från smakpanelen: Stuvad spagetti är en specialitet, snart nära dig. Finns att beställa på alla krogar som har ett kök med stil.
/hallonsaft äter. :)

Ps. Ber om ursäkt för den låga humorn men kunde liksom inte låta bli, man är inte vuxen om man inte törs ha barnasinnet kvar :o Ds.

Fick just en bild från min amerikanske släkting .Hon såg väldigt tagen ut av operationen och fick tydligen dåligt med morfin då hon hade skitont
Nej fyyy vad hemskt. men jag kan inte låta bli att bli paff, såg en film på en unge som hade varit hos tandläkaren och den knodden var ju totalt speedad? Knepigt men ja klart olika ställen osv.

Men, bild på lyan.

OBS kommer INTE inreda såhär... jag har en plan (tänk bordell, franslampor, kanske en och annan flamingo och kläder överallt ;) )

mini1.jpg

mini2.jpg
mini3.jpg

mini4.jpg

mini5.jpg
mini6.jpg

Pling pling i jobbmobilen. Någon har kört hyrbilen off road = brutit kontraktet = jag skickar ett meddelande och ber dom komma tillbaka NU med bilen.

Får meddelande att ok, vi är på väg.

Följer dom på gpsen. Dom är inte alls på väg utan kör ut på en annan bush-road och dessutom gör en till avstickare och kollar in en annan beach, innan de kommer tillbaka 50 min senare (normalt borde det tagit 10 - 15 min).

Jag förklarar igen att de kört var de inte skulle och därför får de inte tillbaka depositionen.

Ursäkterna haglar med 'det är ingen skada skedd på bilen", "jag är en skitbra chaufför, ingen j-a backpacker", "det borde vara undantag" osv osv...

Regler gäller inte för alla tydligen...

Jag svara typ "du bröt kontraktet, därför förlorar du depon. Du kan e-posta management om du vill. Jag kan inte hjälpa dig"

"Jag kommer aldrig hyra bil här igen eller rekommendera ert ställe till mina vänner"

"BRA. Tack" :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gäller både hund och katt men valde att lägga den här,om någon misstycker får tråden gärna flyttas. Detta bostadsområde har länge...
2
Svar
35
· Visningar
2 522
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar