Lek & tjatter Vi pysslar vidare, del LXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
God mat tillsammans med kollegor! Synd bara att det är svårt att gå direkt från middag till sängen när man är på restaurang... tips från coachen: det finns en papperslapp även i thailändska lyckokakor. Ät det inte ;)

Blev erbjuden sittplats på tunnelbanan också. Helt oväntat och jag fattade inte vad hon menade först. Ser jag så gravid ut? :p

Jag har fixat kvällens och någon mera gångs mat? En ny fin maträtt har jag trixat ihop, stuvad spagetti:up:
Den tillagas som sin kusin stuvade makaroner och man ska inte låta såsen koka över eller bränna i botten (lite som tjocknad i botten funkar nog :angel:). Dessa detaljer är mycket noga att ha i tanken för avsmakningen hur vida man kan äta det igen eller inte.
@MJLee Man stänger av plattan, står och håller i kastrulleländet och glor är man ytterst noga kan man även koppla in barnlåset på spisen så inte mjölksåsen vrider på värme på egen hand.
I övrigt är det mest vispa och kasta ihop.
matagenten kommer senare ikväll med utlåtande om detta fräscha nya recept och dess framtid bland dom finare krogarna.
Tillbehör? strunta i eller ta vad du hittar, typ 5 ärtor, en msk majs och kanske piffas till med senap.

Eftersom det verkar matrapporteringsdags så kan jag meddela att jag tog upp en riktigt god matlåda från frysen, fläskytterfile, potatis och sås med karljohan svamp. :d Dottern fick min halva pizza från igår så hon var lika lycklig, männen i familjen är och tittar på hockey och åt där. :D

Lämnat in inlämningsuppgiften som ska lämnas in senast imorgon. Imorgon får jag börja med nästa uppgift. Tycker det har varit tuffa uppgifter, känner att jag inte greppat kurslitteraturen fullt ut. Menmen, förhoppningsvis ger det med sig. Vill bara ha godkänt och bli klar med utbildningen nu!

Idag ringde tjejen från rehab från försäkringen . Hon måste gå på droger. Hon sa att har du fått ny stol i maskinen. Har du fått massage börjat på sjukgymnastik gör ag det som skulle göras . Gör han inte det så ring mig direkt då det är deras skyldighet så ska jag allt få fart på honom. Förra gången vi pratades vid så tyckte hon det AG sagt till henne
Har funderat lite kring samtalet och en del saker hade vi inte pratat om men diskuterade det med rehab på vc och dom fick även veta vad konsultfirman hette så jag funderar lite om koordinatorn tagit kontakt med henne och pratat henne tillrätta .Får fråga honom på torsdag

Screenshot_20180410-205327.webp
Någon som har en aning varför jag är hungrig?

Fick just en bild från min amerikanske släkting .Hon såg väldigt tagen ut av operationen och fick tydligen dåligt med morfin då hon hade skitont

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gäller både hund och katt men valde att lägga den här,om någon misstycker får tråden gärna flyttas. Detta bostadsområde har länge...
2
Svar
35
· Visningar
2 522
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar