Lek & tjatter Vi pysslar vidare, del LXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har sån fruktansvärd panik just nu. Plötsligt är min viktigaste och största hdd RAW och visar sig som Local disk. Jag har antagligen gjort något åt helvete. Den är 5TB och fylld med all min sciffy!!!!! %*€#^! €

Har fruktansvärd dålig erfarenhet av att försöka rädda just videofiler. Panik, panik, panik. Helvete, helvete, helvete

OBS kommer INTE inreda såhär... jag har en plan (tänk bordell, franslampor, kanske en och annan flamingo och kläder överallt ;) )

mini1.jpg

mini2.jpg
mini3.jpg

mini4.jpg

mini5.jpg
mini6.jpg
Läckert. grattis till ett fint hem. När flyttar du?? får granntanten plats??

Jag har sån fruktansvärd panik just nu. Plötsligt är min viktigaste och största hdd RAW och visar sig som Local disk. Jag har antagligen gjort något åt helvete. Den är 5TB och fylld med all min sciffy!!!!! %*€#^! €

Har fruktansvärd dålig erfarenhet av att försöka rädda just videofiler. Panik, panik, panik. Helvete, helvete, helvete
Pälsfröken tipsar: tugga på en ampellilja, känn lugnet! :angel:

Ganska trött på ris och creme fraische nu. Har introducerat riskakor och nyponsoppa. Har fortfarande magkatarr :down: Har dock kunnat minska ner lite på omeprazolen nu.
Ta ett glas med vatten och en tesked bikarbonat när du lägger dig. Det fick min magkatarr att ge upp. Undvik även mejeriprodukter fick jag råd om.

Det är oklart haha men vi kommer bo i samma kvarter fortsättningsvis också! ;)

En kompis bodde i nästan exakt samma lägenhet med på Norra Mälarstrand, hen hade fyra tv på samma yta. En i sängen, en på toa, en i rummet och en projektor hen hissade ner när det var film. På något sätt knökade hen också in surroundsound och subwoofer. Bodde längst upp och man undrar vad hens grannar nedanför tyckte :rofl:

Någon har smygit in en levande blomma i mitt hem! :confused:
Jag fick den av en som skulle flytta utomlands eller jag fick 2 mest härdad vid hantering liknande min var visst den här.
Den kom som skrumpen torr med svagt hopp, rasade här, kämpade, knoppar och fick en blomma var så den funderade över att offra sig över ett stup av chocken.
Jag kom på att jag skulle vattnat i helgen, typ och ser nu det här?

Så, vem har gjort intrång och lämnat den är för mig en stor mysko gåta?!
image.webp

Jag blir helt vansinnig. chkdsk f påstår att det inte är några problem och har kollat struktur, sektor och verifierat. Den är återigen NTSF, access denied error när jag försöker öppna den eftersom den inte är accessible. Properties 0/0 TB men NTSF. När jag försöker ändra privileges så börjar den visa filerna och kraschar i mitten av processen. Disk Management påstår att den är helt frisk, NTSF, och visar hur mycket som finns på den och hur många filer. Seatools visar FAIL och att några sektorer är damaged - ja det blir svinglish nu eftersom jag inte kommer ihåg svenska termer. Kör just nu en outer scan på Seatools och har, enligt deras instruktioner laddat ner Seatools för DOS.

Advanced repair vågar jag mig inte på eftersom den varnar att hdd kan krascha totalt och man bör backa upp all data innan. Men FÖR I HELVETE OM JAG KOM IN I DATAJÄVELN ÄR DET EXAKT VAD JAG SKULLE GÖRA. MEN JAG KOMMER INTE IN

Är i begrepp med att klicka hem en ny hårddisk jag inte har råd med. Det blir inget träd till katten på ett tag och snabbmakaroner för kattslaven.

Skriver kontrakt 18.30...
Skaffade även bra karma genom att hjälpa ett gäng förvirrade turister att hitta en bra restaurang. Blev en tio min promenad med dem i släpståg då jag insåg att de aldrig skulle hitta med kartan :rofl:

Grattis ... Hoppas vi far se rejalt med bilder sedan. :)

Och jag forstar plotsligt varfor jag inte kan lara mig att hitta i Stockholm "to save my life" ... Det maste ju helt klart vara dalig Karma fran den gangen nagra turister fragade efter vagen till Operan ... och jag skickade dem till Dramaten:cautious: :rofl:

Grattis ... Hoppas vi far se rejalt med bilder sedan. :)

Och jag forstar plotsligt varfor jag inte kan lara mig att hitta i Stockholm "to save my life" ... Det maste ju helt klart vara dalig Karma fran den gangen nagra turister fragade efter vagen till Operan ... och jag skickade dem till Dramaten:cautious::rofl:

Det ordnar jag! Tar bordell-frans-lampan under armen och flyttar in ;)

Ha bad karma på den :p Men ändå rätt najs med Dramaten i brist på Operan? ;)

Jag startade en tråd om det här med att inte kunna ha gröna fingrar, den dog efter 6 inlägg. Jag hade inget mer att tillföra och ingen annan heller verkar det som.
http://www.bukefalos.com/threads/vi-som-inte-har-grona-fingrar.1210047/
Blomman i länken är inte samma som i bilden och ja väktaren i tornet min tvillingblomma har avslutat allt vad kontakt med mig heter, grymt och hårt. Jag gillade den, för den var rolig ett litet tag iaf. :cry:
Hade kanske gått bättre i befintlig trädgårdstråd ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gäller både hund och katt men valde att lägga den här,om någon misstycker får tråden gärna flyttas. Detta bostadsområde har länge...
2
Svar
35
· Visningar
2 522
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30