R

rattalskare

Hejsan!

Igår så tog jag en tidigare buss hem för jag slutade ju tidigt! Struntade i att äta mat för jag ville ju gå ut med min hund så hon kunde springa lös innan det blev kolsvart! Gick runt "Engeska parken" Och hadde henne lös. Så gick,Sprang,Lekte vi där då! Sedan gick pinnen av som Hon hade och hon tog ena halvan jag den andra! :devil: Sedan sprang hon lite i skogen och va glad MEN hon tappade bort sin pinne och utan förvarning hoppade hon upp och skulle ta min pinne! Och det gjorde hon också men inte precis som hon hade tänkt sig :p (Hoppas jag :crazy: ) För istället för bara pinnen tog hon nämligen även mitt pekfinger så jag kom i kläm mellan hennes övertänder och pinnen (Lyckat) Skrek som en gris gjorde jag iallafall :angel: När vi dansat runt ett par varv och jag lyckats få henne att släppa så kastade jag av mig vanten och såg ett väldigt snyggt (om jag får säga det själv) Överbett över hela pekfingret! :D Så en som inte kan använda sitt högra pekfinger idag är naturligtvis JAG!

Hur hade ni reagerat i samma situation?

Sv: Lek=ONT!

Hade du uppmanat henne att ta din pinne???! Sånt fall får man berömma fast fingrarna blöder och håller på att trilla av!

Kom hon bara upp och tog din pinne utan uppmaning hade jag korrigerat (kraftig om hon inte genast avbrutit och släppt pinnen!)

Oavsett känns ett par varv som en lång tid för att få hounden att ta kommandot loss!

Jag vet faktiskt inte vad jag ska svara på de första två frågorna! Jag gick ju faktiskt och viftade och grejade med pinnen så det var nog mitt fel!

Jo det kan man lugnt säga ;)

Leker jag med pinnar med mina hundar, kastar och kampar, så är det ganska hårda tag. :D De får inte ta pinnen i från mig om jag håller i den i höger hand. Hålls den i vänster hand är det fritt fram! :bump: Jag snor ju pinnar i munnen på dem, så varför skulle de inte få sno min. Men som sagt, jag är benhård på i vilken hand jag håller pinnen i. Är det höger så är det korrigering om de snor den.

Olyckor händer givetvis och då är det bara att snällt säga loss och be dem greppa om. Hugger de pinnen hej vilt, och utan kontroll så är leken slut. Då vill inte jag ställa upp.

Om du gick och viftade och ni inte har några "fasta" regler vad gäller om man tar pinnen från matte eller inte, så skulle jag inte lägga in en korrigering. Däremot är det helt ok att visa att det gjorde ont. Då får hon vara försiktigare nästa gång hon ska ta din pinne

Okej, gjorde inget åt henne men hon vart ju rädd när jag började gapa :smirk: (Har fortfarande ont i fingret och det är svällt)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 792
Senast: Maniac123
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 520
Senast: Freazer
·
Hundhälsa Jag hittar rätt mycket om behandling av SI-leder på häst, men inget på hund så jag är intresserad av att höra om andras erfarenheter...
Svar
5
· Visningar
2 085
Senast: WildWilma
·
Hundhälsa Hejsan, Jag har en 5 månaders Mas ( Miniatur american shepherd ) som varit halt på ett framben ungefär sedan hon va runt 15 veckor. De...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
22 277
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar