Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
När jag var liten så sprang ungarna och lekte utomhus, man lekte med dom som var ute eller knackade på hos barn i grannskapet. Gör era barn såhär idag? Ålder?
Gjordes runt 5-6 årsåldern. Men det är inga barn ute och leker nu, de är på aktiviteter som fotboll alla dagar i veckan så de som återstår får spela dataspel med vänner längre bort.När jag var liten så sprang ungarna och lekte utomhus, man lekte med dom som var ute eller knackade på hos barn i grannskapet. Gör era barn såhär idag? Ålder?
Jag blev superstressad av det de gånger det hände mig - både som barn och som förälder! Olika perspektiv!Där vi bor går barnen mellan husen och knackar på, supermysigt
Det skulle jag också ha blivt, fy farao så hemskt! Att barnen leker ihop när de träffas ute (om de vill) är en sak, men knacka dörr känns gränslöst.Jag blev superstressad av det de gånger det hände mig - både som barn och som förälder! Olika perspektiv!
Ja, jag ogillar det starkt! Låt mig vara ifred i mitt eget hem, liksom! (men jag vet att andra ser det på annat sätt och jag vet att jag är introvert )Det skulle jag också ha blivt, fy farao så hemskt! Att barnen leker ihop när de träffas ute (om de vill) är en sak, men knacka dörr känns gränslöst.
Så är det ju! Kulturen är också olika i olika kvarter. Jag tänker mest att folk är introverta även som barn och att det är svårt att säga nej i ansiktet på folk. Jag fick be mamma säga nej högt så att det hördes genom telefonen även när kompisarna ringde. Står de redan utanför dörren går ju inte det.Ja, jag ogillar det starkt! Låt mig vara ifred i mitt eget hem, liksom! (men jag vet att andra ser det på annat sätt och jag vet att jag är introvert )
Precis! Jag var ju (minst) lika introvert som barn och ville liksom leka ensam ibland och framförallt få någon sorts framförhållning innan jag skulle leka med kompisar. Och alla-leker-med-alla-i-hela-kvarteret var jag inte alls intresserad av!Så är det ju! Kulturen är också olika i olika kvarter. Jag tänker mest att folk är introverta även som barn och att det är svårt att säga nej i ansiktet på folk. Jag fick be mamma säga nej högt så att det hördes genom telefonen även när kompisarna ringde. Står de redan utanför dörren går ju inte det.
Tack för alla svar! Anledningen till frågan är att dottern har ett väldigt stort sug efter detta. Vi bor i en liten by med ca 100 invånare och här FINNS barn i samma ålder, men man ser dom aldrig. Har försökt skapa kontakt utan att lyckas. Funderar på att flytta