Leg på bio?

Dressyrtjejen_97

Trådstartare
Urbota korkad fråga kanske...

Jag och mamma kanske ska gå på bio till helgen. Vi har inte bestämt film än, men flera vi tittat på har 15 års gräns. Jag är ju med råge över 15 år, men ser -enligt vissa- väldigt ung ut. Det seriöst folk, som under 2016, tagit mig för att vara 12-14 år gammal. Med tanke på det, bör jag ta med mitt leg för att kunna intyga att jag faktiskt är över 15 år? Eller är det onödigt?

Är det inte 15 utan målsman? Du har ju målsman med dig :laugh:

Aldrig har jag eller mina barn behövt visa leg ens när de var tonåringar och gick själva.

Har inte så där bra på koll på sånt tyvärr...
Men myndiga personer brukar ju inte ha målsmän ;) Jag är 19...

Inte? :eek: Trodde det var vanligt...

Jag har nog aldrig visat leg någon gång någonsin på någon typ av bio varken i Sverige eller utomlands, och då har jag ändå fått visa leg för att få spela ett spel där man kunde vinna en Trisslott - när jag var 29 :D

Jag har fått göra det :o. Jag och min lillasyster skulle gå på sista Twilight-filmen, den som det blev femtonårsgräns på. Hon hade fyllt femton en månad tidigare, så vi tog med HENNES pass för säkerhets skull. Jag är åtta år äldre. De stoppade oss, frågar om leg, hon visar sitt, vakten suckar och säger "jaja, men jag menade dig" och pekar på mig. När jag krånglat fram mitt körkort och han såg att jag skulle fylla 24 nästa gång glodde alla på oss i hela kön.

Ta med det för säkerhets skull.
Exets bror fick visa leg på Mc Donalds en gång så man kan få visa det överallt :D
Han var 30 då och ser ut som den ålder han är i

Urbota korkad fråga kanske...

Jag och mamma kanske ska gå på bio till helgen. Vi har inte bestämt film än, men flera vi tittat på har 15 års gräns. Jag är ju med råge över 15 år, men ser -enligt vissa- väldigt ung ut. Det seriöst folk, som under 2016, tagit mig för att vara 12-14 år gammal. Med tanke på det, bör jag ta med mitt leg för att kunna intyga att jag faktiskt är över 15 år? Eller är det onödigt?
Leg är alltid bra att ha med sig oavsett vart man ska. Man vet aldrig när det behövs.

Jag har leg:et i plånboken. Är det vanligt att folk bara har det liggande hemma i en låda?

Jag har alltid visa-kortet med mig också, liksom lånekort på biblioteket och liknande. Det är liksom ett plånbokskit för mig.

Jag har leg:et i plånboken. Är det vanligt att folk bara har det liggande hemma i en låda?

Jag har alltid visa-kortet med mig också, liksom lånekort på biblioteket och liknande. Det är liksom ett plånbokskit för mig.

Jag också. Däremot blev jag helt ställd en gång när jag skulle in och handla en tändare (alltså en sån där lång som man har när man tänder ljus, inte den där varianten som rökarna har) till jobbet, och handlade för jobbets pengar (=kontant ur kassan). På lokala kiosken hemma där 14-åringar lyckas köpa cigaretter om de bara hänger där tillräckligt mycket ska tilläggas. Jag fick visa leg. Som låg i plånboken ute i bilen, eftersom jag "bara" skulle ha en tändare, och skulle betala med någon annans pengar.

(Sen tycker jag självklart att det är jättebra att de ber om leg även för såna grejer, men det var mer det faktum att ingen behöver visa leg för cigaretter/snus där, och jag var 25 år gammal. :angel: Hon kanske trodde jag skulle sätta eld på något.)

Tänker att om man använder pass som leg kanske man inte bär med sig det per automatik om man inte vet specifikt att man behöver det?

Så gjorde i alla fall jag, den iofs ytterst korta period, som jag använde passet.

Jag var tvungen att viss leg i somras på bio. Kanske inte så konstigt, är "bara" 18. Det som var konstigt var att min storebrors flickvän också fick visa och hon är typ 25..

Tänker att om man använder pass som leg kanske man inte bär med sig det per automatik om man inte vet specifikt att man behöver det?

Så gjorde i alla fall jag, den iofs ytterst korta period, som jag använde passet.

Ah. Det stod explicit leg i ursprungsinlägget, så jag tänkte leg som i ID-kort.

Köper inte majoriteten biobiljetter i automaterna nu? Då kan dom inte kolla leg, eller kollar dom på vägen in i bion kanske?

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 631
Senast: Enya
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 688
Senast: Farao
·
Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
2
Svar
22
· Visningar
4 038
Senast: Hazel
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 608

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka