B
Bella_
Hej.
jag har en valack på 5år, som bara är grundriden.
jag har fått hem honom för bara nån dag sen.
igår när jag skulle ta en promenad med han ( jag tänkte, vilken häst har svårt för det ? ) men det var inte så lätt som jag trodde.
han stack för mig. på en gång vi kom ut på vägen stack han hem.
men så ringde jag en vänn, som tränat mkt unhästar, och gav mig lite tips om hur jag ska göra för att han ska veta att det är jag som bestämmer. att han bara får gå bakom mig m.m. och det gick bättre och bättre. och tränade det idag, och gick KANON. försökte inte sticka en ända gång.
men jag vill ha lite mer tips om hur man kan bygga upp mitt ledarskap ?
så han lyssnar, och inte sticker iväg i hagen, och att vi får en bra relation helt enkelt. att vi litar på varanndra.
har ni några bra övningar? skriv då gärna ! =)
jag har en valack på 5år, som bara är grundriden.
jag har fått hem honom för bara nån dag sen.
igår när jag skulle ta en promenad med han ( jag tänkte, vilken häst har svårt för det ? ) men det var inte så lätt som jag trodde.
han stack för mig. på en gång vi kom ut på vägen stack han hem.
men så ringde jag en vänn, som tränat mkt unhästar, och gav mig lite tips om hur jag ska göra för att han ska veta att det är jag som bestämmer. att han bara får gå bakom mig m.m. och det gick bättre och bättre. och tränade det idag, och gick KANON. försökte inte sticka en ända gång.
men jag vill ha lite mer tips om hur man kan bygga upp mitt ledarskap ?
så han lyssnar, och inte sticker iväg i hagen, och att vi får en bra relation helt enkelt. att vi litar på varanndra.
har ni några bra övningar? skriv då gärna ! =)