Leasa ut tävlingsponny?

S

Spider84

Det är ingen annons för jag har ingen tävlingsponny. ;)

Men rent teoretiskt har jag en ponny här hemma som om några år skulle kunna vara det.
Finns det, på samma sätt som inom trav, några som leasar hästar för tävling?
Kanske ett sto som senare hamnar i avelsboxen = orsaken till att man inte vill sälja.

Sv: Leasa ut tävlingsponny?

Visst finns de dom som är fodervärdar åt tävlingsponnier.
Ägaren får sto/hingst meriterad och tävlingsryttaren får en ponny att tävla.

Finns en här på forumet som har haft sin godkända hingst utlånad till 2-3 ryttare som alla tävlat framgångsrik ända upp till SM på honom.

Jo jag kom på att det finns väl inte vinstpengar längre i ponnyklasserna?
Men som du säger meriter är ju också en "vinst".

Jag har ett av mina ston ute på foder hos tävlingsryttare. De får en fin ponny att tävla på och jag får meriter på stoet samt att mitt prefix syns på tävlingar:idea: Dagens ryttare har kvalat henne till ungponnychampionatet i dressyr och tävlat upp till Lätt A:1 med placering, jag har stått för försäkring och kvalkort samt anmälningsavgiften till finalen (kommer även betala deras bensinpengar och uppehälle till finalen)
Nästa ryttare som tar över ponnyn får betala försäkringen då hon nu är färdig för att tävlas. Nästa ryttare ska ha sikte mot SM.

Hur hittar man dessa små barn med möjlighet och kapacitet att ta fram ungponnyn? :) Kontakter?
(obs, skriver små barn eftersom hingsten är liten, 118,5 cm)

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
974
Senast: Cattis_E
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 130
Senast: Mirre
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 179
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 472

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka