LCHF och vegetarian

Stinaelin

Trådstartare
Jag kör en mild form av LCHF i ett led att vara mer hälsosam.

Jag vill även försöka dra ner på mitt köttätande. Vad ska jag äta? Tycker det mesta på LCHF-sidan är ganska animaliskt.

Tips emottages tacksamt! :bow:

Jag kör en mild form av LCHF i ett led att vara mer hälsosam.

Jag vill även försöka dra ner på mitt köttätande. Vad ska jag äta? Tycker det mesta på LCHF-sidan är ganska animaliskt.

Tips emottages tacksamt! :bow:
Jag tänker att om du fortfarande vill äta mjölkprodukter behöver du ju kanske inte ställa om kosten så mycket, men vill du äta mer plantbaserat är det ju en annan femma :)

Va menar du med mild form av LCHF?

Det är ju bara att utesluta kött och ersätta med tex tofu.

Inte strikt, men jag undviker kolhydraterna form av pasta, ris, potatis och bröd. Och socker då, naturligtvis.

Förrut när jag åt vegetariskt ersatte jag med bönor av alla de slag, och sojaprodukter. Men det är ju inte så LCHF tyvärr.

Tyvärr gillar jag inte tofu, men jag får väl göra nya försök. Med nya rätter.

Sedan finns det ju ingen magi hälsomässigt i lchf i sig utöver att man automatiskt undviker mycket av problematiska saker som godis, chips osv så man kan lika gärna bara utesluta det och vara vanlig vegetarian.

Tack alla!

Jag har följt lchf just för att slippa tänka, och lättare få mattips, men jag vet att lchf inte är ngt magiskt.

Så nu ska jag försöka få till en vegetarisk LCHF variant tänkte jag. Det får bli mer quorn, tofu och fisk då (inte vegetariskt, jag vet...).

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 965
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 232
Senast: Blyger
·
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
9 838
Senast: Svartkatt
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 711
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama