LC:1 2008 Vad har ni fått för %

M

Midnight_Rose

Ska själv tävla det programmet den 13 april, kör vanligtvis LB:1 men tänkte prova LC då det är första gången vi tävlar tillsammans. Skulle kul och veta era % och en kort sammanfattning av ritten :)

Bilder och filmer är också välkomna :d

Sv: LC:1 2008 Vad har ni fått för %

Återkommer med resultat efter lördag. Vår första tävling så det kan gå hur som hällst.:)

Har bara ridit LC1an som programridning än och då fick jag 57% (av min instruktör så det kanske inte räknas?)

Kollade lite vad det blev på hemmatävlingen och då gav domaren som högst 71% och som lägst 49%

Har bara ridit LC1an som programridning än och då fick jag 57% (av min instruktör så det kanske inte räknas?)

Kollade lite vad det blev på hemmatävlingen och då gav domaren som högst 71% och som lägst 49%

Klart det räknas ;) Har också ridit programridning med en ärlig instruktör (domare S:t Georges) dock i LB med 51% och 63% tänkte ju börja med LC när det är min egen jag ska tävla för första gången.

Vad tittar de på? Formen behöver väl inte vara 100% va?

Jag tror jag fick 41%, men jag minns inte riktigt.
Hur det gick...? Eh, ja han hoppade ut från banan när vi skulle göra en mittvolt i galopp. :crazy:
Man kan väl säga att vi inte riktigt var redo för vår dressyrdebut, men kul hade vi!

Jag har ridit lc:1 en gång, hästen var på helspänn och gick emot alla hjälper och jag glömde bort hur man rider :angel:
Fick 57 procent och jag är fortfarande arg på mig själv, jag var som ett bi efter den ritten :D

Kommer bara ihåg vad jag har fått för procent en av gångerna när jaag ridit LC:1. Fick 60% med en ridskolehäst, det var första gången jag tävlade honom och han var rädd för dommaren och dressyrstaketer. Jag var nöjd med dom procenten ;)

Ja det gick ju himla fint:angel:
Fullt ös medvetslös på framridningen. Och väl inne på banan så blev det både bocksprång i galloppen och resningar när vi skulle förbi det LIVSFARLIGA dommarbordet:crazy: den stackars dommaren bara tog sig för pannan.:rofl:

Men för att vara första gången så är jag nöjd. Red ju ändå igenom prgrammet även om det var på vårt egna lilla vis;)

Häststackrn var helt slut sen (och matte med) det värsta är att jag ska ut nästa helg med :)

Ja det gick ju himla fint:angel:
Fullt ös medvetslös på framridningen. Och väl inne på banan så blev det både bocksprång i galloppen och resningar när vi skulle förbi det LIVSFARLIGA dommarbordet:crazy: den stackars dommaren bara tog sig för pannan.:rofl:

Men för att vara första gången så är jag nöjd. Red ju ändå igenom prgrammet även om det var på vårt egna lilla vis;)

Häststackrn var helt slut sen (och matte med) det värsta är att jag ska ut nästa helg med :)

Härlig första tävling :rofl:

Det går bättre nästa helg. Om du har möjlighet att rida i ridhus så kan du ju ställa upp ett dommarbord och placera någon där så hästen får vänja sig, Har också ridit en häst som vart knäpp vid domarbordet (ridskolehäst) fast jag har gett upp med honom och kör stenhård träning på min egen nu istället som inte bryr sig över något

Lycka till nästa helg

Det roliga är att jag har tränat med dressyrstaket och i allafall en stol med min man sittandes på i kortsidan..och det har inte varit några problem alls med det. vet inte hur jag ska kunna få med mig ett bord till ridhuset bara.
Tror igentligen det var hela grejen som pållen reagerade på. Nytt sälle, många nya hästar, och så var ju matte lite nervös med. Men det är bara rutinen som saknas, och det är ju det vi ska ändra på:)

Jag har tävlat en del LC:1or men jag har aldrig fattat hur man räknar om till procent :angel:
Hjälp någon, så kan jag komma med mina resultat sen ;)

Jag har tävlat en del LC:1or men jag har aldrig fattat hur man räknar om till procent :angel:

Räkna ut den sammanlagda summan av betyget uppe och nere..

sedan tar du: 100*summan/maxpoängen (vet ej LC det ska stå längst nere till vänster i protokollet)

Ex LB: Jag får 92p på programmet, och 57p på allmänt intryck = 100*149/290= 51%

Hoppas du blev klokare;)

procenten räknar man på poängen, i en LC är det 270p du kan ha max tror jag, sen delar du din poäng med maxpoängen t.ex 183P/270P=0.67= 67%

jag ska rida det programmet på en träningstävling (26/4) med pållen, återkommer då om hur det gick.. :angel:

när jag gick på ridskola så red jag den gamla LC:1an o då fick jag väl 60% eller nåt sånt. :p

procenten räknar man på poängen, i en LC är det 270p du kan ha max tror jag, sen delar du din poäng med maxpoängen t.ex 183P/270P=0.67= 67%

Tack, nu blev jag lite klokare, ska bara komma ihåg poängen också :p
Trodde jag hade mina rosetter här uppe, men de verkar vara ner packade...

tror jag har haft 57% som max då. Det var på en ridskolehäst på ett km, vår första dressyrtävling tillsammans :D
Var ett jedra tag sedan nu, säkert typ 6 år sedan och då blir poängen där efter ;)
Nu måste jag komma ut på tävlingsbanorna igen känner jag.

jag o ridskolehästen hade gemensam dressyrdebut idag! Hon är lite speciell så det blev bara 49,44% men jag är helnöjd ändå! fram till galoppen är protokollet jättetrevligt, så jag ska nog vika bort nedre delen! ;)

Fick min första 8a (har ridit lite programridningar hemma förut) vilket såklart är superskoj! Och en 7a på övergångarna i serpentinen, också skitnöjd över eftersom det inte var alls längesen vi inte kunde gå från skritt till trav utan att släppa bettet, köra upp huvudet och vingla runt! :D

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 495
Senast: Sassy
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 493
Senast: Ragdoll
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 052
Senast: Mia_R
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 651

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat