LC:1 2008 Vad har ni fått för %

Sv: LC:1 2008 Vad har ni fått för %

58,14 % är det bästa jag haft hittils i en Lc:1, men det var ganska länge sedan jag tävlade sist och då var det på en ridskolehäst :cool:

Nyss hemkommen från min och ponnyns förta dressyrtävling. LC:1 med 66.30 % .. mycket nöjd med tanken på att ponnyn bara är 6 år och ahr aldrig varit ute förut. Hon avr lite spänd och tittig över den nya miljön, men skötte sig ändå väldigt bra !!
Mycket nöjd som sagt, men vi ahr mkt mer att hämta !! behöver få mer rutin bara. Vinnaren hade 73 % och vi ahde fått en 4 placering om vi itne varit utom tävlan (jag e för gammal för B-ponny)..

Tävlade första gången med Fancy igår, klubbtävling.
Fick 69,26%
Laddar nu om till första "riktiga" tävlingen med henne om två helger:)

Igår var jag och tävade LC:1 med en lektionsponny.
Ponnyn jag red var jätte rädd för dommarbordet så han var väldigt spänd under hela programmet... Men procenten blev ändå 64 %

Sen red jag LC:1 igen och då var ponnyn inte så rädd och då fick jag 69 % :D Det räckte till en 1:a placering i bästa lektionsponny kategori D.

*knapplån*

jag har ridit LC:1 2008 en gång lokalt (väldigt roligt program för övrigt! :)) och fick då 70,0%. Kan tillägga att det var på lektionsponny ;)

har inte tävlat det nya L:C programmet än :d jag tycker att det är svårare än det gamla :crazy:

*KL

Tävlade med foderhästen för första gången på hemmaklubben i helgen och fick 59,63 %. Inga fantastiska poäng, men är helnöjd med tanke på att hon är startad en gång nånsin för ca 3-4 år sedan.

Jag red LC:1 2008 första gången i fredags. Fick 65 % vilket jag är mycket nöjd med. Hästen i fråga är en fd problemhäst som aldrig startat innan. Är jätte nöjd med henne!

52.22%:rofl:

Det gick inte bra:o. Min lilla polle var jättefin på framridningen, men inte på banan. Han stressade upp sig och stegrade några gånger, varpå jag fick panik och spände mig, hästen vågade inte lita på mig och han var på helspänn, sparkade bakut och taktade i skritten. Men vi kommer igen;). Han har inte tävlat så mycket och knäpper bort omvärlden, och jag blir liksom enkelriktad på tävling.

Men han var duktig ändå, han har liksom lite tvlingsnerver men det blir vättre ju mer vi åker iväg:)

red det för några veckor sen, fick exakt 70.0% tror jag:) så det är jag nöjd med

Jag fick 51% när jag va med på en L:C med min ridtravare första gånge och det va utan galoppen och jag va supernöjd fick fint på formen och gångarterna =)

jag har fått 63 % som mest. Har ridit den många gånger, 2 gånger på samma poäng.
Första gången kom jag 2:a på en träningstävling på klubben. (av 5 st)
Andra gången så var jag 1 poäng i från en tredje placering. Och då var det typ 22 med eller nåt :p

Jag red det programmet för några veckor sedan för att stärka upp lite självförtroende efter ett litet problem. Det gick bra och det var första gången jag red LC:1an. Vi hade 70 % trots att första galoppfattningen strulade lite och att jag red lite fel *host*

När jag tävlade LC:1 2008 den 29 juni fick jag 62,229 % om inte jag minns fel.
Hade inte tränat på programmet tidigare utan fick hoppa in några timmar innan tävlingen.
Kan även tilläggas att det var första gången jag tävlade med min häst.
Vann även med de procenten över 19 andra ekipage.

:D

M-oaa

Jag förstår inte en bit av programmet... Nr 5 står det övergångarna mellan skritt och trav på medellinjen och sen bara fortsätter programmet igen...vad betyder detta??? Jag fattar ju att man ska göra övergångarna i serpentinerna..men sen då??

Men om du var mindre så har du väl inte ridit LC:1 2008 än??

Apropå Lätt C:1 2008, är det fler än jag som tycker att den är svårare än Lätt B:1? Den gamla Lätt C:1an var otroligt mycket enklare......Dessutom så ser det så ouppfostart ut när man inte stannar och hälsar på domaren.

Apropå Lätt C:1 2008, är det fler än jag som tycker att den är svårare än Lätt B:1? Den gamla Lätt C:1an var otroligt mycket enklare......Dessutom så ser det så ouppfostart ut när man inte stannar och hälsar på domaren.

Ja jag tycker också den är svårare, men däremot gillar jag att man inte stannar eftersom det lär unghästar att gå framåt :D

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 525
Senast: Sassy
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 019
Senast: Ragdoll
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 057
Senast: Mia_R
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 777
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka