Lättlastad?

Sv: Lättlastad?

Inte för att min häst är direkt svårlastad men denna pållen tar ju priset!
SÅÅ roligt det hade varit om man kunde lära sin pålle det!! :bump:

denna filmen har varit uppe såå många gånger men man blir lika avundsjuk varje gång man ser den :rofl:

(Buck vars häst tar 15min att lasta med longerlina bakom :/)

Men, jisses, man kan ju verkligen börja undra vad motivationen är? Står det en hel säck morötter inne i transporten, eller :D?

Jo, där har man nåt att öva på, kan man lugnt säja..

/Lavinia, vars pålla bestämt sej för att inte alls gå in i släpet.. Och jag är alldeles för dålig på transporter för att kunna åtgärda det själv..

Men, jisses, man kan ju verkligen börja undra vad motivationen är? Står det en hel säck morötter inne i transporten, eller :D?

Haha,ja,kanske det! :D

Första hästen jag hade var ingen ide att ens försöka lasta utan lugnande,vi försökte en gång utan,då tog det 6 timmar för att få in henne så pass att vi kunde sätta för bommen,men då fick hon panik,och började klättra där fram och slängde omkull sig och skulle ut genom skötardörren... :crazy:

Senaste hästen var kanon att lasta,kunde lasta henne själv,slängde grimskaftet över manken och skickade in henne,perfekt! :D Men hon hade nog inte tagit sig in så där eller.

Liknande trådar

Hästhantering https://www.hippson.se/artikelarkivet/hoppning/albert-voorn-om-jag-inte-delar.htm?fbclid=IwAR0FTs4GkpUioptxwC32EKPYo-_CLV-fSAAI9wyk5opckE...
Svar
11
· Visningar
2 081
Senast: Badger
·
Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
10 948
Senast: Sel
·
Hästhantering Jag träffade på en bekant i dag, och vi började prata om hästhållning eftersom vi har köpt gård och planerar för att ha hästar hemma...
13 14 15
Svar
283
· Visningar
14 187
Senast: MML
·
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
11 536
Senast: Sezziyanen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Hönstråden II