Wille
Trådstartare
Var hittar man sånt? Vi har inte så välsorterade affärer här.Jag brukar köra ingefära på burk
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Var hittar man sånt? Vi har inte så välsorterade affärer här.Jag brukar köra ingefära på burk
Santa Maria har ingefära på tub. Den borde du kunna hitta i de flesta mataffärer, tänker jag.Var hittar man sånt? Vi har inte så välsorterade affärer här.
Var hittar man sånt? Vi har inte så välsorterade affärer här.
Var hittar man sånt? Vi har inte så välsorterade affärer här.
Kan du göra .Jag har inga som helst problem med att äta samma mat flera dagar i rad. Ibland gör jag 8 portioner och så har jag mat för en vecka.
Mina pannkakor innehåller havregryn och det är jättesvårt att fördela rätt mängd havregryn per pannkaka vid större satser även om man skakar eller vispar om smeten innan man häller den i stekpannan. Havregrynen kommer alltid sist.
Blandar man bara allt direkt? Spenaten också?
Det är väldigt många som kommit med förslag på mat men jag greppar det inte. Hur gör man? Jag behöver recept eller så måste det vara så enkelt att en idiot begriper.
Finns fryst ingefära på willysVar hittar man sånt? Vi har inte så välsorterade affärer här.
Jag tycker att pizza, riktig och tortilla-varianten, blir mycket godare om den läggs på het plåt så att man får värmen underifrån. Det tar även kortare tid. Men visst funkar det att göra som du skriver.Jag gör också tortillapizzor ibland, fast jag brer bara på lite tomatpuré och kryddar m torkad oregano istället för tomatsås. Riven ost på det (färdigriven mozzarella), skivade konserverade champinjoner. Jag gör pizzan direkt på bakplåtspapper på plåten och ställer sen i ugn i 225 grader i 10 minuter.
Låter jättesvårt. Jag har aldrig kunnat improvisera med mat. Jag låser mig av bara tanken. Tyvärr.Här kommer några tips från mig. Mina räddare i nöden:
Färsk fylld pasta.
Koka enligt beskrivningen, brukar vara 3-5 min. En påse burkar beroende på tillbehör bli två portioner. Servera med mini-tomater, skinka av någon sort du gillar (torkad, rökt, kokt), salami, oliver, pesto, kryddad creme fraiche, riven ost, kokt broccoli, babyspenat, svamp (rå eller stekt), stekt lök, tonfisk på burk, färdig tomatsås, osv. Kanske inte allt till samma måltid, ville mest tips om vad man kan ha till
Här är möjligheterna oändliga, ta vad som passar dig i smaken eller vad som finns hemma.
Kyckling m tillbehör.
I frysdisken finns har Guldfågel flera olika påsar med färdig kyckling i olika former. Bara att ha ner i stekpannan och servera med vad som passar en själv.
De är kryddade med "tacosmak", "gyros" mm. Koka pasta, ris eller grönsaker. Ha färdig sås till, tex salsa, tzatziki, bra.
Går även utmärkt att äta i bröd tex tortillas eller pita.
Gör upp en lista med lättlagat så har du nåt att utgå från.Låter jättesvårt. Jag har aldrig kunnat improvisera med mat. Jag låser mig av bara tanken. Tyvärr.
Jag har just ätit bakpotatis med kycklingröra jag gjorde igår. Idag tvättade jag av potatisen, sedan picka med en gaffel och stoppa in den i 225 graders ugn på ugnsgallret. Bakade i femtio minuter, tog ut röran och hällde på, klart! Röran kan även frysas i påsar så det är bara att ta ut och micra vid behov. Alt kan man köpa smaksatt keso och hälla på det och en klick smör. Klart. Vill man vara avancerad kan man koka lite fryst broccoli eller blomkål till.
Tack för påminnelse om både varma mackor och bakade potatisar med röra . Så enkelt och jättegott !Just det, varma mackor är också gott och enkelt. Bröd, tomater, annat du gillar, skiva ost över och in i ugnen.
Tänkte göra det sen när jag sitter vid datorn.Gör upp en lista med lättlagat så har du nåt att utgå från.
Hur gör man kycklingröran?Jag har just ätit bakpotatis med kycklingröra jag gjorde igår. Idag tvättade jag av potatisen, sedan picka med en gaffel och stoppa in den i 225 graders ugn på ugnsgallret. Bakade i femtio minuter, tog ut röran och hällde på, klart! Röran kan även frysas i påsar så det är bara att ta ut och micra vid behov. Alt kan man köpa smaksatt keso och hälla på det och en klick smör. Klart. Vill man vara avancerad kan man koka lite fryst broccoli eller blomkål till.
Tänkte göra det sen när jag sitter vid datorn.
Hur gör man kycklingröran?
Det är väldigt många som kommit med förslag på mat men jag greppar det inte. Hur gör man? Jag behöver recept eller så måste det vara så enkelt att en idiot begriper.
Låter jättesvårt. Jag har aldrig kunnat improvisera med mat. Jag låser mig av bara tanken. Tyvärr.
Låter jättesvårt. Jag har aldrig kunnat improvisera med mat. Jag låser mig av bara tanken. Tyvärr.