Låt oss dela supertips!

Jag kan få samma ibland. Oftast kopplat till stress och restless legs. Jag kyler fötter och smalben i duschen rejält innan läggning, smörjer med bodylotion och tar bomullsstrumpor som jag blött med kallvatten. Det håller iaf så man hinner somna.

För min del är det sköldkörteln som temperaturreglerar som skit. Dagarna i ända fryser jag om jag är stilla och klockan 21.00 på kvällen sätter värmen igång och den är inte att leka med.
Har varit så sedan tonåren och först som vuxen förstått att det är den som spökar.

Har sällan restless legs, tack och lov.

På tal om Restless legs. Var det inte magnesium eller kinin man kunde dricka (indian water) för att lindra dessa symptom? Kanske kunde vara något?

För min del är det sköldkörteln som temperaturreglerar som skit. Dagarna i ända fryser jag om jag är stilla och klockan 21.00 på kvällen sätter värmen igång och den är inte att leka med.
Har varit så sedan tonåren och först som vuxen förstått att det är den som spökar.

På tal om Restless legs. Var det inte magnesium eller kinin man kunde dricka (indian water) för att lindra dessa symptom? Kanske kunde vara något?

Jag har också sköldkörtelproblem och går nog på lite låg dos medicin. Så det beror nog lite på det med.
Tar redan extra magnesium.
Men tack!

Ös på med salt och bakpulver innan du slår på det kokande vattnet. Hittade när jag googlade: Blanda ca 1 dl helt vanligt bordssalt och 1 dl bakpulver. Häll det i avloppet och vänta 10-20 minuter innan du häller i kokande vatten.

Och jag skriver salt, bakpulver och kokande vatten så vad har det med saken att göra? Ättika är bra mot kalk.

Förlåt, jag läste slarvigt. Trodde du även skrev ättika. :o

Jag sökte för restless legs och fick höra att det berodde på låga järndepoter. Så nu äter jag Niferex, och problemen är borta.

Tänkte bara förtydliga lite....även ättika och bikarbonat räknas som kemikalier om de används för att rengöra mot betalning. Ordet kemikalie är ett ord som många använder för att skrämma men det är inte alltid en farlig förening som klassas som detta.

Nja, de är kemikalier punkt. Att de sedan inte är farliga använda i rätt mängd på rätt ställe är en annan sak. Det man inte har kunskap om är ofta skrämmande. Det låter ju rätt illa med stort nedfall av diväteoxid, eller hur? ;) Att säga att det pissregnar låter ju mycket ofarligare :D

Oj! Jag har samma symptom, kall på dagarna och varm på nätterna, aldrig fattat varför. Hur kom du på att det var sköldkörteln??

Nja, de är kemikalier punkt. Att de sedan inte är farliga använda i rätt mängd på rätt ställe är en annan sak. Det man inte har kunskap om är ofta skrämmande. Det låter ju rätt illa med stort nedfall av diväteoxid, eller hur? ;) Att säga att det pissregnar låter ju mycket ofarligare :D

Jag vill ju gärna säga samma sak att det är kemikalier oavsett liksom. Nu läste jag definitionen på det (iof Wikipedia) där skriver de att grundämnen och föreningar är kemikalier men att just det man har i mat ligger lite utanför men så fort man ta betalt för att t.ex rengöra med ättika så klassas det som kemikalie.

Jag vill ju gärna säga samma sak att det är kemikalier oavsett liksom. Nu läste jag definitionen på det (iof Wikipedia) där skriver de att grundämnen och föreningar är kemikalier men att just det man har i mat ligger lite utanför men så fort man ta betalt för att t.ex rengöra med ättika så klassas det som kemikalie.
Det är väl klart att den är en kemikalie oavsett vad du använder den till?
Däremot kan jag tänka mig att det ställs större krav på tex dokumentera renhet ect på sånt man har i mat.

Det är väl klart att den är en kemikalie oavsett vad du använder den till?
Däremot kan jag tänka mig att det ställs större krav på tex dokumentera renhet ect på sånt man har i mat.

Jag håller med......det var bara det som stod där jag läste.
Det är nog industrin och domkumentationen som gör att man definierar det på ett visst sätt bara.....som du sa.

Justja!

Mitt tips för att förebygga rostiga verktyg är att spara på dessa små påsar man får med när man tex köper nya skor och lägga dem bland verktygen.
Eller så har man torra verktyg som förvaras torrt från början. ;)
Är det ett problem med verktyg som rostar? Bortsett från ärkepuckot som hällde vatten i grannens verktygslåda två gånger för att jävlas, så har jag aldrig hört att det skulle vara ett problem.

Jag har symptom som lite påminner om restless legs.

Jag sätter mig på en stol, och sträcker upp ena benet så det blir rakt och försöker ha tårna uppåt. Samtidigt böjer jag nacken så jag tittar nedåt, och släpper sedan ner benet. Sådär halvlångsamt.

Jag gör typ 10 sådana lyft per ben en dålig dag, sedan är benen bättre efter ett par minuter.

Kanske fungerar för någon annan :)

Eller så har man torra verktyg som förvaras torrt från början. ;)
Är det ett problem med verktyg som rostar? Bortsett från ärkepuckot som hällde vatten i grannens verktygslåda två gånger för att jävlas, så har jag aldrig hört att det skulle vara ett problem.
Bara när en stallkamrat lägger sin saltsten ovanpå verktygslådan :-)

Ett annat rengöringstips är att slänga ner en diskmaskintablett i toan då och då.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka