Jag med! Lilla @MigoNu kände jag mig helt plötsligt lite gammal ...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag med! Lilla @MigoNu kände jag mig helt plötsligt lite gammal ...
Supertipset jag fick handlade om att man kan köpa en kylbädd för katt eller hund och använda i sängen om man lider av nattliga vallningar
Krokar hemma. Överallt, i alla rum och gärna utomhus också. Så mycket lättare att hålla kläder etc uppe från golven och lättare att se var man hängde av sig nyckelknippan/mössan/väskan/saxen etc än när de försvinner ner i någon låda.
Äh, lilla Migo har bara en handfull år kvar själv innan det är dags, och mamma har haft samma problem i 20 år nu...Jag med! Lilla @Migo
Äh, lilla Migo har bara en handfull år kvar själv innan det är dags, och mamma har haft samma problem i 20 år nu...
20 år... Stackars mamma
Använd ättika till allt. Få bort äcklig lukt i tvättmaskin/diskmaskin/kylskåp
Tvätta kläder som luktar skunk i ättika
Tar bort kalkbeläggningar, kan användas i toalettstol.
Tar bort doften från kiss om man har husdjur som kissar inne.
Motverkar mögel så man kan stryka på det på angripna ställen. Jag har använt det på läder som fått ytmögel.
Ja.. ättika till allt.
Till vad? Utveckla gärna vad du använder det till!CItronsyra. Äpplecidervinäger. Till allt. Köket är en kemisk verktygslåda.
Ättika och bikarbonat i vattnet om det är skitigt. Annars bara såpa.Min favorit till att rensa avlopp!
Häll i bikarbonat och ättika, låt det fräsa en stund, häll sen över kokande vatten.
Rengöra hällen på spisen; bikarbonat + hett vatten.
Har någon ett supermedel för toan? Jag tänker långsiktigt att det vore trevligt att frångå rengöringsmedel.
Har någon ett supermedel för toan? Jag tänker långsiktigt att det vore trevligt att frångå rengöringsmedel.
Har någon tips på hur man får bort katthår på kläderna när man tvättar dem i tvättmaskinen?
I en helt annan tråd (kommer inte ihåg vilken) fick jag i förbifarten för ett tag sedan ett supertips. Tack @mandalaki !!! Och då tänkte jag att det vore väl bra om vi kunde dela supertips av alla de slag i en speciell tråd?
Så vad har ni för supertips att dela med er av???
Supertipset jag fick handlade om att man kan köpa en kylbädd för katt eller hund och använda i sängen om man lider av nattliga vallningar. Det låter kanske så där, och jag var himla skeptisk innan. Men det är toppen!!! Jag har hemska värmevallningar nattetid och har varit tvungen att gå upp varje timme för att svalka ner mig och det gör mig så himla trött. Men nu fiska jag bara upp min lilla kylmatta, lägger mig på den och blir omedelbart nerkyld så att jag kan somna om. Jag har faktiskt köpt två att byta om med. Kyleffekten försvinner efter en stund.