Låt oss dela supertips!

@Miran :laugh::laugh:

Vad kul att det blev så bra! Jag använder inte min så mycket men jag har heller inga regelrätta vallningar. Jag har den under lakanet annars blir det FÖR kallt, och så rullar jag över på den när jag inte kan sova och tempurmadrassen är för varm.

Supertipset jag fick handlade om att man kan köpa en kylbädd för katt eller hund och använda i sängen om man lider av nattliga vallningar

Vi har lagt en sån i barnvagnen till dottern när det varit riktigt varmt ute, så funkar hela livet. Man får se till att den inte ligger direkt mot barnet bara.

Krokar hemma. Överallt, i alla rum och gärna utomhus också. Så mycket lättare att hålla kläder etc uppe från golven och lättare att se var man hängde av sig nyckelknippan/mössan/väskan/saxen etc än när de försvinner ner i någon låda.

Det införde jag för några år sedan. Guld!

20 år... Stackars mamma

Ja, det är förjävligt. Hon fick dessutom bröstcancer i samband med hormonbehandlingen, så nu står hon helt utan hjälp från vården eftersom hon inte vill börja om med hormoner igen. Det finns helt enkelt inte några bra verktyg för att hjälpa henne :(

Använd ättika till allt. Få bort äcklig lukt i tvättmaskin/diskmaskin/kylskåp

Tvätta kläder som luktar skunk i ättika

Tar bort kalkbeläggningar, kan användas i toalettstol.

Tar bort doften från kiss om man har husdjur som kissar inne.

Motverkar mögel så man kan stryka på det på angripna ställen. Jag har använt det på läder som fått ytmögel.

Ja.. ättika till allt.

Spraya ättika på ogräs i tex stengången. Gå tillbaka efter någon dag och dra bort det bruna döda ogräset :D

Jag använder nagellack remover för att ta bort hårfärg som hamnat på fel ställe, senast idag en röd fläck på det vita golvet i vårt nyrenoverade badrum. Fanns inte ett spår efteråt.

När ungarna fick tag i en låda rödvin och pumpade ut ALLT på en dyr, vit matta som tillhörde dåvarande hyresvärd blandade mannen ihop kamelmjölk (finns i välsorterade affärer) , vanish och vitt vin och skurade mattan. ALLT försvann.

Har man ont i huvudet blandar man skarpt te med ingefära och citron. Hjälper min migrän. Samma med förkylning. De har mycket husrecept i MENA som vi i väst glömt av...

Min favorit till att rensa avlopp!
Häll i bikarbonat och ättika, låt det fräsa en stund, häll sen över kokande vatten.

Rengöra hällen på spisen; bikarbonat + hett vatten.

Har någon ett supermedel för toan? Jag tänker långsiktigt att det vore trevligt att frångå rengöringsmedel.

Min favorit till att rensa avlopp!
Häll i bikarbonat och ättika, låt det fräsa en stund, häll sen över kokande vatten.

Rengöra hällen på spisen; bikarbonat + hett vatten.

Har någon ett supermedel för toan? Jag tänker långsiktigt att det vore trevligt att frångå rengöringsmedel.
Ättika och bikarbonat i vattnet om det är skitigt. Annars bara såpa.

Jag har haft problem med mitt hår som varit känsligt/gått av. Det har även varit väldigt fett. Men inte sen jag började tvätta det med gulsåpa :) dessutom är det ju både miljövänligt och billigt. Har det även i tvålpumparna vid handfaten för handtvätt, mjuka och fina händer :) Enda nackdelen är att det blir lite svårstädat i duschen, antar att det är talloljan som på något vis fastnar. Men det kanske någon annan har något tips på hur man får bort? :D

I en helt annan tråd (kommer inte ihåg vilken) fick jag i förbifarten för ett tag sedan ett supertips. Tack @mandalaki !!! Och då tänkte jag att det vore väl bra om vi kunde dela supertips av alla de slag i en speciell tråd?

Så vad har ni för supertips att dela med er av???

Supertipset jag fick handlade om att man kan köpa en kylbädd för katt eller hund och använda i sängen om man lider av nattliga vallningar. :crazy: Det låter kanske så där, och jag var himla skeptisk innan. Men det är toppen!!!:banana: Jag har hemska värmevallningar nattetid och har varit tvungen att gå upp varje timme för att svalka ner mig och det gör mig så himla trött. Men nu fiska jag bara upp min lilla kylmatta, lägger mig på den och blir omedelbart nerkyld så att jag kan somna om.:) Jag har faktiskt köpt två att byta om med. Kyleffekten försvinner efter en stund.

En sådan måste jag köpa låter fantastisk

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka