Låt oss dela supertips!

Kyldyna i sängen låter helt underbart! Det blir inte fuktigt av kondens efter ett tag? Tänker att de brukar ha en plastig yta.

Ett annat tips är att lägga plastfilm/folie ovanpå köksskåpen om det finns utrymme. Istället för att försöka skura rent under stor frustration är det bara att ta bort, kasta, lägga ut nytt och vänta tills nästa storstädning.

Kyldyna i sängen låter helt underbart! Det blir inte fuktigt av kondens efter ett tag? Tänker att de brukar ha en plastig yta.

Ett annat tips är att lägga plastfilm/folie ovanpå köksskåpen om det finns utrymme. Istället för att försöka skura rent under stor frustration är det bara att ta bort, kasta, lägga ut nytt och vänta tills nästa storstädning.

Mina kyldynor har inget plastigt överdrag. Det är mer som ... kanske tyget i gamla sortens luftmadrasser, typ. Jag sover perfekt på min. Blir ju mindre klibb än det brukar eftersom jag inte är klibbig ... :)

Har varit borta några dagar och glömt av att jag startade den här tråden. Men OJ vad många bra tips som dykt upp!!! :) Är säker på att det finns en massa fler. Heja på!

I mitt fall var frustrationen över att försöka bre ut plastfolie slätt betydligt större än över att göra rent..... någon gång om året :angel:

I en helt annan tråd (kommer inte ihåg vilken) fick jag i förbifarten för ett tag sedan ett supertips. Tack @mandalaki !!! Och då tänkte jag att det vore väl bra om vi kunde dela supertips av alla de slag i en speciell tråd?

Så vad har ni för supertips att dela med er av???

Supertipset jag fick handlade om att man kan köpa en kylbädd för katt eller hund och använda i sängen om man lider av nattliga vallningar. :crazy: Det låter kanske så där, och jag var himla skeptisk innan. Men det är toppen!!!:banana: Jag har hemska värmevallningar nattetid och har varit tvungen att gå upp varje timme för att svalka ner mig och det gör mig så himla trött. Men nu fiska jag bara upp min lilla kylmatta, lägger mig på den och blir omedelbart nerkyld så att jag kan somna om.:) Jag har faktiskt köpt två att byta om med. Kyleffekten försvinner efter en stund.

Jag köpte mig en kylfilt (gel) för mina fötter. Jag har extremt varma fötter när jag sover och speciellt någon dag före fullmåne då det är så extremt att jag inte kan sova trots 13-16 grader i rummet och fötterna utanför täcket.

Det fungerade inte, tyvärr! Visst är det kallt ca 2-3 minuter men sedan har jag värmt upp den så mycket att den inte fungerar längre.
Jag har svårt att förstå att den ska fungera till en hund som är väldigt varm och som är något större än mina fötter.
Några 10-15 grader kallare kan det ju inte heller vara eftersom det är så förbannat kallt i vårat sovrum så borde den alltså ligga runt 1-5 grader varmt och så kall är den inte.

Men, tipset var ju fantastiskt bra egentligen men jag tänker att det kanske finns någon annan lösning för detta var iallafall bättre än inget och med bättre effekt kanske jag äntligen kan få sova med lite mindre varma fötter.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka