Låt oss dela supertips!

Just det, har man ordentligt skitiga kläder är det bra att slänga i lite maskindiskmedel i maskinen. Samma sak med ordentligt skitiga glasflaskor, i med maskindiskpulver över natten. Jag har ingen diskmaskin men köper löst maskindiskpulver för att ha till grövre rengöring.

Eller så har man torra verktyg som förvaras torrt från början. ;)
Är det ett problem med verktyg som rostar? Bortsett från ärkepuckot som hällde vatten i grannens verktygslåda två gånger för att jävlas, så har jag aldrig hört att det skulle vara ett problem.

Jag har ingen värme på i verksdagen annat än då det är riktigt kallt ute. Vet jättemånga som har gamla rostiga verktyg. Och de kan man göra i ordning, har penslat på ett skydd som tar bort rosten men förvånansvärt bra resultat. Så istället för att kasta vektyg som har rostat lite. Det går väldigt fort för en del verktyg att rosta medan andra verkar hålla sig konstant. Det är alltså främst äldre verktyg. De jag fått av pappa som jag vill undvika rost. Och ännu äldre från farfars tid.

Men även rostfria bestick har rostat för mig! De har jag börjat kasta för det ser så oaptitligt ut. Men alltså även rostfritt kommer troligtvis att rosta även om det är torrt. Nu diskas iofs bestick på ett annat sätt än verktyg. Men det är en väldigt smart grej att minska ner processen genom att verkligen hålla torrt genom dessa små påsar.

Har för mig att kattsand ska fungera hyfsat men att man behöver byta ut mer regelbundet? Sen tar det mer plats. Små gratis påsar tar knappt någon plats och de är jättebra så kasta inte dem.

Just det, har man ordentligt skitiga kläder är det bra att slänga i lite maskindiskmedel i maskinen. Samma sak med ordentligt skitiga glasflaskor, i med maskindiskpulver över natten. Jag har ingen diskmaskin men köper löst maskindiskpulver för att ha till grövre rengöring.
Har heller ingen diskmaskin. När kaffe- och tekopparna blir trista med beläggning får de stå över natten med vatten med lite maskindiskmedel. De blir som nya. :)

Har heller ingen diskmaskin. När kaffe- och tekopparna blir trista med beläggning får de stå över natten med vatten med lite maskindiskmedel. De blir som nya. :)

Något jag har gjort med extra envis disk. Så äcklig och med beläggning är att hälla i lite ättika och fylla upp resten med vatten. Dagen efter är det bara att diska som vanligt och skålen/karaffen/vad som blir som nya!

Ös på med salt och bakpulver innan du slår på det kokande vattnet. Hittade när jag googlade: Blanda ca 1 dl helt vanligt bordssalt och 1 dl bakpulver. Häll det i avloppet och vänta 10-20 minuter innan du häller i kokande vatten.

Och jag skriver salt, bakpulver och kokande vatten så vad har det med saken att göra? Ättika är bra mot kalk.
Måste bara uppdatera, hällde typ 1 dl bakpulver i avloppet i köket. Väntade medan vattnet kokade upp och hällde sen på i 2 omgångar: Inget mer stopp!!
Verkade mycket snabbare än den starka frätande kemikalie-grejjen jag använt innan, luktade ingenting och stoppet har inte kommit tillbaka :D tack för tipset!

Olivolja som remover för att ta bort vattenfast mascara. Underbart.

Varken olivolja eller cocosolja som @TinyWiny skrev fungerar på mig med vattenfast mascara. Inte ens de removers som är gjorda för vettenfast mascaraborttagning fungerar för mig.

Det tar ca 24 timmar eller mer att får bort allt (jag tvättar ju inte i 24 timmar men flera gånger med oljor och annat.

Varken olivolja eller cocosolja som @TinyWiny skrev fungerar på mig med vattenfast mascara. Inte ens de removers som är gjorda för vettenfast mascaraborttagning fungerar för mig.

Det tar ca 24 timmar eller mer att får bort allt (jag tvättar ju inte i 24 timmar men flera gånger med oljor och annat.

Ett tips. Låt kokosoljan (alltså den i burk, inte i paket) smälta mellan fingrarna, stryk på över och under fransarna så att det kommer åt överallt, vänta några sekunder, stryk bort med bomullsrondell sköljd i vatten något varmare än ljummet. Gör du så och det ändå inte fungerar så har jag inga fler tips. Du har superabsorberande fransar kanske :angel: Removers fungerar inte alls för min del. Jag ser lika sminkad ut ändå.

Ett tips. Låt kokosoljan (alltså den i burk, inte i paket) smälta mellan fingrarna, stryk på över och under fransarna så att det kommer åt överallt, vänta några sekunder, stryk bort med bomullsrondell sköljd i vatten något varmare än ljummet. Gör du så och det ändå inte fungerar så har jag inga fler tips. Du har superabsorberande fransar kanske :angel: Removers fungerar inte alls för min del. Jag ser lika sminkad ut ändå.

Tyvärr, fungerar inte. Kanske är som du säger. Superabsorberande. :(

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka