Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad är det för proportioner? Och funkar det när man har plaströr till avloppen, alltså de fräter inte sönder eller så? Får stopp med jämna mellanrum i köket och jag gillar inte att behöva hälla i en massa kemikalier varenda gång...Min favorit till att rensa avlopp!
Häll i bikarbonat och ättika, låt det fräsa en stund, häll sen över kokande vatten.
Rengöra hällen på spisen; bikarbonat + hett vatten.
Har någon ett supermedel för toan? Jag tänker långsiktigt att det vore trevligt att frångå rengöringsmedel.
Kylklampar från frysen i en handduk?Jag köpte mig en kylfilt (gel) för mina fötter. Jag har extremt varma fötter när jag sover och speciellt någon dag före fullmåne då det är så extremt att jag inte kan sova trots 13-16 grader i rummet och fötterna utanför täcket.
Det fungerade inte, tyvärr! Visst är det kallt ca 2-3 minuter men sedan har jag värmt upp den så mycket att den inte fungerar längre.
Jag har svårt att förstå att den ska fungera till en hund som är väldigt varm och som är något större än mina fötter.
Några 10-15 grader kallare kan det ju inte heller vara eftersom det är så förbannat kallt i vårat sovrum så borde den alltså ligga runt 1-5 grader varmt och så kall är den inte.
Men, tipset var ju fantastiskt bra egentligen men jag tänker att det kanske finns någon annan lösning för detta var iallafall bättre än inget och med bättre effekt kanske jag äntligen kan få sova med lite mindre varma fötter.
Kylklampar från frysen i en handduk?
Lägg ett par tvättlappar av skumgummi (typ) tillsammans med tvätten i maskin. Håren fastnar rätt bra på dem.Har någon tips på hur man får bort katthår på kläderna när man tvättar dem i tvättmaskinen?
Lagom, typ strör lite bikarbonat, kanske 1/2-1 msk? Och häller på ättika tills det fräser ordentligt, väntar några minuter och häller långsamt på typ 1 liter kokande vatten. Kan inte tänka mig att det fräter sönder rören mer än kemikalier...?Vad är det för proportioner? Och funkar det när man har plaströr till avloppen, alltså de fräter inte sönder eller så? Får stopp med jämna mellanrum i köket och jag gillar inte att behöva hälla i en massa kemikalier varenda gång...
Och jag har det i vanliga skrivbordslådan med sygrejer Perfekt att dela upp nålar, pennor, saxar osvJag har en vanlig besticklåda på sängbordet. Inte så elegant kanske men perfekt för glasögon, klocka, pennor, näsdukar och andra små saker som lätt faller ner på golvet om en katt råkar gå förbi.
Kylklampar från frysen i en handduk?
Inte så dumt men kanske liiiiiiite väl kallt.
Lagom, typ strör lite bikarbonat, kanske 1/2-1 msk? Och häller på ättika tills det fräser ordentligt, väntar några minuter och häller långsamt på typ 1 liter kokande vatten. Kan inte tänka mig att det fräter sönder rören mer än kemikalier...?
Jag köpte mig en kylfilt (gel) för mina fötter. Jag har extremt varma fötter när jag sover och speciellt någon dag före fullmåne då det är så extremt att jag inte kan sova trots 13-16 grader i rummet och fötterna utanför täcket.
Det fungerade inte, tyvärr! Visst är det kallt ca 2-3 minuter men sedan har jag värmt upp den så mycket att den inte fungerar längre.
Jag har svårt att förstå att den ska fungera till en hund som är väldigt varm och som är något större än mina fötter.
Några 10-15 grader kallare kan det ju inte heller vara eftersom det är så förbannat kallt i vårat sovrum så borde den alltså ligga runt 1-5 grader varmt och så kall är den inte.
Men, tipset var ju fantastiskt bra egentligen men jag tänker att det kanske finns någon annan lösning för detta var iallafall bättre än inget och med bättre effekt kanske jag äntligen kan få sova med lite mindre varma fötter.
Kombinationen löser i varje fall proppar i min diskho, jag har inte undersökt kemin bakom det hela, det fungerar nämligen finns säkert bättre sätt, men jag gör såhär och behöver inte använda några kemikalier.Alltså, jag förstår inte varför du har både bikarbonat och ättika. Tillsammans reagerar de och bildar vatten och koldioxid och lite salter. Känns som om att bara bikarbonat (basiskt) eller bara ättika (surt) skulle funka bättre som rensande i kombo med varmt vatten. Tillsammans neutraliserar de varandra.
Kombinationen löser i varje fall proppar i min diskho, jag har inte undersökt kemin bakom det hela, det fungerar nämligen finns säkert bättre sätt, men jag gör såhär och behöver inte använda några kemikalier.
Jag har sett recept på bikarbonat, salt och kokande vatten, men sen beror det ju på varför det är stopp, är det matfett i en ho eller hår i en golvbrunn? Ättika tar kalkavlagringar.Jag betvivlar inte att det funkar, men misstänker att det skulle funka ännu bättre utan ättikan. Basen gör att fettet (i rören) förtvålas, men tillsätter man ättika neutraliserar basen. Bubblandet får man av att ättikan och bikarbonaten reagerar med varandra, det är ju bättre om bikarbonat får reagera med proppen, tror jag. Kanske värt att testa?
Funkar vanligt bakpulver? Ska jag då hälla typ 1 msk ner i avloppet och kokande vatten direkt eller låta pulvret verka ensamt först?Jag betvivlar inte att det funkar, men misstänker att det skulle funka ännu bättre utan ättikan. Basen gör att fettet (i rören) förtvålas, men tillsätter man ättika neutraliserar basen. Bubblandet får man av att ättikan och bikarbonaten reagerar med varandra, det är ju bättre om bikarbonat får reagera med proppen, tror jag. Kanske värt att testa?
Jag har sett recept på bikarbonat, salt och kokande vatten, men sen beror det ju på varför det är stopp, är det matfett i en ho eller hår i en golvbrunn hur effektivt det är?
Ös på med salt och bakpulver innan du slår på det kokande vattnet. Hittade när jag googlade: Blanda ca 1 dl helt vanligt bordssalt och 1 dl bakpulver. Häll det i avloppet och vänta 10-20 minuter innan du häller i kokande vatten.Funkar vanligt bakpulver? Ska jag då hälla typ 1 msk ner i avloppet och kokande vatten direkt eller låta pulvret verka ensamt först?
Och jag skriver salt, bakpulver och kokande vatten så vad har det med saken att göra? Ättika är bra mot kalk.Min poäng är den att bas + syra neutraliserar varandra och blir vatten och koldioxid. Då kan man lika gärna hälla i Ramlösa...
Ja, varför inte? Jag litar på att du kan kemin bakom det hela.Jag betvivlar inte att det funkar, men misstänker att det skulle funka ännu bättre utan ättikan. Basen gör att fettet (i rören) förtvålas, men tillsätter man ättika neutraliserar basen. Bubblandet får man av att ättikan och bikarbonaten reagerar med varandra, det är ju bättre om bikarbonat får reagera med proppen, tror jag. Kanske värt att testa?
.....men jag gör såhär och behöver inte använda några kemikalier.