... någon som har lite tips om hur man ska få hästen att gå in i transporten lite fortare än 1 timme? Har inga träningsmöjligheter då vi varken har transport eller tid då hästen i fråga är ridskolehäst. Han HAR åkt transport flera gånger utan problem, litet krux för några gånger sedan att få med resesällskapet, och då fick han stå ett bra tag och vänta. Beror antagligen på det. Nu ska han få åka med en stensäker ponny, som går in på första försöket, och som står snällt och väntar tills han har kommit in. Efter missödet har det gått bra att lasta honom med havrehink eller linor bakom i kors, men sist gick inte det heller... ... Han går fram till transporten (är inte rädd eller så) och nosar och går upp på rampen (han gör aldrig några tecken på att vara rädd), sedan när han är halvvägs inne "tröttnar" han och går ut igen. Spelar ingen roll hur linorna sitter bakom honom heller.
Det blir inte bättre av att det alltid är en tävling vi ska till, så jag är ständigt dubbelt nervös vid lastningen... ... Visst, jag borde gå därifrån och låta andra sköta lastningen. Men vid halv sju tiden på morgonen är det inte många frivilliga att ställa upp att lasta en sur ponny... :smirk:
Det blir inte bättre av att det alltid är en tävling vi ska till, så jag är ständigt dubbelt nervös vid lastningen... ... Visst, jag borde gå därifrån och låta andra sköta lastningen. Men vid halv sju tiden på morgonen är det inte många frivilliga att ställa upp att lasta en sur ponny... :smirk: