heartheartMin kvast har varit så flitigt använd i den här tråden att den kommer vara utsliten på torsdag...
Kärlek, hörni, kärlek!
/mod
Ett hjärta för varje dödsoffer
Och ett extra för att du inte låter tråden spåra ur
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
heartheartMin kvast har varit så flitigt använd i den här tråden att den kommer vara utsliten på torsdag...
Kärlek, hörni, kärlek!
/mod
Även om man inte är rädd för egen del kan man ju tycka att det är en tråkig utveckling. Sverige håller på att bli som USA med områden som man helst inte besöker.
Du tror inte att han är oerhört stressad och chockad själv efter en sån här sak och snurrar in sig? Utgången blev inte som tänkt, "för få" dog och skadades för att vara en lyckad aktion, han blev inte martyr utan fängslad, vi har inte rest oss i hat mot muslimer utan alla hjälper varandra, stöttar, gråter och tröstar.
Nu får HUH lite "fin reklam" på SVTs nyhetssida också. Med bild på hunden och meddelande från HUH. Och så i förbifarten nämns att ägaren med familj vill bli lämnade ifred...
Snart lägger väl VG ut det tillsammans med bilden på hunden efter attacken.
Förövrigt, nån som vet vem den puckade SVT-reportern var som precis efter dådet tjatade så på polisen och stack fram micken när poliserna försökte prata med varandra och var allmänt störig?
Det finns områden i Stockholm där inte ens polisen vill köra till. Tex Rinkeby-Tensta,senats fick dom väl stenar efter sig.
Snart lägger väl VG ut det tillsammans med bilden på hunden efter attacken.
Förövrigt, nån som vet vem den puckade SVT-reportern var som precis efter dådet tjatade så på polisen och stack fram micken när poliserna försökte prata med varandra och var allmänt störig?
Det känns ändå ganska konstigt. Inte fullt normalt att söka asyl på dom grunderna. Jag undrar lite vad det var för demonstration han deltog i?
Du fattade mig rätt. Förstår inte hur det kunde misstolkasMen @Sporthorse talar väl om hans asylsökan och inte om Dådet? Eller så har jag fattat helt fel...
Tänk om han ändå fick en sunnimuslimsk försvarare som sa at honom att han var galen istället för att hålla med honom(som det låter på honom att han tror skulle ske)
@mandalaki Ja, så kan det ju vara. Men oavsett så kan det ju inte funka så att uzbekerna som ska utvisas får försvinna och sen fortsätta leva i Sverige men illegalt. Oavsett är ju rutinerna fel tänker jag.
Om uzbeker inte kan utvisas kan man ju inte fatta beslut om utvisning men sen inte fullfölja. Nåt är ju väldigt snett liksom.
Finns det gott om sunnimuslimska advokater/försvarare i Sverige?
@cirkus
Just Rinkeby känner jag inte till men de har gått ut med varningar på jobbet angående vårt kontor i Kista att kollegor blivit rånade.
Ingen aning, några måste det väl finnas? Eller ska de inte få jobba med sånt?
Varför sur min?
Självklart får alla som är lämpade och utbildade advokater jobba med det, oavsett religion.
Dock tror jag inte att religiös tillhörighet registreras när man utbildar sig så jag tänker mest att det är förhoppningsfullt av den tilltalade att tro att man enkelt kan skaka fram en sunnimuslimsk advokat/försvarare.
Det vanligaste torde vara att advokatens eventuella religiositet är en icke-fråga i Sverige.