Last Liberty 988

Sv: Last Liberty 988

Är det ditt Bernstein-sto du tänker på? Då säger jag nej. Där bör du istället ha gångartshingst som kan hoppa!

Jag gillar dock LL, det är inte det, men om jag inte minns fel så ska du ev sälja och då klingar LL - Bernstein nästan falskt. ;)

Jag misstänkte det.. Tack för att du är ärlig. Just nu är det mest brainstorming, får väl samla ihop tankarna frammåt våren.

/U
 
Sv: Last Liberty 988

Har ju själv funderat på Last Liberty men fegar lite,stoet är ju en stor kraftig madame.Men hingsten är i mitt tycke helt klart underskattad,han ska ju ha lämnat en hel del bra i Tyskland vad jag hört. Har du funderat på Herzensdieb det är ju en jättetrevlig hingst.Jag har själv två avkommor efter honom. Snygga och med ett jättefint temprament båda rör sig trevligt. Hingsten var ju ett hår av hin ett tag men har lugnat ner sig nu. Fundera på det.
 
Sv: Last Liberty 988

Har ju själv funderat på Last Liberty men fegar lite,stoet är ju en stor kraftig madame.Men hingsten är i mitt tycke helt klart underskattad,han ska ju ha lämnat en hel del bra i Tyskland vad jag hört. Har du funderat på Herzensdieb det är ju en jättetrevlig hingst.Jag har själv två avkommor efter honom. Snygga och med ett jättefint temprament båda rör sig trevligt. Hingsten var ju ett hår av hin ett tag men har lugnat ner sig nu. Fundera på det.

Herzendieb är en av kandidaterna i min brainstorming.. Känns som jag inte vill slarva bort ett år på ett ogenomtänkt hingstval, tror att detta stoet kan leverera riktigt bra. Kul att du är nöjd med Herzendiebavkommorna, verkar som alla är det! :)
/U
 
Sv: Last Liberty 988

Mödernet: Stofamilj 45 Hulegårdsstammen. Partisan-Cecil. Jodå nog har han mer kapacitet än sin mor. Vet ju inte riktigt hennes kapacitet egentligen då jag köpte henne när hon var 16. Finns nog mer än vad som utnyttjas. Dock är han klart typförbättrad (modernare) och är mycket spänstigare.
 
Sv: Last Liberty 988

Mödernet: Stofamilj 45 Hulegårdsstammen. Partisan-Cecil. Jodå nog har han mer kapacitet än sin mor. Vet ju inte riktigt hennes kapacitet egentligen då jag köpte henne när hon var 16. Finns nog mer än vad som utnyttjas. Dock är han klart typförbättrad (modernare) och är mycket spänstigare.

Det är nog oftast så, att det finns mer kapacitet än vad som utnyttjas. Fast det är ju ganska skönt att ha en häst som räcker till med marginal istället för att behöva byta upp sig. ( :idea:I mitt fall börjar min häst bli så bra så hon skulle behöva byta upp sig ;) :rofl: )
Jag vet faktiskt inget om Hulegårdsstammen, det blir till att läsa på.
/U
 
Sv: Last Liberty 988

Lite kul att den här gamla tråden kom upp nu när man har facit i hand :) Jag fick ju ett stoföl e Last Liberty i somras. Morfar är Master. Har inga nya bilder nu men det ser ut som hon kommer bli mörk nu när fölpälsen försvinner. Vi visade henne i somras och hon fick 8:or på allt utom traven där hon fick en sexa. Hon visade nämligen inte mer än några få travsteg utan det var och är galopp som gäller för det mesta. Roligt iallafall att domaren gillade hennes typ :)

En bild från första släppet i stora hagen :)

img0911r.jpg
 
Sv: Last Liberty 988

*KL

Vacker liv i denna trad efter ett antal ar..!

Nagon som har koll pa storleken pa avkommorna efter Last Liberty?
Ar lite intresserad av en trearing efter LL, med fullblod pa modernet och den ar annu ganska liten, sa fragan ar ju om man ska hoppas pa att den kan vaxa nagot..?
 

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
674
Senast: Piaff
·
Hundavel & Ras Jag sitter och gottar mig i allt som är hund tillsammans med en vän som också planerar valp inom kort. I min familj har planerna...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 681
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 187
Senast: Troll
·
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 473

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Störiga saker vi stör oss på, del 36.
  • Bästa film

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp