Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi har en Last Liberty- Robin Z valack f-04, ca 165 cm (mamma är 158). Han är extremt lik sin morfar och inte så jätte modern i sin typ, man kan inte alls se att han är e.LL. Däremot tror jag att det är LL som gett honom hans jätte fina galopp.
Denna häst är otroligt cool på utsidan, men inuti finns det väldigt mkt nerv. Märks framför allt vid ridning. Han har en bra skritt, ordinär trav och en mkt rund, mjuk, elastisk och bärig galopp. Han hoppar än så länge rätt ojämna språng, men det finns riktigt stora språng i honom enligt 3 olika tränare.
Han går kvaliten på lördag, så vi får väl se vad dom säger om honom...
Bara några timmar gammal
4 år
Last Liberty kommer från ett av Tysklands mest framgångsrika möderne.
Hans mamma Anmut var syster med OS-vinnaren Aramis och godkände hingsten Amani samt ett helt gäng svårklasshästar.
Jag undrar om du har någon möjlighet att kolla upp vad min hästs mamma har gjort? Hon heter Lauretta och är e. Last Liberty u: Jumette II. Jag skrev brev ner till uppfödaren en gång men fick aldrig något svar..
Hon verkar inte ha gjort så mycket, ingen löst licens heller.
Nej, han har i mina ögon använts på tok för lite med tanke på hans stam och vad han lämnar.
Nu hade han väl flera riktigt bra avkommor både på kvalitén och någon gick bra i kvalet till 4-årscchamp, plus att Liebling gick Zangersheide, så blupen lär nog bli ännu högre!
*kl*
Jag funderar på Last Liberty till "mitt" Emmerton- Mas Media xx sto, någon som har ngn synpunkt på det?
Det som behöver förbättras på henne är framförallt att jag vill ha en bättre hals (hennes är väldigt brett ansatt & grov), och så skulle jag vilja ha lite mer gång i henne. Gör inget om temperamentet blir lite mjukare heller ...
-kl-
Bild från han var 3år
Oj, den här var sjukt lik en LL-avkomma som vi har i stallet i modell/färg (fast den här verkar något mindre)! Han har fullblodsmamma men är ändå STOOOR; både hög (tippar på +175) och rätt krallig. Jättesnäll men lite ängslig av sig.