Last Liberty 988

Sv: Last Liberty 988

Jag undrar om du har någon möjlighet att kolla upp vad min hästs mamma har gjort? Hon heter Lauretta och är e. Last Liberty u: Jumette II. Jag skrev brev ner till uppfödaren en gång men fick aldrig något svar..

Lauretta tävlas under namnet LaLuna 49. Tävlas och har placeringar i lätta klasser i hoppning, (klass A och L). Har tjänat 289 € i prispengar varav 176 € under 2008.
Tre olika ryttare har tävlat henne under 2008: Detlef Altman, Dirk Zorn och Sabine Hoyer.
 
Sv: Last Liberty 988

kl

Jag funderar på Last Liberty till mitt sto e. Camaro M - Sankt Gotthard så jag vill hemskt gärna se fler avkommor och höra flera erfarenheter :)
 
Sv: Last Liberty 988

Knapp!!

Kul att han blev höjd till A min gamla tränare har en jätte fin hingst efter honom. Tyvärr har jag inte sett så många hästar efter honom.
 
Sv: Last Liberty 988

Hej
Jag har ett 4-årigt sto efter chess som fick hopp-diplom som 3-åring. De vill ju att man ska avla på dessa ston. Så vi valde mellan flera hingstar men Last Liberty vann när vi såg honom live. En mycket lugn,ädel och vacker hingst. Han gick i sin hage helt oberörd av stona som fanns runt omkring. Vi ska förhoppningsvis få fölet i början av juni. Det är jättespännande.:banana:
 
Sv: Last Liberty 988

Tycker med det var jättekul såklart, att han höjdes :)!
Det bådar ju gott för framtiden, då hingsvalet 08 föll på Last Liberty :banana:

Borde väl finnas lite fler avkommebilder som vi kan få ta del av....
 
Sv: Last Liberty 988

Borde väl finnas lite fler avkommebilder som vi kan få ta del av....


Här är en...
Calize_3yrs_frame.jpg


Har fött upp henne, men vi sålde henne när hon var tre år gammal.
 
Sv: Last Liberty 988

Jag har en avkomma efter Last liberty:love:. Han är 6 i år och min egen uppfödning. Uppfyller mycket mer än vad jag ens vågade drömma om. Han är otroligt ridbar, ambitiös, positiv, rör sig jättebra och hoppar med bra spänst och god teknik. Tävlar mest dressyr och det är det jag kommer att satsa på. Inte pga av att han har större potential där utan på min feghet.
Tävlade LA som 5 åring med godkända resultat. I år siktar vi på kandar klasser. Han har en fantastisk galopp.
Ädel i modellen och svart som natten. Mamman till denna avkomma är ett svenskt halvblod modell äldre.
 
Sv: Last Liberty 988

Det var roligt att höra :)

Det är nämligen flera som kommenterat mitt hingstval med tanke på att stoet är e Master och det skulle ligga närmare tillhands att just använda en ren dressyrhingst.

Jag valde Last Liberty just för hans ridbarhet och att han var av lättare modell. Sen är jag svag för färgen svart, men har jag sån tur är det ren bonus...

Självklart hoppas jag på en multitalang till avkomma, och det finns ju faktiskt en god chans till det då.....
 
Sv: Last Liberty 988

Last Liberty Kommer att visas på flyinge på söndag, eftersom han har fått avels bokstav A.. Om det är någon som är intresserad av att åka och titta på honom!:)
 
Sv: Last Liberty 988

Last Liberty Kommer att visas på flyinge på söndag, eftersom han har fått avels bokstav A.. Om det är någon som är intresserad av att åka och titta på honom!:)


Hade förstås varit kul! Vi tillbringade hela fredagen i Flyinge,
men det hade funnits anledning att stanna över helgen då...


Roligt iallafall att han visas upp inför den publik som finns på plats där nu!
 
Sv: Last Liberty 988

Hej
Jag har ett 4-årigt sto efter chess som fick hopp-diplom som 3-åring. De vill ju att man ska avla på dessa ston. Så vi valde mellan flera hingstar men Last Liberty vann när vi såg honom live. En mycket lugn,ädel och vacker hingst. Han gick i sin hage helt oberörd av stona som fanns runt omkring. Vi ska förhoppningsvis få fölet i början av juni. Det är jättespännande.:banana:

Spännande! Synd att fölis kommer så sent. Jag är lite intresserad av att ta LL till mitt Chess-sto nämligen :)
 
Sv: Last Liberty 988

Jag hade ett sto efter last liberty, kanon fin!! Blev klass 2 på 3-års testet (hade gått bättre med någon mer erfaren visare, första gången för oss..)
Hur lätt som helst att rida in, ko lugn i huvudet aldrig varit rädd och nervös av sig.
Stannar näst intill aldrig, ryttar fel de gånger det hänt.
Kommer att gå långt enligt nya tränaren (140-150cm)
Jätte smäcker o snygg dam trots att mamman är av den gamla typen, kraftig.
Mörkbrun.
Kanon som young rider häst.
strax över 165cm, mamman 167cm tror jag.

Jag kommer defenitivt tänka på denna hingsten när det är aktuellt för betäckning på mitt nya sto.

Fick ett sto föl e. Ulrich z för 4 år sedan. Även den blev kanon fin (enligt hingst "expert" finaste hästen han sett efter Ulrich.) så kommer nog att bli ett bra avelssto den dagen det är dax för det.

http://www.pixbox.se/pic_show_id25194253.html

http://www.pixbox.se/pic_show_id25194255.html

Har tyvärr inget kort där hon står uppstäld på datorn.
 
Sv: Last Liberty 988

**KL**
Bara en i tråden än så länge som valt att lägga honom på ett dressyrsto.. inga fler? Det verkar som han skulle ha lite att göra även i dressyraveln om jag läser rätt i tråden.
Är han tillräckligt multi för att det ska vara tämligen riskfritt att lägga honom på ett dressyrstammat sto (med dressyr-blup 128 och ett ett hopp-blup på 92, medelfel 15/16)?
/U
 
Sv: Last Liberty 988

Absolut att du kan lägga LL på ett dressyrstammat sto. Lazio var med i finalen i Falsterbo förra året. En fantastisk mekanik på den hästen:love:

Mitt sto är ju helt dressyrstammad och avkomman är riktigt fin. Tror att han kan komma ganska långt på dressyrbanorna. Ännu längre om han hade en proffsigare ryttare än mig:o

Sedan vill jag tillägga att mamman till min avkomma är 161 och av grövre typ. Avkomman är 166 och sporthästmodell. Dessutom är han svartbrun utan tecken
 
Sv: Last Liberty 988

Är det ditt Bernstein-sto du tänker på? Då säger jag nej. Där bör du istället ha gångartshingst som kan hoppa!

Jag gillar dock LL, det är inte det, men om jag inte minns fel så ska du ev sälja och då klingar LL - Bernstein nästan falskt. ;)
 
Sv: Last Liberty 988

Absolut att du kan lägga LL på ett dressyrstammat sto. Lazio var med i finalen i Falsterbo förra året. En fantastisk mekanik på den hästen:love:

Mitt sto är ju helt dressyrstammad och avkomman är riktigt fin. Tror att han kan komma ganska långt på dressyrbanorna. Ännu längre om han hade en proffsigare ryttare än mig:o

Sedan vill jag tillägga att mamman till min avkomma är 161 och av grövre typ. Avkomman är 166 och sporthästmodell. Dessutom är han svartbrun utan tecken

Är det den Lazio som har morfar Cortez?
Det låter som din LL-avkomma låter som det blivit en förbättring mot stoet, och det var ju rätt.. Kul att du är nöjd. Vad är det för möderne?
/U
 

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
674
Senast: Piaff
·
Hundavel & Ras Jag sitter och gottar mig i allt som är hund tillsammans med en vän som också planerar valp inom kort. I min familj har planerna...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 681
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 187
Senast: Troll
·
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 473

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Störiga saker vi stör oss på, del 36.
  • Bästa film

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp