S

Sterling

Vad är det läskigaste hinder du någonsin hoppat, som antingen du eller hästen tyckte var skitläskigt? :eek:

Sv: Läskigt!

Vet faktiskt inte, har mest hoppat räcken och oxrar, men det som hästen tycker är läskigast är vattengravar :p

Hästen tyckte att pulvermangravar var väldigt märkliga i början. Nu öser hon på med de som med allt annat. :p

På ponnyn hoppade jag ett jääääättehögt nerhopp, det var minst 1,20! Det tyckte jag var läskigt! :eek:

min häst tycker att ett "ko"hinder är livsfarligt! (Ett plank med en målad kossa på) Själv gillar jag läskiga hinder som trippelbarrar, vatten, gravar och murar. Troligen för att pålle inte har några problem med det. Annat är det med korna:D

Hade banhoppsträning i söndags, och då skulle det vara lite "titt-hinder". Så vi lindade in bommarna i aluminiumfolie på ett hinder. Det tyckte min pålle var SÅÅÅ jättefarligt och läskigt...:eek:
Men över kom vi iallafall när det lagt ner det i bomhöjd...:angel: :o (annars var banan på 70 cm)...
Så det tyckte nog hästen var det farligaste han hade hoppat iallafall...:D

Har aldrig tyckt att ett hinder varit läskigt vad jag kan minnas...
Förra ponnyn tittade knappt på hindren utan flög över som en kanon hur de än såg ut :) Nya ponnyn har inte heller tyckt något varit läskigt, men har å andra sidan bara hoppat henne på vanliga bomhinder hela vintern :)

Har aldrig tyckt att ett hinder varit läskigt vad jag kan minnas...
Förra ponnyn tittade knappt på hindren utan flög över som en kanon hur de än såg ut :) Nya ponnyn har inte heller tyckt något varit läskigt, men har å andra sidan bara hoppat henne på vanliga bomhinder hela vintern :)

Kan faktiskt inte komma på ett enda inne på banan som varit läskigt. Det har mer varit vattenhinder och nerhopp på terrängbanan han inte har gillat.

Tja,ett hinder min häst vägrade på första försöket var ett super dupet läskigt plankhinder på tävling - MEN det var blålackerat och solen skinde precis på det så hästen blev givetvis (kraftigt)bländad,även jag själv:eek: Så det var alltså därför han stannade,men sen kom förtroendet tillbaka och hoppade det finfint på andra försöket:p

Terränghinder såsom stora stockar
usch och fy, då blir jag riktigt mesig :D
fast den rädslan ska övervinnas redan nästa
helg för då ska jag och ponnyn på terrängkurs!

Jag tyckte nog under fältävlan, att ett hinder som stod precis nedanför en trappa som sedan skulle hoppas i uppförsbacke, att det var läskigt... Men min häst verkar bry sig mera om påskfjädrar :crazy:

Det läskigaste hinder som jag hoppat var på en terränghoppning då vi skulle hoppa över ett dukat bort :) Jag var livrädd men konstig nog var hästen helt cool (han hade varit rädd för precis ALLA andra hinder) och bjöd som bara den på de hindret! :rofl:

Jag kommer vid eftertanke inte på något läskigt hinder. Snackar vi ren banhoppning sä är ju de flesta lika. Det är höjden som skiljer dem åt. Funderar aldrig mer över hindren, de skall ju aldrig kunna skada hästen, alltså inte läskiga.

Det var nog ett megastort terränghinder. En stor stock och under det en mega grav.. var nog minst 1 m högt och jag vågar inte gissa på hur långt det var.. Men hästen hoppade och jag levde på det i flera dagar efteråt =)

När vi började i hoppgruppen efter jul tyckte jag det mesta var farligt (OBS JAG! Inte hästen! :p) Jag har inte tränat hoppning så mkt för tränare och har inte hoppat så högt eller så. I början var vattenmattor, kubhinder och sånt läskigt men vi har kommit över allt! Min ponny är inte ett dugg tittig! ( :bow: )
Men det läskigaste var nog en grön låda som jag fortfarande inte gillar så mkt (har inte hoppat den så många ggr) som är ca. 80 cm hög, ganska bred och så är den rak på ena sidan och böjd på andra. Men hästen tveka lite för att jag tveka första gången men hoppade, annars har det gått galant! Min underbara ponny! :love:

det läskigaste hindret var nog en gång på terrängen där det var ett hopp som såg ut som en magastor svamp :crazy: :rofl: . haha, ok, det var nog inte så läskigt, men väldigt konstigt i alla fall. Den var nog runt 110 cm hög.

Jag själv har fått för mig att trippelbarrar är läskiga :crazy: huuu:(

Haha kommer och tänka på en gång då jag skulle tävla en Nat 140 klass utomhus på va ett hinder gjort av = längst ner en riktig stenmur typ 70 sm hög och över det bommar som ja gjorda av smala bjorkpinnar ca 5 cm i diameter...
när jag gick banan så såg jag ut såhar :eek: haha men hästen hoppade det tack och lov... skulle ju inte vara så skönt att flyga av rakt i den :crazy:
En av mina hästar HATAR vatten mattor/ gravar är nästintill omöjliga för henne att hoppa :D :(

Det otäckaste jag hoppat var en grind till en kohage. Vi var ute och rekade en bana inför Hubertusjakten och bonden hade undlåtit sig att låsa upp en av grindarna (låst med hänglås).

På andra sidan grinden var det en grusväg med en grässträng i motten och sedan snår. Man fick hoppa grinden diagonalt och sedan svänga direkt. Grinden var bara runt 120 cm hög men kändes enormt otäck att hoppa.

Alla kom dock säkert över.

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 025
Tjatter Vad har ni för icke självklara kanske lite knäppa grejer som ni finner obehagliga/läskiga? Min är toaletter inbyggda under en trappa...
8 9 10
Svar
185
· Visningar
10 062
Senast: PatCed
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
808
Hoppning I morgon tisdag 20/8 kommer programmet ut på TV4play https://www.tv4play.se/program/8e06bbe85587d5ef3d80/over-alla-hinder
2
Svar
23
· Visningar
2 240
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar