Låsa in ett barn

Sv: Låsa in ett barn

Men herregud, nä fy ibland önskar man att barnen var små alltid så man inte behöver släppa ut dom bland alla konstiga människor.

Visst man får inte kasta snöboll på det viset men gubben har ju gjort totalfel och hoppas verkligen att han får sitt straff. Tycker så synd om din lille kille :(
 
Sv: Låsa in ett barn

Men herregud!
Det vore konstigt om han inte åker dit på det.

Fattar inte hur fasen man kan göra så mot ett barn.
Han kan ju inte ha alla hästar i stallet.
 
Sv: Låsa in ett barn

Men fy så obehagligt! Visst att grabben gjorde fel, men att jaga honom hem för att sen släpa honom tillbaka är ju helt rubbat... :eek:
Sin sak om han stegat in till er o varit arg med grabben i hampan men att agera som han gjorde är ju helt vansinnigt! Hoppas verkligen att han får nån form av straff för detta.
 
Sv: Låsa in ett barn

KL
Jag funderade på en sak, jag vet inte hur stor grabben ifråga är men tycker ändå att man borde behöva använda en del kraft för att dra med sig en 9 åring.
Borde inte det kunna klassas som misshandel då?
 
Sv: Låsa in ett barn

Fy vilken otäck gubbe. Hade någon gjort så mot mitt barn hade jag blivit tokig och kan väl ärligt säga att jag hade brukat våld på ett icke lagligt sätt. Okej att barnet inte ska göra så, men då ber man barnet om numret till föräldrarna och tar det den vägen. Man jagar inte ett barn och sen låser in barnet. Usch, blev förbannad bara jag läste detta.
 
Sv: Låsa in ett barn

Du får lov att låsa in en gärningsman till det att polisen kommer om brottet är av sådan art att det kan ge fängelsestraff.

Men att låsa in en 9 årig pojke??? Fy
Hoppas verkligen att gubben åker dit på det!
 
Sv: Låsa in ett barn

För att vara exakt så är lydelsen följande:
Om den som har begått brott, på vilket fängelse kan följa, påträffas på bar gärning eller flyende fot, får han gripas av envar. Envar får också gripa den som är efterlyst för brott. Den gripne skall skyndsamt överlämnas till närmaste polisman.

RB 24:7
(Hoppas att det är nu gällande lydelse, min lagbok ligger i bilen och det är för jobbigt att ta på skor och gå 10 meter :p )
 
Sv: Låsa in ett barn

*kl*

Jag blev både bestört, förstummad och förbannad när jag läste! Hur har det gått TS, det är några dagar sedan nu. Hoppas ni haft en mysig jul trots allt. :)
 
Sv: Låsa in ett barn

Idag fick jag ett brev från tingsrätten, jag har blivit utsedd till målsägandebiträde för min son, så har jag förstått rätt så blir det en rättegång.

Han har ännu inte vågat gå ut utan mig eller storebror, utom över jul då vi var hos mormor, då var han ute själv.
 
Sv: Låsa in ett barn

stackars stackars liten... ja gubben ska åka dit, hoppas din son mår bättre snart...
 
Sv: Låsa in ett barn

Kanske behöver din son bearbeta detta med hjälp av en barnpsykolog? Kolla din hemförsäkring, där brukar sådant ingå efter överfall vilket detta nog klassas som.

Håller tummarna för att din son snart mår bra och vågar vara ute som vanligt igen och att gubben får ett kännbart straff .
 
Sv: Låsa in ett barn

Jag skulle nog om jag var du försöka hitta ngn som sonen kan få prata av sig hos. Kan du inte ringa Brottsofferjouren och höra om de har några förslag?
 
Sv: Låsa in ett barn

Han har pratat med både skolsköterskan och kuratorn, men nu är ju båda lediga i mellandagarna. Kuratorn har bokat in en tid med honom 3 januari (fast hon eg är ledig), sen vet jag inte om det blir fler tider innan skolan börjar, men jag tror hon ordnar det ifall hon tycker han behöver det.
 
Sv: Låsa in ett barn

Jag måste ju bara få säga att jag är alldeles förfärad över vad din pojke har varit med om !
Jag hoppas verkligen att han får hjälp att bearbeta och att han kommer vidare utan större bekymmer i framtiden
 
Sv: Låsa in ett barn

Har läst tråden i tysthet och förfasat mig! Hoppas lillkillen snart mår bättre och att gubben får ett kännbart straff!!!
Lycka till!
 
Sv: Låsa in ett barn

Jag tycker det är fruktansvärt vad som hände. Men skulle det ha hänt ett av mina barn så skulle jag faktiskt förminska det för barnen nu så att inte rädslan får kontrollera dem.

Det bästa är faktiskt om gubben är någorlunda normal- att det bara rann över för honom just då, och att de får träffas under ordnande former så att din son faktiskt får se att det är en "vanlig" gubbe som blev tokig än att det får växa och växa...och gubben inser hur dumt han handlade. Bor gubben kvar så kommer det att bli jättejobbigt för din son senare att gå förbi där och vara rädd!

Kanske kan brottsförebyggande rådet även hjälpa till även fast det kanske brukar vara tvärtom där....

Jättebra att han går ut hos mormor själv iallafall och tur att han har en storebror som ställer upp!
 

Liknande trådar

Relationer Min son (26 år) är sambo med en jämnårig tjej, de har fått två underbara barn (3,5 år och 2 år). Nu till problemet, tjejen har inget...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 600
Senast: Oh_really
·
Småbarn Den här veckan har sonen fått ytterligare två affektanfall, utöver det som han fick under påskhelgen. Det senaste väntade jag mig...
Svar
11
· Visningar
2 738
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 532
Senast: Modest
·
Övr. Barn Jag blir tokig. Vi har sonen varannan vecka och ska ju då dela på kostnader som kläder, sport, cykel osv osv. Pappan skyller dock...
Svar
2
· Visningar
1 883
Senast: Manji
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Julklappstips till tränare
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp