Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tycker det är fruktansvärt vad som hände. Men skulle det ha hänt ett av mina barn så skulle jag faktiskt förminska det för barnen nu så att inte rädslan får kontrollera dem.
Det bästa är faktiskt om gubben är någorlunda normal- att det bara rann över för honom just då, och att de får träffas under ordnande former så att din son faktiskt får se att det är en "vanlig" gubbe som blev tokig än att det får växa och växa...och gubben inser hur dumt han handlade. Bor gubben kvar så kommer det att bli jättejobbigt för din son senare att gå förbi där och vara rädd!
Kanske kan brottsförebyggande rådet även hjälpa till även fast det kanske brukar vara tvärtom där....
Jättebra att han går ut hos mormor själv iallafall och tur att han har en storebror som ställer upp!
Kanske kan brottsförebyggande rådet även hjälpa till även fast det kanske brukar vara tvärtom där....
Finns ju många liknande fall, här är ett där bussisen höll kvar ett barn o blev friad, vilket jag tycker var rätt:
Andra fall har fått högre böter än ovan.
Men det är ett jävla otyg med de där snöbollskastarna, kan vara väl så farligt så föräldrar borde vara tydligare med vilken stor dumhet det är och att de får kasta på varandra om de ska kasta och inte på andra eller annat som inte är deras.
Men i stället för att låsa in barnet så kunde mannen i stället ha valt att följa med barnet till föräldrarna och tagit diskussionen där. En sådan konfrontation är nog så uppläxande för en 9-åring.
Finns folk som får men för livet för mindre än att bli inlåst av en äldre okänd man...
Men i stället för att låsa in barnet så kunde mannen i stället ha valt att följa med barnet till föräldrarna och tagit diskussionen där. En sådan konfrontation är nog så uppläxande för en 9-åring.
Nej, jag har inte sagt att det är ok att låsa in, jag skulle isf tycka det vore ok att hålla kvar.
Vad gäller följa med till föräldrarna för konfrontation och att det skulle vara nog så uppläxande- det beror helt på hur föräldrarna uppför sig o ställer sig till situationen, jag känner en polis som vid fletalet tillfällen blivit utskälld efter noter då han fångat ej lovliga mopedister på vältrimmade moppar(krävdes specialmc för att få tag i dem), där föräldrarna menade på att de, polisen, höll på med skit. Låt deras unga pojkar vara, hur farligt kan det vara att köra trimmat- herregud när det finns mördare därute?