Låsa in ett barn

Sv: Låsa in ett barn

Jag tycker det är fruktansvärt vad som hände. Men skulle det ha hänt ett av mina barn så skulle jag faktiskt förminska det för barnen nu så att inte rädslan får kontrollera dem.

Det bästa är faktiskt om gubben är någorlunda normal- att det bara rann över för honom just då, och att de får träffas under ordnande former så att din son faktiskt får se att det är en "vanlig" gubbe som blev tokig än att det får växa och växa...och gubben inser hur dumt han handlade. Bor gubben kvar så kommer det att bli jättejobbigt för din son senare att gå förbi där och vara rädd!

Kanske kan brottsförebyggande rådet även hjälpa till även fast det kanske brukar vara tvärtom där....

Jättebra att han går ut hos mormor själv iallafall och tur att han har en storebror som ställer upp!

Varför skulle du förminskat det? Barnet känner ju vad det känner och har all rätt att känna så. Att förminska upplevelser som barn varit med om gjorde man ofta förr och det vet man idag inte är bra alls. Det är bättre att få bearbeta det som har hänt och kunna gå vidare sedan så att man slipper framtida men.

Visst ska man som vuxen inte spä på barnets känslor men man ska vara väldigt försiktig med förminsknings tänket, det är farligt för då känner sig barnet dubbelt sviken. Både av gubben som faktiskt har gjort något riktigt illa och sedan också av föräldrar och andra som försöker förminska barnets känslor.

Att träffa gubben kan kanske vara aktuellt om han verkligen verkligen ångrar sitt tilltag men inte annars. Då gör det nog mer skada än nytta. Jag hade inte velat träffa den som gjort mej illa som barn. Inte ens nu som vuxen, det är mycket att kräva av ett barn.
 
Sv: Låsa in ett barn

Jag är rätt säker på att det blev 5000 kr i böter o 5000 kr till barnet för olaga frihetsberövande.
 
Sv: Låsa in ett barn

Finns ju många liknande fall, här är ett där bussisen höll kvar ett barn o blev friad, vilket jag tycker var rätt:

Andra fall har fått högre böter än ovan.

Men det är ett jävla otyg med de där snöbollskastarna, kan vara väl så farligt så föräldrar borde vara tydligare med vilken stor dumhet det är och att de får kasta på varandra om de ska kasta och inte på andra eller annat som inte är deras.
 
Sv: Låsa in ett barn

Finns ju många liknande fall, här är ett där bussisen höll kvar ett barn o blev friad, vilket jag tycker var rätt:

Andra fall har fått högre böter än ovan.

Men det är ett jävla otyg med de där snöbollskastarna, kan vara väl så farligt så föräldrar borde vara tydligare med vilken stor dumhet det är och att de får kasta på varandra om de ska kasta och inte på andra eller annat som inte är deras.

Men i stället för att låsa in barnet så kunde mannen i stället ha valt att följa med barnet till föräldrarna och tagit diskussionen där. En sådan konfrontation är nog så uppläxande för en 9-åring.

Finns folk som får men för livet för mindre än att bli inlåst av en äldre okänd man...
 
Sv: Låsa in ett barn

*kl*

TS: Vilken fasansfull händelse! Hoppas allt känns bra nu, och att sonen mår bra! om du orkar svara i en gammal uppväkt tråd hade det varit intressant att få veta hur rättegång och dyl gått :)
 
Sv: Låsa in ett barn

Skulle vara delvis knapplån på detta för resten.

Men i stället för att låsa in barnet så kunde mannen i stället ha valt att följa med barnet till föräldrarna och tagit diskussionen där. En sådan konfrontation är nog så uppläxande för en 9-åring.

Finns folk som får men för livet för mindre än att bli inlåst av en äldre okänd man...
 
Sv: Låsa in ett barn

Men i stället för att låsa in barnet så kunde mannen i stället ha valt att följa med barnet till föräldrarna och tagit diskussionen där. En sådan konfrontation är nog så uppläxande för en 9-åring.

Nej, jag har inte sagt att det är ok att låsa in, jag skulle isf tycka det vore ok att hålla kvar.

Vad gäller följa med till föräldrarna för konfrontation och att det skulle vara nog så uppläxande- det beror helt på hur föräldrarna uppför sig o ställer sig till situationen, jag känner en polis som vid fletalet tillfällen blivit utskälld efter noter då han fångat ej lovliga mopedister på vältrimmade moppar(krävdes specialmc för att få tag i dem:cool:), där föräldrarna menade på att de, polisen, höll på med skit. Låt deras unga pojkar vara, hur farligt kan det vara att köra trimmat- herregud när det finns mördare därute?:eek:
 
Senast ändrad:
Sv: Låsa in ett barn

Nej, jag har inte sagt att det är ok att låsa in, jag skulle isf tycka det vore ok att hålla kvar.

Därav mitt andra inlägg, delvis *kl*, kom på mig själv att det verkade då vara riktat mot dig, men så var alltså inte fallet :p

Vad gäller följa med till föräldrarna för konfrontation och att det skulle vara nog så uppläxande- det beror helt på hur föräldrarna uppför sig o ställer sig till situationen, jag känner en polis som vid fletalet tillfällen blivit utskälld efter noter då han fångat ej lovliga mopedister på vältrimmade moppar(krävdes specialmc för att få tag i dem:cool:), där föräldrarna menade på att de, polisen, höll på med skit. Låt deras unga pojkar vara, hur farligt kan det vara att köra trimmat- herregud när det finns mördare därute?:eek:

Det är visserligen sant att det finns de föräldrar som inte kan inse att deras barn kan göra fel osv.. Vilket är riktigt tragiskt, vad får dom att tro att deras barn aldrig skulle göra fel? När det gäller ditt exempel med polisen så kan jag nästan se det framför mig hur en sådan förälder skyddar sitt barn till och med när polisen kommer med en varning.. Då är det ju tyvärr som du säger, en sådan konfrontation gör ju varken till eller från..

Fast om barnet har sådana föräldrar så hjälper det väl inte så mycket att hålla kvar honom/henne heller? Eller menar du att hålla kvar tills någon av föräldrarna kommer?

Jag tycker ändå att man kan ta diskussionen med föräldrarna, hjälper inte detta så kan man ta det ett steg längre, vad det kan tänkas vara beror självfallet på situationen men kontakta då polis, socialen eller vad det nu gäller.

När det gäller snöbollskastning kanske det räcker med att man kommer ut, gapar och viftar lite för att skrämma bort ungarna? :p
 

Liknande trådar

Relationer Min son (26 år) är sambo med en jämnårig tjej, de har fått två underbara barn (3,5 år och 2 år). Nu till problemet, tjejen har inget...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 600
Senast: Oh_really
·
Småbarn Den här veckan har sonen fått ytterligare två affektanfall, utöver det som han fick under påskhelgen. Det senaste väntade jag mig...
Svar
11
· Visningar
2 738
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 532
Senast: Modest
·
Övr. Barn Jag blir tokig. Vi har sonen varannan vecka och ska ju då dela på kostnader som kläder, sport, cykel osv osv. Pappan skyller dock...
Svar
2
· Visningar
1 883
Senast: Manji
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp