Lårmuskelskada?

Tokmaja

Trådstartare
Några som är bra på muskler och vad man ska göra åt en skada i en sådan. :)
Jag har fått problem när jag springer, jag märker det framför allt när jag springer lite längre sträckor (lite längre för mig är 5 km +) då krampar det i baklåret, typ muskelfästet som går upp i skinkan.
Jag känner av det annars också men inte mer än att jag just känner av det.
Testade en period att smörja voltaren men vet inte om det gjorde någon skillnad.
Under våren här har jag som sagt var bara känt av det när jag har sprungit, inte vid någon annan idrott (ridning, kampsport osv) men nu har det alltså börjat att krampa.
Förslag på vad man ska göra åt detta.
Stretchövningar? Fortsätta med voltaren? osv osv
Läste i en löpartidning att det var en vanlig löparskada och att man då ska stretcha högt, och det gör jag och det känns som att det tar just där och det känns bra när jag stretchar ut men det blir ju tydligen inte bättre i längden...

Nej vila är inget alternativ. :wtf:
 
Sv: Lårmuskelskada?

Du får hålla igång stretchandet, inte bara i samband med din löpning.

Stretcha när helst du kan, du känner hur mycket tryck du kan lägga på, men börja försiktigt och öka på försiktigt med trycket.

Jag stretchar mina sätesmuskler rätt ofta, kan få riktiga problem med dom annars och vill det sig illa stoppar dom löpningen. Så jag har lärt mig att underhålla dom med stretch och det fungerar bra.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 997
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
11 564
Senast: SiZo
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 393
Senast: lilstar
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 823
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp