• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Montéryttare
  • Startdatum Startdatum
Sv: Lärling?

Jo alltså, hm... lönen bryr jag mej egentligen inte om... Vill bara ha lärlingslicensen! (Blir ju bra att slippa böter) Har trott att man måste arbeta minst 50%, för att det ska gå, men om det nu bara är 20%, så borde det gå att ordna..! Känner inte så många som har 5 träningshästar tyvärr! Ingen här som vill ha en "nästan gratis" lärling en dag i veckan???

Jo alltså, hm... lönen bryr jag mej egentligen inte om... Vill bara ha lärlingslicensen! (Blir ju bra att slippa böter) Har trott att man måste arbeta minst 50%, för att det ska gå, men om det nu bara är 20%, så borde det gå att ordna..! Känner inte så många som har 5 träningshästar tyvärr! Ingen här som vill ha en "nästan gratis" lärling en dag i veckan???

Tanken med lärlingslicensen är att du som lärling skall jobba hos någon som lär dig något, som är din "mentor" och hjälper dig att bli bättre... Man ska inte satsa på den bara för att, slippa böter, eller för att få en licens...

Den jag har tänkt att hämta hem licensen hos har jag vart "lärling" hos sen jag började med monte, hon har lärt mig allt... Men hon/vi hade bara 4 hästar när jag var hos henne sist, var därför jag skaffade en egen amatör licens...

Men om jag nu ska tebax in i leken o jobba med henne o hon har 5hästar o fler på väg in, känns det mer fördelaktigt och enklare o vara lärling :)

Jo, jag förstår mycket väl vad tankan är med att vara lärling!! Och du har rätt i att för att rida gör det inte så stor skillnad mellan amatör och lärling, men ser man på sulkylopp så ökar chanserna att köra dramatiskt med en lärlingslicens efterson du då får köra vems häst som helst i alla "vanliga" lopp. en himla skillnad mot att bara få köra i de få amatlörlopp som finns!

Grattis till ditt nya liv!! Nej, jag bara skojar. Grattis till licensen och lärlingsjobbet! :bow: :bump: :banana: :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 744
Senast: tuaphua
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 771
Senast: AbCdE
·
Hästmänniskan Jag börjar närma mig de 40. Jag ridit hela livet, har egen häst och har alltid ridit och varit i stallet i alla väder. Aldrig klagat och...
2
Svar
29
· Visningar
7 071
Senast: Habina
·
Hästvård Jag börjar bli helt uppgiven av dessa ständiga tappskor mina hästar skaffar sig. Vad tusan ska man göra? Min förra häst hade max 4...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
14 217
Senast: Marvin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Utbilda själv