Sv: Lära sig verka egna hästar
Jag har inte hört att nån har sagt att det är nån skillnad mellan hovarna i sig.
Utan självaste verkning och skoning(!) För jag tippar på att det var det du var ute efter. Vad är det för nån skillnad? Ja du..en väldigt stor skillnad.
Om vi börjar titta från häst till häst:
Har du aldrig tänkt på att en ridhäst och en travhäst är ganska olika?
I både utseende och vilken sort träning dom gör? Är det inte nån vis skillnad?
Även om dom nu bägge bär på fyra hovar...
Har du nån gång sett t ex i en katalog eller i en shop och tittat på hästskor och sett en vis skillnad mellan en ridhästsko och alla dessa travskor som finns? Är det ingen skillnad där?
Hade en hovslagare verkat och skott en travhäst på samma sätt som de gör på en ridhäst, Så hade aldrig den hästen kommit över mållinjen.
Så svar på din fråga, Jo det är en stor skillnad mellan en ridhäst och en travhäst skoning.
Och ja, en del travhästars fötter ser illa ut men långtifrån alla.
Kl Vad är den generella skillnaden då egentligen på ridhästhovar och travhästhovar??.
Jag har inte hört att nån har sagt att det är nån skillnad mellan hovarna i sig.
Utan självaste verkning och skoning(!) För jag tippar på att det var det du var ute efter. Vad är det för nån skillnad? Ja du..en väldigt stor skillnad.
Om vi börjar titta från häst till häst:
Har du aldrig tänkt på att en ridhäst och en travhäst är ganska olika?
I både utseende och vilken sort träning dom gör? Är det inte nån vis skillnad?
Har du nån gång sett t ex i en katalog eller i en shop och tittat på hästskor och sett en vis skillnad mellan en ridhästsko och alla dessa travskor som finns? Är det ingen skillnad där?
Hade en hovslagare verkat och skott en travhäst på samma sätt som de gör på en ridhäst, Så hade aldrig den hästen kommit över mållinjen.
Så svar på din fråga, Jo det är en stor skillnad mellan en ridhäst och en travhäst skoning.
Och ja, en del travhästars fötter ser illa ut men långtifrån alla.