Lära sig mer..

Alltså en bra älskare gör ju all skillnad. Det är förstås hemskt stor skillnad från person till person vem man vill ligga med. En del vill bara ligga med, och tänder bara på personer de också är kära i. Men tillhör du andra skaran, som har sexualiteten frikopplad från kärlekskänslor, så råder jag dig att leta upp någon som är duktig (man kan förstås ha turen att hitta någon som är duktig som man dessutom blir kär i men oddsen är sämre). Du har ju hängt lite i dejtingtråden också, och vet kanske att jag gärna pratar snusk med folk långt innan jag träffar dem. Det är ett sätt för mig att fiska lite efter om de har koll på vad de sysslar med. Erfarenhet är t ex inte allt, men det är faktiskt rätt mycket. Och attityden till vad det är med sex som han eller hon gillar, det spelar också roll. Människor tenderar att bli duktigare på sådant de har ett intresse av, och jag tror verkligen inte att sex är ett undantag.

Och om du känner att det blir en sned fördelning i vems behov som ska tillfredställas; BRYT. Det blir aldrig bättre av sig självt, och jag har aldrig varit med om att man kan prata sig till en rättvis fördelning. Antingen så har de det i sig, eller så har de det inte.
Ja, ligger nog en del i det du skriver. Vet inte riktigt vilken typ jag är i sexualiteten.

Du säger att du gärna pratar snusk innan du träffar dom. Är det som i diskret snusk eller rakt ut?
Jag har träffat en, som jag är intresserad av men inte vet om han är intresserad av mig. När jag pratat med honom känns det som om man kan prata om vad som helst.

Känner mig lite försiktig när det gäller honom, kan vara lite dumt att va för på och rak, sen blir det inget och så ska man träffa honom via jobbet ändå. Håller mig på vän nivå än så länge, sen får vi se vart det utvecklar sig. :)

Ja, ligger nog en del i det du skriver. Vet inte riktigt vilken typ jag är i sexualiteten.

Du säger att du gärna pratar snusk innan du träffar dom. Är det som i diskret snusk eller rakt ut?
Jag har träffat en, som jag är intresserad av men inte vet om han är intresserad av mig. När jag pratat med honom känns det som om man kan prata om vad som helst.

Känner mig lite försiktig när det gäller honom, kan vara lite dumt att va för på och rak, sen blir det inget och så ska man träffa honom via jobbet ändå. Håller mig på vän nivå än så länge, sen får vi se vart det utvecklar sig. :)
Rakt ut. Jag har dock haft lite svårt att prata om mig själv och mina snuskiga fantasier, och har löjligt svårt att säga könsord haha. Jag har mest pratat allmänt. Men Malmödejten som jag träffar hjälper mig massor. Hans hjärna är så lik min så det hjälper att prata med en som tycker lika. Och ju mer jag gör det, desto lättare är det.

Ja jag kollar först av läget så att personen är tänd på mig innan jag diskuterar vad jag skulle vilja göra med honom. Men allmänt sexprat funkar ju med de flesta :). Vi pratade sex på jobbmötet idag t ex. Det märktes fort vilka som tyckte det kändes enkelt och naturligt.

Jag märkte inget innan barn. Efter barn däremot... Jag höll på att komma med oanständiga förslag till helt fel personer...
Ha ha! Det är kanske så det är :D Jag förstår också att det är individuellt och har försökt poängtera det.

Men jo jag hade så innan också när jag tänker efter. Men jag var inte medveten om det då. Då kändes det mer slumpmässigt.

Men vissa möten skulle nästan kunna få mig att ta med mig vem som helst lite avsides...

Rakt ut. Jag har dock haft lite svårt att prata om mig själv och mina snuskiga fantasier, och har löjligt svårt att säga könsord haha. Jag har mest pratat allmänt. Men Malmödejten som jag träffar hjälper mig massor. Hans hjärna är så lik min så det hjälper att prata med en som tycker lika. Och ju mer jag gör det, desto lättare är det.

Ja jag kollar först av läget så att personen är tänd på mig innan jag diskuterar vad jag skulle vilja göra med honom. Men allmänt sexprat funkar ju med de flesta :). Vi pratade sex på jobbmötet idag t ex. Det märktes fort vilka som tyckte det kändes enkelt och naturligt.
Det där med svårt att säga vissa könsord, stämmer på mig med, kan fortfarande ha lite svår att säga vissa ord. Föredrar de lite mildare orden som snippa och snopp/penis. Däremot på engelska är det inga problem att säga även de grövre orden på könsord. :o

Jo, så är det ju. Enklare att prata med någon som är likasinnad, tycker jag. :)
Haha får testa vattnet nästa gång helt enkelt. :p Tror förvisso vi redan pratat lite om sex men ändå.

Då blir det väl nej på att jag känner av själva ägglossningen då antar jag.
Jag försökte länka till någon vettig sida. Men allt handlade bara om hur man blir gravid så jag tyckte det blev lite fånigt. Men en del får ju en annan slags seg flytning under ägglossning. Sen blir nog inte alla påverkade av det. Men blir man det är det ju ett bra tillfälle att utnyttja!

Mina slemhinnor kan i andra perioder i cykeln bli väldigt sköra och jag har svårt att bli våt. En sådan period skulle ju för mig vara sämre att försöka ha sex. När jag har ägglossning så är slemhinnorna väldigt tjocka och glatta.

Ha ha! Det är kanske så det är :D Jag förstår också att det är individuellt och har försökt poängtera det.

Men jo jag hade så innan också när jag tänker efter. Men jag var inte medveten om det då. Då kändes det mer slumpmässigt.

Men vissa möten skulle nästan kunna få mig att ta med mig vem som helst lite avsides...
Jag tolkar det som att kroppen i ett sista desperat försök vill sprida sina gener lite till. För ja, första bästa är bra nog ibland...:d Några dagar senare känner jag mer :confused:

@RedHyuuga om din menscykel är typ 30 dagar kan du försöka börja känna efter typ 11-15 dagar efter mensens första dag. Du kanske blir lite svullen, lite molande värk nånstans. Slemmig flytning. Prova massageolja och fingrar/vibrator ungefär dom här dagarna. Det torde gå lättare då.

Jag försökte länka till någon vettig sida. Men allt handlade bara om hur man blir gravid så jag tyckte det blev lite fånigt. Men en del får ju en annan slags seg flytning under ägglossning. Sen blir nog inte alla påverkade av det. Men blir man det är det ju ett bra tillfälle att utnyttja!

Mina slemhinnor kan i andra perioder i cykeln bli väldigt sköra och jag har svårt att bli våt. En sådan period skulle ju för mig vara sämre att försöka ha sex. När jag har ägglossning så är slemhinnorna väldigt tjocka och glatta.
Nja, gravid vet jag inte om jag vill bli just nu. Har inte riktigt tid, har ju fullt upp med att flirta. :p

@RedHyuuga om din menscykel är typ 30 dagar kan du försöka börja känna efter typ 11-15 dagar efter mensens första dag. Du kanske blir lite svullen, lite molande värk nånstans. Slemmig flytning. Prova massageolja och fingrar/vibrator ungefär dom här dagarna. Det torde gå lättare då.
Så nästan 2 veckor efter första mens dagen eller? Hmmm, det här ska kollas upp.

Just ja, det var en fråga jag hade för att se ifall ni har några bra tips, vad man kan tänka på och göra osv.

Jag behöver hjälp med att slappna av där nere, kan ta senaste cellprovet som exempel. Jag är avslappnad och lugn i kroppen men ändå är det inte avslappnat i underlivet. Hur kan man träna på att slappna av där? Finns det några knep?

Hur kan man träna på att slappna av där? Finns det några knep?

Jag brukar ta ett par djupa andetag och spänna mig med flit för att sen slappna av. Då känner jag skillnaden och det blir svårare att "smygknipa" automatiskt.

Gällande sexet så vill jag rekommendera en satisfyer pro, jävla gudomlig pryl ;). jag har svårt att få orgasm men den rackaren fixar det på nolltid.

Jag är en spänd person med oändligt många komplex och det som hjälpt mig är att prata med killen innan så jag vet att han är helt med på tåget. Glidmedel är bra och snåla inte, iallafall inte i början.
Försök att inte känna krav, det ska vara roligt, spännande och behagligt.

Jag brukar ta ett par djupa andetag och spänna mig med flit för att sen slappna av. Då känner jag skillnaden och det blir svårare att "smygknipa" automatiskt.

Gällande sexet så vill jag rekommendera en satisfyer pro, jävla gudomlig pryl ;). jag har svårt att få orgasm men den rackaren fixar det på nolltid.

Jag är en spänd person med oändligt många komplex och det som hjälpt mig är att prata med killen innan så jag vet att han är helt med på tåget. Glidmedel är bra och snåla inte, iallafall inte i början.
Försök att inte känna krav, det ska vara roligt, spännande och behagligt.
Spänna sig medvetet och sen slappna av, hmm?

Satisfa... whaaaat?

Just nu är nog inte själva sexet det största bekymret utan snarare kolposkopi och cellprov....

Jo, alltså jag kniper ihop där nere, typ som knipövningar och sen slappnar av. Så att kroppen blir mera medveten typ. Sen måste jag tänka på att andas för det glömmer jag i såna situationer. Jag upplever att jag slappnar av bättre, står ut bättre med eventuellt obehag osv om jag andas ordentligt.

Får man länka? Om inte så skäll på mig så tar jag bort.
https://www.vuxen.se/satisfyer-pro-2

Jo, alltså jag kniper ihop där nere, typ som knipövningar och sen slappnar av. Så att kroppen blir mera medveten typ. Sen måste jag tänka på att andas för det glömmer jag i såna situationer. Jag upplever att jag slappnar av bättre, står ut bättre med eventuellt obehag osv om jag andas ordentligt.
Jaha, du menade så. Det har jag faktiskt inte tänkt på innan, men kan nog vara en bra start ja. :)

Liknande trådar

Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
37 862
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka