Lära sig mer..

Man behöver inte vilja göra allt man blir upphetsad av att se eller läsa om :) Det räcker fint att läsa och bli upphetsad! Det är bra uppvärmning inför mer fysiska saker.

Har du någon du kan "träna" med? Till exempel att personen smeker dig på olika ställen och du känner efter var det är skönast och var det inte ger dig nåt särskilt. Annars vill jag ändå slå ett slag för att ta på sig själv, det är ett väldigt tryggt och bra sätt att utforska sin sexualitet tycker jag :)

Jag har aldrig upplevt känslan av att vara på väg att kissa på mig, men vet att vissa tycker det påminner lite om den känslan inför en orgasm. Kanske kan vara så för dig med? Om du slutar, och kissnödighetskänslan försvinner, kan det säkert vara så. Isåfall kanske du skulle kunna prova att gå på toa innan du börjar, och lägga en handduk under. Så vet du att du redan har kissat, så OM det skulle komma lite är det inga mängder isåfall, Men det är nog ganska troligt att det är en inför-orgasm-känsla, som du bara inte är van vid :)
Jag vet att jag läst en hel del mörka saker, som i fantasin är rätt upphetsade medan i verkligheten massa varningsklockor och big no no. Kanske är lite som den förbjudna frukten, som gör det lite exotiskt.

Jag har ingen att träna med i nuläget. Känns lite väl framfusigt att fråga han jag är intresserad av om det i detta läge. Vill inte ha för bråttom. :o

Det ligger nog mycket i det där sista stycket.

Aha, har försökt någon gång i duschen med, men inte lyckats ta mig över den där tröskeln. :o
Hur ofta?
Orgasmer är för mig som en muskel. De behöver tränaqs för att funka.

Kanske planera in att ha någon form av avslappnad stund med dig själv varje dag. Det behöver inte vara så pretantiöst eler hålla på så länge. Smeka lite. Duscha på skönt ställe.

P.S. En doktorerad litteraturvetare i bekantskapskretsen sa en gång att tecknet på god erotika är att man måste lägga den ifrån sig. :D

Alltså, släpp loss dina fantasier. Det ä HELT OKEJ att fantisera om ALLT, om du vill göra verklighet av det eller inte är ett framtida ”bekymmer”. Det går ju att komma överens med en framtida partner om att man vill leka lite rollspel t ex, eller så låter man det vara just en fantasi och inget annat. Det är okej att fantisera om förbjudna och olagliga saker också. Det är verkligen, verkligen inget du ska skämmas för. Aldrig någonsin.

När det gäller hjälpmedel så rekommenderar jag att du provar en wand. Jag har haft en vanlig vibrator också men min wand är fantastisk. Finns vattentäta sorter att ha i duschen också om du gillar det mest.

Alltså, släpp loss dina fantasier. Det ä HELT OKEJ att fantisera om ALLT, om du vill göra verklighet av det eller inte är ett framtida ”bekymmer”. Det går ju att komma överens med en framtida partner om att man vill leka lite rollspel t ex, eller så låter man det vara just en fantasi och inget annat. Det är okej att fantisera om förbjudna och olagliga saker också. Det är verkligen, verkligen inget du ska skämmas för. Aldrig någonsin.

När det gäller hjälpmedel så rekommenderar jag att du provar en wand. Jag har haft en vanlig vibrator också men min wand är fantastisk. Finns vattentäta sorter att ha i duschen också om du gillar det mest.
Du har en poäng där, men det är svårt när det känns som det finns sån press och det inte går att prestera till det som förväntas typ.

En wand? Låter ungefär som ett trollspö, är den så magisk eller? :o

Du har en poäng där, men det är svårt när det känns som det finns sån press och det inte går att prestera till det som förväntas typ.

En wand? Låter ungefär som ett trollspö, är den så magisk eller? :o
Jag undrar ärligt vad du menar med att prestera det som förväntas.

Sex är en lek med varandra.

En i mina ögon helt rimlig jämförelse. Om du fikar med någon du gillar - sitter du och tänker på hur du för koppen till munnen, hur ofta och hur stor tugga du tar?
När du äter glass - tänker du på hur du gör det? Tänker du på hur du förväntas göra när du tankar lastbilen?

Det jag vill få fram är att det inte finns någon mall alls. Ingen alls.

Jag undrar ärligt vad du menar med att prestera det som förväntas.

Sex är en lek med varandra.

En i mina ögon helt rimlig jämförelse. Om du fikar med någon du gillar - sitter du och tänker på hur du för koppen till munnen, hur ofta och hur stor tugga du tar?
När du äter glass - tänker du på hur du gör det? Tänker du på hur du förväntas göra när du tankar lastbilen?

Det jag vill få fram är att det inte finns någon mall alls. Ingen alls.
I den bästa av världar, ja. I verkligheten är ju dock sex alldeles för ofta styrt av en massa förväntningar och idealbilder. Inte minst har TS själv berättat om trista erfarenheter när det gäller det.

@RedHyuuga det finns bara ett sätt att börja lära sig, och det är att öva på sig själv.

Jag får dock en känsla av att enbart tänka positivt kommer inte att göra att det gör mindre ont, känns mer som det som gör ont är det jag borde börja bearbeta på något sätt. Det är den känslan jag får.
Har man dåliga erfarenheter så har man ju dåliga erfarenheter, det innebär inte att framtiden kommer att se likadan ut. En annan partner gör verkligen jättestor skillnad. En omtänksam kille som ser efter dina behov. Och var ärlig mot honom och säg som det är när det är dags!

Sen tror jag på att du ska ta dig några glas vin eller en redig grogg innan ni börjar så att du slappnar av. Låt saker och ting ta tid. Det finns inget krav på att du måste få orgamser eller att du blir en vild porrstjärna i sänghalmen. Det första målet är att göra det och att göra det utan större obehag.

Fast att det gör lite ont när penisen ska in i slidan först är väl inget konstigt. Bara det går över på några sekunder är det lugnt.
Nja, jag håller inte med. Är man relativt van vid att ha sex så att man kan avgöra varför det gör ont enstaka gånger, okej. Men när en person säger att hennes enda erfarenhet är att sex gör ont så får målet inte vara ”utan större obehag”. Man ska inte godta att sex är obehag för kvinnor, det ska vara behagligt för båda parter.

Liknande trådar

Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
37 862
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka