Lära sig mer..

För mig vände det när jag slutade använda bindor, tamponger och trosskydd och gick över helt till menskopp. Min egen teori är att engångsskydden innehåller för mycket kemikalier samt att de torkar ut slemhinnorna (=Aj!!). Menskoppen gör inte det (=skönt!!!).

Jag kommer aldrig frivilligt att använda nåt annat än menskopp igen!! Älskar den :heart

Det upplever jag också. Nu är jag sedan 25 år ungefär blödningsfri (hormonspiral), men just tamponger och andra högabsorberande skydd tenderar att torka ut. Misshandlade slemhinnor blir ju automatiskt aj.

Glidmedel och en juste dildo tycker jag kan vara ett sätt att experimentera med sina egna behov. Sedan går jag personligen igång på den som kan berätta hur och vad den vill ha i sängen.

Slappna av och låt det ta tid!
Skaffa glidmedel, om du inte redan har det, och leta reda på lite olika erotiska noveller, ljudböcker, eller kanske bilder/filmer. Har lite dålig koll där på vad som är lagligt och inte, så det överlåter jag till nån som har koll :o

Hursomhelst. Läs/lyssna/titta på olika saker och fundera på vad du går igång på. Det är ju verkligen jätteolika, vissa går igång på en vältränad person i bar överkropp, en annan på gummistövlar och en tredje på att läsa om gruppsex liksom. Utforska vad som får igång DIG!

Och utforska din kropp. Var är det skönt att ta på dig själv? Smek och känn dig fram. Människor har massa erogena zoner. Se om du hittar dem och hur det känns. Vissa brukar göra en mer upphetsad än andra.

OM du vill prova penetration (det är ju absolut inget man måste göra för att ha det skönt och få orgasm!) så se till att du är lugn, avslappnad, kåt och våt. Använd glidmedel och ta det försiktigt. Du kanske inte ska handla hem en dildo i naturlig storlek eller större, utan börja med t.ex. fingrar eller en liten dildo. Alla gillar inte att använda dildo och liknande heller, också kanske värt att tänka på. Samma sak här, känn dig för. Tycker du att det är skönt? Vad gillar du?

När du är avslappnad och lugn med dig själv, och börjar ha lite koll på vad du gillar och inte, kanske det är läge att prova med en annan person inblandad. Det kanske känns bäst att inte ha så mycket penetrerande sex då. Du kanske vill ha annat sex några gånger först och lära känna personen i sängen, innan ni provar penetrationssex. Och då är det ÄNNU viktigare än när du är själv - lugn, avslappnad, kåt och våt!

Se det som nåt nytt du ska prova. Det är inget misslyckande att inte "kunna" från början! Alla har olika mycket erfarenhet av saker, och just sex är så bra för det finns nästan inga rätt och fel! Så länge du och eventuellt andra inblandade är med på det som görs, så är det inte fel. Det kan vara skönt att tänka på!

Skaffa glidmedel, om du inte redan har det, och leta reda på lite olika erotiska noveller, ljudböcker, eller kanske bilder/filmer. Har lite dålig koll där på vad som är lagligt och inte, så det överlåter jag till nån som har koll :o

Hursomhelst. Läs/lyssna/titta på olika saker och fundera på vad du går igång på. Det är ju verkligen jätteolika, vissa går igång på en vältränad person i bar överkropp, en annan på gummistövlar och en tredje på att läsa om gruppsex liksom. Utforska vad som får igång DIG!

Och utforska din kropp. Var är det skönt att ta på dig själv? Smek och känn dig fram. Människor har massa erogena zoner. Se om du hittar dem och hur det känns. Vissa brukar göra en mer upphetsad än andra.

OM du vill prova penetration (det är ju absolut inget man måste göra för att ha det skönt och få orgasm!) så se till att du är lugn, avslappnad, kåt och våt. Använd glidmedel och ta det försiktigt. Du kanske inte ska handla hem en dildo i naturlig storlek eller större, utan börja med t.ex. fingrar eller en liten dildo. Alla gillar inte att använda dildo och liknande heller, också kanske värt att tänka på. Samma sak här, känn dig för. Tycker du att det är skönt? Vad gillar du?

När du är avslappnad och lugn med dig själv, och börjar ha lite koll på vad du gillar och inte, kanske det är läge att prova med en annan person inblandad. Det kanske känns bäst att inte ha så mycket penetrerande sex då. Du kanske vill ha annat sex några gånger först och lära känna personen i sängen, innan ni provar penetrationssex. Och då är det ÄNNU viktigare än när du är själv - lugn, avslappnad, kåt och våt!

Se det som nåt nytt du ska prova. Det är inget misslyckande att inte "kunna" från början! Alla har olika mycket erfarenhet av saker, och just sex är så bra för det finns nästan inga rätt och fel! Så länge du och eventuellt andra inblandade är med på det som görs, så är det inte fel. Det kan vara skönt att tänka på!
Vad skulle vara olagligt med ljudbok/porrfilm? :confused:

Det verkar ju onekligen lite dumt att känna sig misslyckad pga det där! Kan du istället försöka byta ut de tankarna mot något mer positivt laddat? Som tex att tänka att du fortfarande har något kvar att upptäcka? Det blir ju en väldig skillnad på "Jag vet inte. Vad misslyckad jag är!" och "Jag vet inte. Undrar om jag kan komma på något nytt och bra!".
Det är svårt att ändra gamla vanor eller vad man ska säga. Nu när jag vart singel såpass länge har jag inte ens tänkt på det, men nu när intresset för en man blossat upp kommer de tillbaka och jag vill inte vara en "död fisk" eller... tja jag vet inte vad jag ska skriva riktigt. Jag får dock en känsla av att enbart tänka positivt kommer inte att göra att det gör mindre ont, känns mer som det som gör ont är det jag borde börja bearbeta på något sätt. Det är den känslan jag får.

Mycket troligt och att känna sin kropp, veta vad den tycker är skönt är (enligt mig då) nog en stor del av grunden för att kunna njuta av sex med andra, för om man inte själv vet vad som är skönt, så blir det svårt för andra att lista ut det och det är nog också enklare att slappna av på "rätt sätt" om man känner sig säker i sin egen lust så att säga.
Hur har du gjort för att hitta vad du tyckte var skönt? Jag känner mig som en nybörjare i detta ämne även om jag vet en hel del. Nog mest nybörjar-känslan när det gäller mig själv.

Jag tror att man måste hålla igång libidot för att det ska funka.

Det innebär för mig att jag har i stort sett noll lust om jag inte har sex regelbundet. Sex med mig själv inkluderat. Att vara med någon efter en lång tid av celibat är skapligt missyckat. Jag är svår att få igång.

Jag tror - baserat bara på hur jag själv fungerar - att ett sätt är att faktiskt planera in onani med regelbundenhet. Skaffa bra glidmedel och läs eritisk litteratur, se på film eller bilder. Undersök om något får det att pirra.
Eller helt enkelt bara smeka sig själv med glidmedel utan några andra krav än att det ska vara behagligt.

Låt funderingarna på peneration vila tills det känns som om man vill. Orgasm får väldigt få kvinnor av penetration.

Det är svårt att ändra gamla vanor eller vad man ska säga. Nu när jag vart singel såpass länge har jag inte ens tänkt på det, men nu när intresset för en man blossat upp kommer de tillbaka och jag vill inte vara en "död fisk" eller... tja jag vet inte vad jag ska skriva riktigt. Jag får dock en känsla av att enbart tänka positivt kommer inte att göra att det gör mindre ont, känns mer som det som gör ont är det jag borde börja bearbeta på något sätt. Det är den känslan jag får.
instämmer. Du behöver "öva". Som jag skrev ovan.

Läs biten är redan avklarad eller vad man ska säga, jag vet vad som får igång mig när jag läser, men vissa av dom sakerna skulle jag aldrig vilja testa i verkligheten, mest för att det är omoraliskt eller vad det heter.

Jag ska erkänna att jag har jättesvårt att ta på mig själv så det känns skönt, det är bättre när någon annan gör det. Tar jag på mig själv får jag dubbla känslor, dels från fingrarna och dels från där fingrarna rör. Gör någon annan det får jag bara känslan av där det rör så att säga.

Jag vet att jag provat att massera, men slutat när det känns som om jag ska kissa på mig. Tror det är rädsla inblandad, rädsla för det okända.

Det är nog sant, har inte tänkt på det så mycket förrän nu och jag vill verkligen försöka ta tag i mig själv.

Hur har du gjort för att hitta vad du tyckte var skönt? Jag känner mig som en nybörjare i detta ämne även om jag vet en hel del. Nog mest nybörjar-känslan när det gäller mig själv.

Jag tycker inte själv att egensex är det mest upphetsande som finns och föredrar sex på fler än en, men att känna sin kropp, göra det skönt för den (och sig själv såklart) är nice på sitt sätt och nånstans måste man ju börja, så om du läser/lyssnar på/ser på "snusk" och blir upphetsad av det, så tänker jag mig att då är det lämpligt läge att börja utforska på egen hand vad som är skönt för kroppen.

Har alltså själv inga "problem" på sexfronten och har aldrig haft. Tvärtom är jag väldigt sexuell (i brist på bättre ord) och har det "lätt" för mig på så vis, men att utgå från "basic", dvs att lära känna sin egen kropp, lära sig vad som gör en upphetsad och komma underfund med vad som är skönt och ger njutning är ju något även jag gjort för "100 år sen" när jag började utforska min egen sexualitet.

Jag vet att jag provat att massera, men slutat när det känns som om jag ska kissa på mig. Tror det är rädsla inblandad, rädsla för det okända.

Den känslan tyder på att orgasmen är nära, så risken att du faktisk kissar på dig är väldigt liten. Typ obefintlig, så att försöka komma över den tröskeln kan ju vara ett mål och om du ändå känner dig rädd för att du ska kissa på dig, så kan du ju alltid lägga en hopviken badhandduk som skydd under dig om det får dig att slappna av lite mer.

Läs biten är redan avklarad eller vad man ska säga, jag vet vad som får igång mig när jag läser, men vissa av dom sakerna skulle jag aldrig vilja testa i verkligheten, mest för att det är omoraliskt eller vad det heter.

Jag ska erkänna att jag har jättesvårt att ta på mig själv så det känns skönt, det är bättre när någon annan gör det. Tar jag på mig själv får jag dubbla känslor, dels från fingrarna och dels från där fingrarna rör. Gör någon annan det får jag bara känslan av där det rör så att säga.

Det är nog sant, har inte tänkt på det så mycket förrän nu och jag vill verkligen försöka ta tag i mig själv.

Man behöver inte vilja göra allt man blir upphetsad av att se eller läsa om :) Det räcker fint att läsa och bli upphetsad! Det är bra uppvärmning inför mer fysiska saker.

Har du någon du kan "träna" med? Till exempel att personen smeker dig på olika ställen och du känner efter var det är skönast och var det inte ger dig nåt särskilt. Annars vill jag ändå slå ett slag för att ta på sig själv, det är ett väldigt tryggt och bra sätt att utforska sin sexualitet tycker jag :)

Jag har aldrig upplevt känslan av att vara på väg att kissa på mig, men vet att vissa tycker det påminner lite om den känslan inför en orgasm. Kanske kan vara så för dig med? Om du slutar, och kissnödighetskänslan försvinner, kan det säkert vara så. Isåfall kanske du skulle kunna prova att gå på toa innan du börjar, och lägga en handduk under. Så vet du att du redan har kissat, så OM det skulle komma lite är det inga mängder isåfall, Men det är nog ganska troligt att det är en inför-orgasm-känsla, som du bara inte är van vid :)

Vanliga porrfilmer i sig är inte olagliga. Det är ju bara om de innehåller olagligheter de är det och jag tror inte @RedHyuuga kikar på den typen av filmer..

Nej, inte filmerna i sig, det vet jag, men jag vet inte hur det är med var man kan se dem. Om de delas olagligt eller om de är lagligt delade. Jag är som sagt inte så insatt i porrfilm och var man kan se dem, det är inte riktigt mitt område :)

En vän till mig fick problem med penetrerande sex efter att hon fött barn. Förmodligen på grund av en kombination av extremt för mycket stärkande bäckenbottenövningar och själva förlossningen, enligt hennes fysioterapeut. Det märktes inte förrän efter att hon fått ok av läkare efter förlossningen att kunna ha sex igen och det absolut inte gick. Så det var alltså inget som märktes annat än vid sex och när hon spände bäckenbotten hos fysioterapeuten.

Tyvärr vet jag inte hur många i Sverige som jobbar med den problematiken men jag hittade det här vid en snabb googling:
http://bakingbabies.se/2016/09/27/samlagssmarta-och-hur-en-fysioterapeut-kan-hjalpa/

Hoppas det blir bättre för dig!

.
Svarar bara den där första delen.

Fantasier har inget med verkligheten att göra. Jag kan bli väldigt tänd av saker jag aldrig någonsin!!! skulle vilja testa.

Det sägs ju att en hel del kvinor drömmer våldtäktsliknande drömmar och det är nog ingen frisk person som vill bli våldtagen.

Titta på det du vill titta på, läs det du vill läsa, och se det bara som fantasi. Det har inget med dig att göra.

Precis som du ser på film. Du vill väl inte göra allt som sker i filmer? Du tittar för att du vill titta, underhålls/roas/skräms. What ever.

Jag tycker inte själv att egensex är det mest upphetsande som finns och föredrar sex på fler än en, men att känna sin kropp, göra det skönt för den (och sig själv såklart) är nice på sitt sätt och nånstans måste man ju börja, så om du läser/lyssnar på/ser på "snusk" och blir upphetsad av det, så tänker jag mig att då är det lämpligt läge att börja utforska på egen hand vad som är skönt för kroppen.

Har alltså själv inga "problem" på sexfronten och har aldrig haft. Tvärtom är jag väldigt sexuell (i brist på bättre ord) och har det "lätt" för mig på så vis, men att utgå från "basic", dvs att lära känna sin egen kropp, lära sig vad som gör en upphetsad och komma underfund med vad som är skönt och ger njutning är ju något även jag gjort för "100 år sen" när jag började utforska min egen sexualitet.
Hmm, intressant får helt enkelt testa nästa gång jag läser/tittar på snusk. Tack för tipsen förresten innan jag glömmer det. :up:

Den känslan tyder på att orgasmen är nära, så risken att du faktisk kissar på dig är väldigt liten. Typ obefintlig, så att försöka komma över den tröskeln kan ju vara ett mål och om du ändå känner dig rädd för att du ska kissa på dig, så kan du ju alltid lägga en hopviken badhandduk som skydd under dig om det får dig att slappna av lite mer.
Aha, har försökt någon gång i duschen med, men inte lyckats ta mig över den där tröskeln. :o

Liknande trådar

Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
37 863
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka