Lära sig mer..

Gör det ont, så är man inte helt redo för penetration, såvida han inte är utrustad med något ovanligt stort, vilket inte de flesta män är.
Du får helt enkelt prata för dig själv i den frågan, för jag har en helt annan åsikt och helt andra erfarenheter.

Ska jag få in en penis i min slida spelar det ingen roll hur upphetsad eller hur mycket uppvärmning jag fått, det gör helt enkelt lite ont att köra in den även om det går lugnt till. Nu är ju jag en stark tjej med skinn på nästan så det är ju inte så att killarna kör över mig i sängen och liksom tvingar in den, utan de följer noga mina anvisningar att ta det lugnt. Alla har respekterat detta så jag har inga dåliga erfarenheter eller tråkiga minnen. Ej heller är jag världens mest spända människa och jag är van att ha sex och har haft sex med en mängd olika män. Jag är helt enkelt skapad sådan att det gör lite ont när man kör in den, även när det går lugnt till.

Att få tjejer att tro att det är någonting fel på dem för att det gör ont i själva inkörandefasen är lite elakt tycker jag. Bättre att vara ärlig och säga att det kan göra lite ont, men att det försvinner så fort slidan anpassat sig, vilket tar kanske 10 sekunder.

Du får helt enkelt prata för dig själv i den frågan .

Precis som du får :up: och det är inte jag som sagt att det är något "fel" på de kvinnor som det gör ont för oavsett hur tända de är. Det är du.

Men det vanligaste är faktiskt inte att "vanligt" sex gör ont i ens en sekund. Sen att det gör det ändå för vissa är en annan sak och inget fel, men om man inte utforskat sin sexualitet, sin sexlust, känner den, vet hur man funkar när det kommer till sex så känns det ju märkligt om man ska tuta i de som är i det stadiet att det är helt normalt och jättevanligt att det gör ont och få dem att känna sig än mer osäkra och spända..

Sen att det gör det ändå för vissa är en annan sak och inget fel, men om man inte utforskat sin sexualitet, sin sexlust, känner den, vet hur man funkar när det kommer till sex så känns det ju märkligt om man ska tuta i de som är i det stadiet att det är helt normalt och jättevanligt att det gör ont och få dem att känna sig än mer osäkra och spända..
Och jag tänker tvärtom. Att hela tiden säga att sex aldrig ska göra ont är att lägga en börda på de som faktiskt får lite ont, speciellt i början av sin sexuella karriär. Tutar man i kvinnor att det aldrig ska göra ont, får de ju ännu mera press på sig när det faktiskt gör lite ont. Att då undra vad som är fel på en själv och inte vilja ha sex mm är verkligen inte långt borta. Det kan göra ont i början när man har sex och det är ingen större grej för det går över väldigt snabbt.

Jag är helt fascinerad av dig @RedHyuuga ! En sådan här tråd från dig hade varit omöjligt för bara något år sedan! Heja dig! :banana::banana:
Var inne på att skapa ett anonymt nick men tänkte "va faaan, spela roll är nog inte ensam om problemet". Samt får bättre tips från de som hängt med i min story så att säga. Jag har märkt att vissa här inne har grymt minne av tidigare inlägg.

Skäms inte att erkänna det här och hittills tycker jag att det varit mycket bra feedback, mycket att tänka på, saker jag missat själv, inte tänkt på osv. Verkligen en ögonöppnare. :up:

Har man dåliga erfarenheter så har man ju dåliga erfarenheter, det innebär inte att framtiden kommer att se likadan ut. En annan partner gör verkligen jättestor skillnad. En omtänksam kille som ser efter dina behov. Och var ärlig mot honom och säg som det är när det är dags!

Sen tror jag på att du ska ta dig några glas vin eller en redig grogg innan ni börjar så att du slappnar av. Låt saker och ting ta tid. Det finns inget krav på att du måste få orgamser eller att du blir en vild porrstjärna i sänghalmen. Det första målet är att göra det och att göra det utan större obehag.
Att vara ärlig och rak är inget hinder för mig, har varit det innan med. Den andre erfarenheten lyssnade i början, men i slutet var det pang på, inte så skönt.

En redig grogg? Visst blir man mer avslappnad, i mitt fall lite väl kanske. De få gånger jag varit salongsberusad släpper vissa spärrar och gör saker som jag i nyktert tillstånd aldrig skulle göra. :o
Inget drastiskt, mer blir lite yvig och lite på. Nu var det ett tag sedan jag var onykter så vet inte om det fortfarande är så. Känns som att första gången borde vara i nyktert tillstånd i alla fall.

Jag har aldrig använt p-piller eller andra preventilmedel, eller tja kondom räknas väl också in som det och det har jag använt.

Lite intressant med ökad sexlust kring ägglossning, jag märker aldrig av när jag har ägglossning. Har nog inte väckt sexdriven ordentligt, minns i tonåren att jag kunde fantisera iväg, men nu på sistone händer det knappt alls.
Jag vet inte om ägglossningen märks för alla. Jag tänkte nog inte på att jag hade det i början. Men nu när jag är medveten om det märks det så tydligt. Så varför inte utnyttja den dagen då kroppen är lite våtare och lite mer beredd om man känner av det :up:

Det finns väl ingenting som är olagligt att fantisera om?
Såg nu att jag läst fel men nej jag håller inte med. Jag anser att i fantasin så får man göra PRECIS vad som helst. Men allt kan inte bli verklighet. Vissa saker kan man leka att man gör, t ex med lite rollspel. Men det krävs ju alltid alltid samtycke så fort man blandar in fler i sin sexualitet i verkligheten. Jag tror inte att den gränsen blir svårare att hålla bara för att man tillåter sig att ha snuskig fantasi.

Du får helt enkelt prata för dig själv i den frågan, för jag har en helt annan åsikt och helt andra erfarenheter.

Ska jag få in en penis i min slida spelar det ingen roll hur upphetsad eller hur mycket uppvärmning jag fått, det gör helt enkelt lite ont att köra in den även om det går lugnt till. Nu är ju jag en stark tjej med skinn på nästan så det är ju inte så att killarna kör över mig i sängen och liksom tvingar in den, utan de följer noga mina anvisningar att ta det lugnt. Alla har respekterat detta så jag har inga dåliga erfarenheter eller tråkiga minnen. Ej heller är jag världens mest spända människa och jag är van att ha sex och har haft sex med en mängd olika män. Jag är helt enkelt skapad sådan att det gör lite ont när man kör in den, även när det går lugnt till.

Att få tjejer att tro att det är någonting fel på dem för att det gör ont i själva inkörandefasen är lite elakt tycker jag. Bättre att vara ärlig och säga att det kan göra lite ont, men att det försvinner så fort slidan anpassat sig, vilket tar kanske 10 sekunder.
Jag fungerar likadant. Jag tycker också att det kan kännas rätt rejält när någon välutrustad stöter i hårt och djupt. Men jag gillar ju det.

Jag tycker inte att huvudfrågan är om det känns/gör ont, utan om det är skönt. Är det inte skönt så spelar det liksom ingen roll om det inte gör ont heller.

Jag vet inte om ägglossningen märks för alla. Jag tänkte nog inte på att jag hade det i början. Men nu när jag är medveten om det märks det så tydligt. Så varför inte utnyttja den dagen då kroppen är lite våtare och lite mer beredd om man känner av det :up:
Det enda jag kan känna av (ibland) är att en vecka innan det är dags för mensen kan det göra lite mensvärksliknande i magen och ibland ömmar brösten nått hemskt. Annars brukar jag inte märka något.

Såg nu att jag läst fel men nej jag håller inte med. Jag anser att i fantasin så får man göra PRECIS vad som helst. Men allt kan inte bli verklighet. Vissa saker kan man leka att man gör, t ex med lite rollspel. Men det krävs ju alltid alltid samtycke så fort man blandar in fler i sin sexualitet i verkligheten. Jag tror inte att den gränsen blir svårare att hålla bara för att man tillåter sig att ha snuskig fantasi.
Därför jag ÄLSKAR fantasin, där kan man göra vad som helst utan konsekvens. Däremot i verkligheten kan man hamna bakom lås och bom om man utför det man fantiserade om. För egen del har jag lätt att skilja på fantasi och verklighet. Annars hade det varit illa, jag som gillar att spela Need For Speed. :nailbiting:

Jag fungerar likadant. Jag tycker också att det kan kännas rätt rejält när någon välutrustad stöter i hårt och djupt. Men jag gillar ju det.
Jag tycker också det är skönt, just då. Sen efteråt brukar jag få typ mensvärkar?

Jag gillar ju när det blir lite ''för'' hårt och djupt, men sen efteråt :crazy: Kan ibland kännas dagen efter tillochmed. Varken jag eller killen är några extremfall av stor och liten.
Är det bara jag eller ska det vara så?

@Hero Jag kan absolut tycka det är skönt när det gör lite ont, lite roleplay och dominans. Fast på mina villkor såklart.

Jag tycker också det är skönt, just då. Sen efteråt brukar jag få typ mensvärkar?

Jag gillar ju när det blir lite ''för'' hårt och djupt, men sen efteråt :crazy: Kan ibland kännas dagen efter tillochmed. Varken jag eller killen är några extremfall av stor och liten.
Är det bara jag eller ska det vara så?

@Hero Jag kan absolut tycka det är skönt när det gör lite ont, lite roleplay och dominans. Fast på mina villkor såklart.
Ingen mensvärk här men det händer ju att man blir öm lite här och var efteråt. Men det ser jag som ett gott betyg haha.

@RedHyuuga Jag vet inget om dina tidigare erfarenheten men de verkar inte direkt trevliga.

Jag tycker något av det trevligaste som finns kan vara att sätta mig i soffan med telefonen och ''läsa'' fanfic/manga, komma igång lite och sen bara njuta. Gärna invirad i en mjuk filt.
Bästa sättet att slappna av och få bort lite ångest ;)

Jag använder nästan uteslutande fingrar även om jag haft vibrator förut men nja.

Duschen funkar också, sätta strålen mot, känns helt annorlunda men känner mig som en tonårstjej :p:D

Jag känner mig helt ok med mig själv, kan tillfredställa mig utan problem men har ändå press när jag har sex, väldigt jobbigt. Det blir dock bättre och bättre, har en kille som vill mig väl och kan både bryta helt och bara sakta ner när jag ber om det. Men det är jobbigt att be om:o Vill ju inte vara ''den tjejen'' liksom. Urdumt! Men det är så svårt att tänka om.

@RedHyuuga Jag vet inget om dina tidigare erfarenheten men de verkar inte direkt trevliga.

Jag tycker något av det trevligaste som finns kan vara att sätta mig i soffan med telefonen och ''läsa'' fanfic/manga, komma igång lite och sen bara njuta. Gärna invirad i en mjuk filt.
Bästa sättet att slappna av och få bort lite ångest ;)

Jag använder nästan uteslutande fingrar även om jag haft vibrator förut men nja.

Duschen funkar också, sätta strålen mot, känns helt annorlunda men känner mig som en tonårstjej :p:D

Jag känner mig helt ok med mig själv, kan tillfredställa mig utan problem men har ändå press när jag har sex, väldigt jobbigt. Det blir dock bättre och bättre, har en kille som vill mig väl och kan både bryta helt och bara sakta ner när jag ber om det. Men det är jobbigt att be om:o Vill ju inte vara ''den tjejen'' liksom. Urdumt! Men det är så svårt att tänka om.
Tidigare erfarenheter exet var väldigt grön, vi var båda oskulder blev inte så bra om man säger som så.

Sen hade jag typ KK liknande med en som i början verkade vettig med på slutet handlade allt om att tillfredsställa honom. Lyssnade inte på mig osv.

Känner igen mig lite i det du skriver. Duschen e rätt skön, jag tror det blir det för att det inte är ens egna fingrar som vidrör eller vad man ska säga.

Tidigare erfarenheter exet var väldigt grön, vi var båda oskulder blev inte så bra om man säger som så.

Sen hade jag typ KK liknande med en som i början verkade vettig med på slutet handlade allt om att tillfredsställa honom. Lyssnade inte på mig osv.

Känner igen mig lite i det du skriver. Duschen e rätt skön, jag tror det blir det för att det inte är ens egna fingrar som vidrör eller vad man ska säga.
Alltså en bra älskare gör ju all skillnad. Det är förstås hemskt stor skillnad från person till person vem man vill ligga med. En del vill bara ligga med, och tänder bara på personer de också är kära i. Men tillhör du andra skaran, som har sexualiteten frikopplad från kärlekskänslor, så råder jag dig att leta upp någon som är duktig (man kan förstås ha turen att hitta någon som är duktig som man dessutom blir kär i men oddsen är sämre). Du har ju hängt lite i dejtingtråden också, och vet kanske att jag gärna pratar snusk med folk långt innan jag träffar dem. Det är ett sätt för mig att fiska lite efter om de har koll på vad de sysslar med. Erfarenhet är t ex inte allt, men det är faktiskt rätt mycket. Och attityden till vad det är med sex som han eller hon gillar, det spelar också roll. Människor tenderar att bli duktigare på sådant de har ett intresse av, och jag tror verkligen inte att sex är ett undantag.

Och om du känner att det blir en sned fördelning i vems behov som ska tillfredställas; BRYT. Det blir aldrig bättre av sig självt, och jag har aldrig varit med om att man kan prata sig till en rättvis fördelning. Antingen så har de det i sig, eller så har de det inte.

Liknande trådar

Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
37 862
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka