Lära hunden städa?

Meibla

Trådstartare
Eftersom dottern är expert på att kasta runt massa leksaker så tänkte jag försöka lära Balto att städa upp
efter henne. Men hur gör man? Han är väl inte allt för glad i att bära saker.. om man inte triggar upp honom lite.. men då blir han nästan för stirrig och då funkar ingenting. Då sitter han bara som ett frågetecken och fattar noll alt springer runt och gnäller. :crazy:

Så... nån som har nått tipps? :bump:
 
Sv: Lära hunden städa?

:D Skaffa dig en DSG :D

Min är som en lite vaktmästare härhemma, alla mjukisdjur , ben o dyl bär han antingen till MIN säng eller HANS "lillsäng" , det är noga serru :rofl:
 
Sv: Lära hunden städa?

Enklaste sättet...kasta iväg saker och säg hämta. Tids nog gör hunden det, men du måste ge honom något i utbyte. Godis. Då fattar hunden att: hämtar jag denna sak får jag godis. Jag lärde min hund på noll tid detta. Från början får du antagligen visa honom.
 
Sv: Lära hunden städa?

haha.. nja... d hade ju vart smidigt, men räcker med en hund här hemma än så länge ;)
 
Sv: Lära hunden städa?

jag kom så långt att Loke plockade upp tre föremål (jag valde strumpor, som ju lätt hamnar på golvet) och la i lådan, fast jag har inte lagt till något kommando. jag satte mig helt enkelt på en stol i köket med lådan framför mig och var beredd med klickern. ren shaping alltså.

Minina är inte lika glad i att plocka föremål så henne fick jag börja med att få upp ett intresse på. Alltså klicka så fort hon tittade mot föremålet och så småningom plockade upp det. Sedan förstörde jag alltihop genom att klicka fel några gånger på raken, så nu står hon och svingar strumpan i luften som en helikopter ;)
 
Sv: Lära hunden städa?

Ska testa det... men han har en förmåga att bli lite för upptriggad av det, å då låser han sej istället :crazy: Men jag ska göra ett försök iaf :bump:
 
Sv: Lära hunden städa?

Oh, det ska jag testa.. men tyvär så är mina klickers helt försvunna, så jag får köpa en ny nu i veckan. :crazy:

Äsch, va glad att hon iaf plockar upp dom från golvet ;) Min hund vill inte ens göra det :crazy:
 
Sv: Lära hunden städa?

hon plockar inte gärna. och har i stort sett noll föremålsintresse. men hon ville så gärna ha den där köttbullen, och då var det bara att plocka upp strumpan.

jag förbrukar också klickers på löpande band. de har en märklig förmåga att jämt försvinna. jag brukar göra en snabb-inklickning för varje ny klicker, och vid det här laget har jag nog Sveriges mest grundligt inklickade hundar ;)
 
Sv: Lära hunden städa?

Enklaste sättet...kasta iväg saker och säg hämta. Tids nog gör hunden det, men du måste ge honom något i utbyte. Godis. Då fattar hunden att: hämtar jag denna sak får jag godis. Jag lärde min hund på noll tid detta. Från början får du antagligen visa honom.

Haha, det skulle sannerligen inte funka på mina jyckar. Jag har fått "tvinga" in föremålet i munnen på dem och om de håller kvar det när jag släppt får de godis/beröm..Det funkade på westien..Sen var det biten med att få dem att hämta det och ge det till mig. Men det v arinte lika svårt :D
 
Sv: Lära hunden städa?

haha, får hoppas Balto är lättmutad... han är nog sveriges största matvrak så det borde nog inte va några större problem... :D
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
25 800
Senast: Amk
·
Hundavel & Ras Ska börja med att skriva att ingenting är bestämt men vi funderar. För egen del vill jag ha så opartiska tips som möjligt eftersom att...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
6 674
Senast: Dandylinn
·
Övr. Hund Sedan i går har min hund betett sig ganska illa. Han är nio år gammal och har varit min i två år. Jag vet inte så mycket om hans...
Svar
7
· Visningar
3 810
Senast: AraSlei
·
Hundhälsa Jag blir mer och mer förvånad desto mer jag märker hur lite folk aktiverar sina hundar, så jag måste höra även med er för att vidga mina...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
6 914
Senast: Lazio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp