Lära hunden skall??

C

caroline_star

Hus kan jag lära min hund att skälla på kommando? Jag hade även velat lära henne att morra på kommando, men jag har ingen aning om hur jag ska gå tillväga med det. Jag hoppas att det finns ngn där ute på buke som har ett litet svar. Jag har letat runt på internet för att leta efter detta, men tyvärr så finner jag ej det..

Mvh carrooo:bump::bump:

Sv: Lära hunden skall??

Med min gamling(schäfer) var det inga problem att lära skall, han är så jäkla pratglad av sig annars.
Men det var heller inte svårt med min valp, som är vansinnigt tyst av sig-och han är trots allt en schäfer, känd som 'pip och gnäll' hundar.

Men såsom jag gjort var att ha en leksak och 'reta' hunden tills den ger ifrån sig ett ljud, som jag berömde-fortsatte sedan till det blev ett litet skall och då snabbt kommenderar med 'Skall' och sedan berömt massor och fortsatt tills det blev ett 'godkänt' skall.
Valpis lärde sig det inom 5 minuter, helt ärligt.
Kan säga att det var typ första gången jag hört hunden skälla:p
Så nu ska vi träna på att skälla jämt och fint hela tiden fram tills jag säger tyst.

Så det är väl det tips Jag kan ge. Vet dock inte hur man lär in morr...?

Senast ändrad:

lite OT, men vi har ett "Bli elak" kommando här, när jag gör ett litet (lek)tecken med handen, och valpis ser skitilsk ut. Egentligen vill hon bara lattja, men det är det ju inte alla som vet.

lite OT, men vi har ett "Bli elak" kommando här, när jag gör ett litet (lek)tecken med handen, och valpis ser skitilsk ut. Egentligen vill hon bara lattja, men det är det ju inte alla som vet.

Hahah, jasså? Vad coolt. Hur har ni gjort då?
:D

bara dom inte börjar skälla i tid och otid när dom lärt sig få beröm för det..

finns ju en hel del böcker om hur man lär hundar olika tricks, du kan ju kolla om du hittar ngn på biblioteket/bokhandeln.

Det kom automatiskt. Om jag formar handen som en liten klo och för den mot hennes nos så vill hon lekbita i den. Om jag håller handen en bit bort och retas, så rycker det bara i läpparna på henne och garnityret kommer fram.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 712
Senast: fixi
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 820
Senast: Maniac123
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 357
Senast: Acto
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 903
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Lymfangit