Lära hunden att stå

Victoria1993

Trådstartare
Hej! hur har ni lärt er hund att stå från att den sitter? Vill kunna visa med handen framför ansiktet och göra så att hunden står kvar och inte tar ett steg framåt mot min hand. Har använt min hand som target och just nu blir det någon blandning mellan att gå ett halvt steg och krocka in i min hand, är inte riktigt ett sådant stå jag vill ha..

Ställ hunden på ett bord eller liknande, antar att det är det Dobbis menar men brunnslock också. Om hunden sitter/ligger vid en kant så kan den inte röra sig framåt vid byta av position.

Har du testat det enkla knepet att locka upp hunden i stående med godisbit?
Hur vill du att hunden ska ställa sig? Still med framtassar eller baktassar, eller spelar det ingen roll?

Ställ hunden på ett bord eller liknande, antar att det är det Dobbis menar men brunnslock också. Om hunden sitter/ligger vid en kant så kan den inte röra sig framåt vid byta av position.
Precis så menade jag,men någonstans tog jag för givet att man på den nivån i träningen skulle förstå vad jag menade :o:o

Har du testat det enkla knepet att locka upp hunden i stående med godisbit?
Hur vill du att hunden ska ställa sig? Still med framtassar eller baktassar, eller spelar det ingen roll?
Ja det har jag, det har slutat med att hon använder min hand som target och då alltid flyttar sig lite framåt eller går in i handen..

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
952
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 602
Senast: fixi
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 801
Senast: Maniac123
·
Hundträning Hej, Som vissa kanske läst innan har jag en 10 månaders ESS Jag behöver lite tips och råd kring just nosaktivering. Jag skulle hemskt...
Svar
11
· Visningar
899

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • *Ulvlek* Ronja Rövardotter
  • Vad gör vi? Del CCVIII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka