lära en unghäst skolorna.

Gullan86

Trådstartare
jag har en 5årig islandsvalack och ska nu börja lära honom lite smått att flytta sig för tryck och öppna, sluta och lite skänkelviktning.
har ni några bra tips på hur jag ska börja och hur jag ska gå tillväga? :confused: :banana:

Sv: lära en unghäst skolorna.

Jag har lärt min travare genom att använda mina vikthjälper.

Genom att sätta mig själv i t.ex öppna så följde hon med, och då fick hon massor av beröm. Till sist satt rörelsen där. :)

Fast hon är iofs extremt känslig och kompenserar direkt för minsta viktförskjutning eller annan hjälp hon får. :D

Sv: lära en unghäst skolorna.

börja me att tex rida in på hörnlinjen och tryck på me innerskänkel så hästen flyttar sig. bry dej inte om ställning osv i början utan det viktiga är att hästen förstår den sidförande skänkeln

Liknande trådar

Övr. Djur Hej! Min bror med familj fick 15 st guldhamsterungar för en vecka sedan! Har lagt ut annons på blocket. De är flyttklara om 4 veckor...
Svar
8
· Visningar
1 515
Senast: Lisen82
·
Skola & Jobb Hjälp. Har examinerande redovisning och ska då även ge respons på någon annans arbete. Texten jag har fått är tyvärr inte så bra...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 052
Senast: Badger
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 266
Senast: Gunnar
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
2 155

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod

Hästrelaterat