MikaTela
Trådstartare
Fast nu är väl inte sitta ett problem eller något åt det hållet heller MEN jag har stora problem med min hane då han inte kan vara lös. Eller ja stora är dom väl inte, men man tycker ju lite synd om honom då han inte kan leka med dom andra lösa hundarna. Det är även liiiite bökigt att springa runt med lina när vi tränar agility.
Allt funkar, men det skulle underlätta väldigt mycket om han kunde vara lös.
Går det inte så går det inte, så är det bara. Men jag är sugen på att göra ett försök att träna honom vara lös.
Jag läste en gång om en som jagade hunden när den stack tills den slutade springa, detta är inget jag kan göra då jag inte kan springa pga skadad fot.
Jag har tyvärr ingen bra inhägnad plats att tillgå för att träna honom i, tyvärr. Och inomhus och i koppel är det inga problem med inkallningen.
Men kommer han lös (smiter) så är det precis som han slår block för öron och sätter på skygglappar. Hör inget, ser inget, iaf inte matte och husse som ropar och lockar på honom.
Har ni några bra råd eller är det bara att gilla läget?
Allt funkar, men det skulle underlätta väldigt mycket om han kunde vara lös.
Går det inte så går det inte, så är det bara. Men jag är sugen på att göra ett försök att träna honom vara lös.
Jag läste en gång om en som jagade hunden när den stack tills den slutade springa, detta är inget jag kan göra då jag inte kan springa pga skadad fot.
Jag har tyvärr ingen bra inhägnad plats att tillgå för att träna honom i, tyvärr. Och inomhus och i koppel är det inga problem med inkallningen.
Men kommer han lös (smiter) så är det precis som han slår block för öron och sätter på skygglappar. Hör inget, ser inget, iaf inte matte och husse som ropar och lockar på honom.
Har ni några bra råd eller är det bara att gilla läget?