Lapparna på glas...

lizzie

Trådstartare
De där små lapparna som sitter på glas - hur gör ni med dem. Ska de tas bort eller ska de sitta kvar.

Tänker på de lappar som t ex vad det är för märke på glaset, kosta boda, osv.

/Lizzie

Sv: Lapparna på glas...

Jag tar bort dem så gott det går. Det lossnar ju ändå sen när man diskat dem ett par gånger? ;)

Jag tar bort dem så gott det går. Det lossnar ju ändå sen när man diskat dem ett par gånger? ;)

Jag har ett gäng Iittalaglas - och de lapparna sitter kvar efter diskning. Det är ju enda märkningen som visar att vad det är för typ av glas. Något jag har varit glad över när man letat på loppis. Ibland är det inte lätt att se om det är ett designerglas eller kopia ;)

/Lizzie

Självklart ska lapparna bort! Som att behålla prislapparna kvar under glasen, för att stoltsera med hur mycket man har råd att lägga på glas.

Tacky så det förslår att behålla.

De ska av, i alla fall om man köper glasen för att de är snygga och för att man vill använda dem, och inte för att skryta med märket eller som investering.

Eller ska och ska, det är ju inte så att polisen kommer och tar en!

Haha var tvungen att gå och kolla... Det verkar vara lite blandat här! Aldrig ens funderat på detta. Ser att lapparna sitter kvar på vissa saker, halva gänget med vinglas (köptes i två omgångar) är borttagna men på den andra omgången sitter de kvar t.ex.

Har aldrig gjort ett aktivt val i denna fråga tror jag, och därav har vissa åkt av direkt och andra har fått sitta kvar... Fult att det inte är enhetligt, här ska pillas bort :p

Jag har ett gäng Iittalaglas - och de lapparna sitter kvar efter diskning. Det är ju enda märkningen som visar att vad det är för typ av glas. Något jag har varit glad över när man letat på loppis. Ibland är det inte lätt att se om det är ett designerglas eller kopia ;)

/Lizzie

Jomen det finns ju tryck i botten på grejerna... Kanske inte glas i och för sig, aldrig kollat dem, men på tallrikar, skålar osv iaf.

Jomen det finns ju tryck i botten på grejerna... Kanske inte glas i och för sig, aldrig kollat dem, men på tallrikar, skålar osv iaf.

Nej, inte på varken mina Iittalaglas eller Kosta boda glasen har tryck i botten. Däremot några Orreforsskålar som jag har, där finns det inblästrat under skålen.

/Lizzie

De ska av, i alla fall om man köper glasen för att de är snygga och för att man vill använda dem, och inte för att skryta med märket eller som investering.

Eller ska och ska, det är ju inte så att polisen kommer och tar en!

Nåt jag har lärt mig efter ett antal bouppteckningar - det är att samla på glas och porslin DET är världens sämsta investering.

Däremot är det tacksamt att köpa begangnat eftersom man kan få tag på fina märkesprodukter för inga pengar alls... :D

Och det jag har samlat på mig använder jag ofta för att jag tycker om att använda det som jag tycker är fint. Finns både kända märken och helt okända som jag gillar :D

/Lizzie

Jag vet.

Men det vet kanske inte de som låter lapparna sitta kvar... Och vill man investera i sin egen status under livstiden kanske det i vissa kretsar kan vara lönsamt att ha lapparna kvar så gästerna förstår att de ska bli imponerade.

Men då ska man kanske inte bjuda Ribbing på middagen...

Liknande trådar

Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 278
Senast: Mabuse
·
Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
1 021
Senast: Kirre
·
Hemmet Ska titta på ett hus som är 110 år gammalt. Har ingen källare utan krypgrund. Behov av att bytas fönster på ovanvåningen. Mäklaren...
7 8 9
Svar
173
· Visningar
8 272
Senast: Lisen82
·
Övr. Hund Annorlunda rubrik jag vet :D . Jag söker efter riktigt bra glasögon till hund för sitt användas framförallt vid turskidåkning...
Svar
2
· Visningar
719
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka