långtidsverkande solskyddsmedel vet nån ?

C

CarinaMargret

Jag söker ett långtidsverkande solskyddsmedel vet att det finns men minns ej nåt namn vet nån ?

Alltså ett medel kräm eller dylikt som verkar för längre tid.
Som ett komplement till täcke mm.

Sv: långtidsverkande solskyddsmedel vet nån ?

Helosan sol brukar man ju använda till känsliga kor och hästar. Kan det vara den du far efter?

zinkpasta på rosa mular har jag använt men det är inte alls bra för huden. Visst, zinkpastan skyddar till i stort sett 100% från solen men det torkar ut huden väldigt mycket. Jag använder nu istället helosan sol till min ena häst som är otroligt känslig på mulen. Plus att zinkpastan kletar av sig överallt och går aldrig bort:D

Svarar alla här. Tack för info.:):):)

Har själv också testat sunblock och solkräm för barn typ 25 30 men detta ska va riktigt långtidsverkande alltså om jag fattat rätt flera veckor låter mysko jag vet men pratat med en tjej som testat det hon mindes dock ej namnet. Har också klippt ut en artikel en gång men vart den e får väl leta.

Tack igen hoppas på fler svar .

Om det gäller huvudet, är det inte så dummt att sy på en tyglapp som förlängning på en flughuva. Det skyddar väldigt bra. :)

Tack det ska jag göra det är lättare än att ta på solkrämer.:):):)
Så kan jag ha solkrämerna i reserv när vi rider mm.

Vi får nog en hel del sol redan nu men det är kallt och då söker ju inte hästarna skugga precis. Knepigt väder sol och snö samma dag.

Kniper det kan man ju gå ut och rida med täcke etc på sen.

Har hittat en långtidsverkande solkräm nu andra verkar ha varit nöjda men vet ej om det funkar för oss. Kanske man skulle prova med jeanstyg för riktigt soliga dagar ha hängande nerpå mulen.

Har även läst nu att calcium ger pigmentering och visst solskydd vore ju bra om det hjälper lite på hästarna också då.

Har fått namn på långtidvserkande solkräm nu också men kör nog hellre tygknepet:) på huvan det är mest nosen som behöver skydd resten tar ju täcket. Öronen kan man ju smörja lite med nåt för solen och insekts skydd.

Det verkar bra har sytt på en sån förlängning på huvan som extra sol skydd på mulen nu. Bra skydd just nu är det stark sol. Skyddar bra mot flugor med. Men en sak jag funderat på är om fästingar klättrar upp på den lappen ? Just nu är det fästingfritt så nu är det ok i alla fall. Sprayde lite på lappen med anti insekts spray men då kan ju det komma i vattnet hm. Har köpt hem switch och påbörjat med det nu så då kanske man inte behöver fundera så mycket på det...?.

Nu har jag sett huvor som är helt täckande ända ner till över mulen. Så nu går det att köpa färdiga huvor som skyddar hästens ansikte om den har vita märken etc och så undviker man att hästen blir rosa på mulen etc.

effol creme, tror jag skriver rätt nu ,med solskyddsmedel sitter länge på mulen ex eller vita märken i ansiktet på öron mm.
jojoba olja har UV solkskydd också att droppa och smörja lite på ex sårig hud på hud i ex tunn man svans som kan behöva extra skydd. Olja att ta bara lite försiktigt. Om nu solen skulle skina intensivt igen hm.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 720
Senast: Amha
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 265
Senast: lizzie
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 485
Senast: Thaliaste
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
479
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka