Yngsta blir tre nu i december och han ammar vid läggdags och ibland på morgonen. Ibland, kan det hända att det blir nån liten slurk på dagen, men det är oftast om det varit flera tuffa dagar på raken Eller så (med mycket aktiviteter och/eller dålig sömn)
Äldsta barnet slutade när han var tre år och fyra månader, då tyckte jag att det var jobbigt eftersom han blivit storebror och lillasyster ju också ammade. Han slutade mer eller mindre självmant från en dag till en annan, vilket han ångrade en vecka senare.. Men då hade han typ tappat tekniken, för det funkade inte alls, då tror jag att jag sa att tuttarna behövde laddas eller liknande.
Mellanbarnet slutade när hon var 2 1/2, jag tror att produktionen gick ner iom graviditet att det av den anledningen blev väldigt obekvämt för mig och i den vevan slutade hon utan några krusiduller.
Med yngsta har jag tänkt att han får amma så länge han vill och behöver, det är ju troligtvis mitt sista (
) barn, så jag tänker att jag vill ta vara på den tiden
Jag brukar på BVC nämna om barnen ammar ffe, ifall det skulle gå in i nån statistik så vill jag gärna bidra till att höja snittet och normamisera långtidsamningen
Tandläkarna brukar vara de som gnäller, för att tandborstning ju ska var det sista barnet gör.. Men jag tänker att det väl bör finnas nåt i bröstmjölk som gör det hyfsat oskadligt,.. Lite på samma sätt som att sammansättningen ändras om barnet är sjukt osv