Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Ska du inte ha dem till rasutställning så tycker jag att du ska klippa ner dem. Blir ju lätt väldigt smutsiga och toviga om de får gå i den långa pälsen.
moonlightgarden har klippt sina, första gången såg det ut som marsvinet fastnat i grästtrimmern men andra gången blev det jättefint och jämnt! men det var nog lite jobb, tror hon klippte med sax.. du får nog prova dig fram, pälsen växer ut igen iallafall
jao, första gången blev det nog klippt på fel ledd så det blev massa toffsar och hål i pälsväxten.. men andra gången blev det nog 2-3 cm långt, krävs nog att man kammar och klipper försiktigt..
Klart du kan! Klippte själv ner min långhårsperuan med några extra virvlar på sidan till max 1 cm stubb! Klipp bit för bit långt, långt ner och ta tid på dig, många är ömhårade som min! Jag satt naken med han i badkaret
Kortklippt dock usel kamera: ( den som är buff/white alltså, den andra är en teddyhona och faktiskt med längre päls vid det tillfället )
Du måste klippa marsvin om du inte skall hålla på att rulla för annars blir det närmaste marsvinsmisshandel när det börjar att tova sig.
Jag klipper allt från längd lagom till bordskanten till någon cm stubb.
Mycket tålamod fast men lugnt handlag, en bra vass sax för trubbiga nyper marsvinet.
Den enda gång man inte klipper långhår är dom första 11 månaderna ungefär som man har dom ute på utställning och då måste dom rullas dagligen. Annars klipper alla sina långhår.
Det är nu du har möjlighet att utöva frisyrer för marsvinet bryr sig inte om resultatet och pälsen växer ut snabbt igen
Hon har inte såå lång päls, den har aldrig växt längre än såhär, och har alltid hållits tovfri. Men jag tänkte att det skulle vara skönt att slippa kamma varje dag
Såhär ser hon ut nu:
Undrar föresten om hon kommer bli mörkgrå över hela kroppen tro?
Hästmänniskan Ett par frågor bara, från en som inte har någon erfarenhet av import eller den typen av häst. Vilken dokumentation kan man få på hästen...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.