Längd, vikt, viktbärande, för lång, för tung OAVSETT RAS!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Längd, vikt, viktbärande, för lång, för tung OAVSETT RAS!!!

Haha det var ju bra gjort!:D

Jag på min C-ponny. Är jag för stor? :)

Det ser helt okej ut, för du ser ju inte speciellt tung ut. Men ligger inte sadeln lite långt fram?:o
Hur lång är du och hur hög är ponnyn?:laugh:

ja, sadeln ligger för långt fram TROTS ryggstycke vilket tyder på att sadeln inte passar öht

Det ser helt okej ut, för du ser ju inte speciellt tung ut. Men ligger inte sadeln lite långt fram?:o
Hur lång är du och hur hög är ponnyn?:laugh:

Okej :D Ponnyn är 137, jag runt 165. Ja, den där sadeln håller på att bytas ut, därför att den glider fram :laugh:

Menar du att sadeln är för lång?

Tror Gotlandsrusset menade att sadeln ligger för långt fram.:idea:

Jag är ca 165cm lång och väger ungefär 35kg. Jag har en ponny som är 126cm och jag är ju för lång men kan jag rida honom ändå? Han är 25% new forest 25% fjording och 50% dartmoor. han är ju ganska kraftigt byggd och verkar inte ha några problem med att ridas av mig, men vad tror ni?

VIKTEN är absolut inga problem! Du skulle kunna väga tio kilo mer och fortfarande inga som helst problem, speciellt inte med de raser som finns i honom!

men va menar h*n med 'trots ryggstycke'? :confused: :

Senast ändrad av en moderator:

Trotts att du har så kallad "svanskappa"(vilket russet kallade för ryggstycke) på ponnyn så har ju sadeln ändå glidet fram. Vilket är bevis på att den måste ligga väldigt dåligt.

Jo men det stämmer nog som su säger:)
tack för svaret!:D:bow:

Jo exakt, men från hästens synpunkt så är det väl jobbigare med än lång överkropp på ryttaren.:)
Ja för det är ju just det om man hamnar framvikt och sånt!:)

Tack för svaret! Har funderat på detta ett tag så kul att höra andras åsikter!:):bow:

ahaa ;) Den glider inte fram trots svanskappan, dum som jag är har jag inte gjort fler hål på svanskappan och har inte kunnat få den i den längd jag vill ha den. Men sadeln ska ju bytas ut nu.

Vad tycker ni om detta ekipage som är inne på sitt sista tävlingsår tillsammans?

Trotts att du har så kallad "svanskappa"(vilket russet kallade för ryggstycke) på ponnyn så har ju sadeln ändå glidet fram. Vilket är bevis på att den måste ligga väldigt dåligt.

svanskappan är den delen som ligger under svansen på hästen, ryggstycket är de som håller ihop svanskappan och sadeln. Så nej, det heter ryggstycke inte svanskappa.

Du har ryggstycke/svanskappa på hästen för att sadeln inte ska glida fram, den gör det ändå Trots detta = den ligger dåligt iaf.

Men de har du redan förstått tror jag :)

hej! jag skulle behöva lite råd och hjälp med en sak. Det är så här att vi har ett nu 2årigt ridponnysto som ju snart ska börja hängas på. Hon är runt 142 cm och ingen klen ponny. mamman var new forest och pappan korsning halvblod/welsh. Skulle så gärna vilja kunna rida in henne och grundutbilda henne själv, då vi ska sälja henne sen. Men jag är 168 cm lång och väger mellan 65 och 69 kg, tror ni hon skulle palla det? Hon kommer vara väl förbredd och vi går i backar, tömkör, löshoppar och longerar.Tacksam för svar:)

svanskappan är den delen som ligger under svansen på hästen, ryggstycket är de som håller ihop svanskappan och sadeln. Så nej, det heter ryggstycke inte svanskappa.

Jag har alltid sagt och hört svanskappa om alltihopa. Men det kan säkert stämma det du säger. Kanske bara är här vi pratar konstigt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 200
Senast: QueenLilith
·
B
Hästmänniskan Visste inte vart jag skulle lägga den här tråden men mod. får flytta den om den ligger fel. ;) Jag har sedan barnsben ridit på en...
Svar
11
· Visningar
2 895
Senast: FrontLine_
·
S
Western Hej som ni vet är jag Helt ny på detta forum och på buke. Satt och kollade runt och upptäcket att många är så lång och stor på sin häst...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 719
Senast: Piraja
·
H
Ridning Vill börja med att skriva att jag VET att det redan finns liknande trådar där folk skriver om deras rädsla för hästar och ridning av...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
13 722
Senast: help_me
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar