Sv: Längd, vikt, viktbärande, för lång, för tung OAVSETT RAS!!!
Tjena :P
E en kille på drygt 186 cm å 85 kilo (önskar ibland att man kunde dr av minst 10 på båda siffrorna men men) och ska väl eventuellt skaffa häst inom, ja ett år eller så. Inte riktigt än, vill börja trean först å så. Men sen får vi se, kan bli efter gymnasiet också, vet ej.
Aja tillbaka till ämnen. Jag består till största delan av muskler, alltså inte en massa "dövikt" i form av fett. Tror att jag har en bra balans och sits osv.
Tänkte bara kolla, på ett ungefär, hur liten får hästen som minst vara?? Vet att man verkligen inte kan ge något exakt svar, men några typer av riktlinjer lixom. Finns en möjlighet att jag väger mindre om ett år då jobbar på vikten (vägde 96 ör ngn månad sen
haha
Hade väl tänkt att satsa mest på hoppning, men kanske lite fälttävlan också, vet inte riktigt vad jag vill mest, antagligen hoppningen, men vill testa lite fälttävlan på låg nivå iaf. Bara för skojs skull om inte annat.
Inom hoppningen e väl målet kanske 110-120 klasser (på kort sikt) med första hästen å så, senare får man väl se, kanske blir högre, kanske inte, får se hur kul jag tycker att det är när man höjer bommarna lite
Aja, jättetacksam för svar. Måste jag promt ha en häst på 170+ (helst en bit över) eller skulle det kanske kunna funka på en häst som ligger en eller två centimeter under 170?? Modellen på hästen jag vill ha är halvblodsliknande. Kanske lettiskt halvblod, eller kanske Holsteiner eller Honnoveranare, aja, den typen av häst. Gärna lite kraftig å maffig, utan att bli tung, ortfarande sportig modell alltså. Svårt å förklara, men tänk er halvblodstypen (och då inte ett halvblod som består av 75% fullblod.