Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men av ren nyfikenhet, de som så tvärsäkert sätter vikt- och längdgränser på sina hästar, hur tillämpas detta rent praktiskt? Har de månne en badrumsvåg och tumstock redo i sadelkammaren, för att snabbt kunna mäta aspirerande ryttare (typ, potentiell medryttare/köpare som ska provrida)?
Den personen som blev medryttare hamnade strax utanför gränsen både vad gäller längd och vikt men det är såklart inte någon cm hit eller dit som är avgörande. Alltså behöver jag ingen våg och tumstock, skulle någon se för stor ut vid provridningen så skulle jag säga att det nog inte passar.
Jag håller med i mycket av det du skriver, men jag kommer alltid tycka det är underligt med folk som envisas med att rida omkring på hästar som är för små för dem. (Och bara för att klargöra, nu menar jag inte specifikt islandshästar. Liksom inom alla andra raser finns det även bland isisar både folk som är för stora och folk som är lagom)Att man tycker om en häst anser inte jag vara ett skäl att fortsätta rida den om man är för stor. Finns mycket annat man kan hitta på om man absolut nte vill sälja. Jag har en shettis som jag aldrig kommer sälja och älskar mycket, men inte envisas jag med att rida på henne för det.