Längd- och vikttråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Längd- och vikttråd

Känner ni så stor skillnad på ynka 5 kg verkligen? :D

Japp, jag känner också skillnad. Liksom IW sätter det sig på lår och rumpa för min del. Men yvärtom föredrar jag att ha lite mer rumpa i sadeln. När jag var smalare hade jag jätteproblem med ridsår (mellan skinkorna:o). Men 3 små kg på asset gjorde all skillnad och har inte haft ridsår på ett antal år nu:).
 
Sv: Längd- och vikttråd

Japp, jag känner också skillnad. Liksom IW sätter det sig på lår och rumpa för min del. Men yvärtom föredrar jag att ha lite mer rumpa i sadeln. När jag var smalare hade jag jätteproblem med ridsår (mellan skinkorna:o). Men 3 små kg på asset gjorde all skillnad och har inte haft ridsår på ett antal år nu:).

Samma här, har gått ner 5 kilo sedan förra året och sitter bättre nu (pga träning dock, inte vikten - enda skillnaden är att vissa ridbyxor sitter lite bättre nu). Men aj vad lätt det är att få skav/sår nu, inte skönt efteråt :o Förutom rumpan så tycker jag dock det bara är fördelar nu gentemot för 5 kg sen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 044
Senast: Emro
·
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 352
Senast: Sesca
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
555
Senast: tara
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 997

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp