Sv: Lång och låg, eller framtung?
Jo nu är allt som inte är framför lod- HF- det du!
Jag som är lång o har växt upp med det där- "driv i vart steg" har det varit svårt att få bukt på.
Sen längden. Har man så långa ben att man inte har stöd från buken är det mkt svårare.
Om jag sätter samma sadel på mina hästar så får jag korta lädrena ett par hål- från den stora runda ryggen/ buken till den mindre smala.
Bäst att tillägga att de har varsin hopp o dressyrsadel!
Tränar Peters för Balkenhol? Jag struntar nog i det o tittar mer på om det besvärar hästen.
tittade just på HH från Globen 2006 o där var handen inte oberoende av sitsen.
Jag vet att det är svårt- har en som rör sig mkt o en som är "bekväm"- gissa när man får hålla koll på händerna
Såg Schultenbaumer rida HF vid samma tillfälle- Tyskland-där upphovet kom ifrån o troligen fortfarande.
Den duktige engelsmannen ansåg att även den stora halsen behövde gymnasticeras för att inte dessa stora muskelgrupper ska bli stela. Muskler som hålls statiska blir ju stela.
Såg även den fina hingsten- vad heter den`???? Quaterback
ridas hemma- där formen var en helt annan- för att gynna hästens kropp i längden.
Jag skiter i var de har näsan om hästen inte verkar se ut att lida av det- för att JAG kan inte lägga hästen exakt där jag vill hela tiden o troligen i en för öppen form. Det kan de!
Jag menar att man inte kan dra slutsatser av sin egen ridnng till proffsens.
Ngt gott är det ju. Oavsett nationalitet så rider man rund o djup o får bättre form o ridbarhet av R o D. De håller en lång tävlingskarriär o lever mkt längre än de flesta hobbyhästar.