Landlord- svårridna avkommor?

Sv: Landlord- svårridna avkommor?

*KL*

Av de Landlord avkommor jag sett har nästan alla haft "svåra" munnar. Deras ridbarhet brukar inte vara den bästa. Hopp finns det så det räcker, men som sagt svårare med ridbarheten.

Fick höra i helgen att min e.Landlord togs upp till norrland samtidigt som en annan häst. Och det var den andra hästen som fick gå till en ung ryttare och min polle fick komma till en äldre för han var tydligen helt vild och galen och ansågs för pigg och "farlig" för den andra tjejen :p Sa det åt honom i helgen att "jag vet minsann att du har det i dig, plocka fram lite av det igen tack!". Och han va jättepigg och frammåt hela helgens tävlingar! :D Får hoppas att han fortsätter vara så!

Min har inte en svår mun, tävlas och rids på tredelat. Han är kort sagt underbar!

Senast ändrad:

KL

Jag har lånat ett sto e:Landlord nu sedan i juli... Fullblod på mödernet. Mormodern framgångsrik enligt min stallägare.

Hon är född 03 och reds in av min tränare och sm 2an Viktoria almgren när hon var 3. Där var hon i fyra veckor sedan åkte hon hem igen, pga tidsbrist och intressebrist blev hon inte riden förens nu när jag tog hand om henne.
Alltså tre års vila;) Så det blev inridning på nytt:D

Men ska säga att jag aldrig träffat en så trevlig, välvillig och framåt häst i hela mitt liv! Iofs är jag inte så gammal och har mest haft galna hästar men hon är otrlig. Red henne i två veckor sedan åkte jag tikll falstterbo i en ocg en halv vecka, sedan hoppade upp igen, utan problem. fjärde gången jag red red jag ut själv. hon är redan inhoppad utan problem, söker stöd på bettet, fattar okej fattningar och bjuder riktigt bra framåt!!

Absolut inte tittig, går fram överallt.

http://images2.bilddagboken.se/67/_u3/_u8/_u3/_u7/_u6/u383762/18770_1249296515.jpg

http://images2.bilddagboken.se/56/_u3/_u8/_u3/_u7/_u6/u383762/69181_1246224143.jpg

Måste erkänna att jag inte alls känner igen mig i era erfarenheter av Landlord avkommor, har själv ett sto (Landlord-Marco Polo). Hon var helt underbar att rida, tränade för A-tränare i dressyr som också är GP domare i dressyr enda anledningen till att jag tränade för honom var att jag gillade hans träning och stil, har absolut inget intresse för att tävla dressyr. Han älskade min häst och försökte pusha mig att tävla henne, var ju tvungen att fråga lite på skoj vilken klass i dressyr han tyckte passade oss och han sa MSV på fullt allvar, jag har nog aldrig skrattat så mycket men vi fortsatte ändå att träna för honom ;)

I hoppningen var hon en liten tiger med enormt bra teknik. eller liten hon är ganska välrest med sina 168cm.

I boxen är hon fortfarande en kelgris som helst av allt vill bli kliad, super snäll att rida ut på..

Enda gången hon har varit "dum" med vägringar och stegringar var när hon var skaddad av en chipfraktur i sitt framknä... inte så konstigt att vara "dum" då. Hade mycket otur med att vet inte hittade det utsprungliga felet tillräckligt fort, hittade många fel som hade blivit efter att frakturen inte hade blivit upptäckt i tid (felbelastnings skador)

Hennes avkommor har visat sig vara mycket bra hennes första tävlar 140 men den har jag ingen personlig erfarenhet av. Min tre åring e Orlando ue: Landlord är ganska lik sin mamma. väldigt fin att rida, vill vara duktig och går nästan på tygeln av sig själv... hoppar också med Super teknik. det enda som jag skulle vilja ändra på den avkomman är att jag skulle vilja ha lite mer jävlar annemanna hos henne eftersom att hon är väldigt försiktig och gärna överhoppar sig. men det kan ju förbättras.

hennes tredje avkomma e:Lux Z ue: Landlord är en riktig liten tuffing, har ännu inte sett så mycket mer då han bara är 1år. Han fick 9:a på sin typ vid fölvisningen.

vet inte om det beror på Landlord men stoet efter honom har väldigt medioker trav och det har hon nedärvt, nu behöver ju inte hopphästar ha den bästa traven men det har jag regerat på..

Min landlord avkomma har också alltid varit ranghögst då hon har gått med andra hästar...

Nu hittade jag också den här gamla tråden:angel:.

Vill bara hålla med dig om att jag inte heller känner igen min häst på beskrivningen. Har en 14-årig valack ue. Bonaparte, av den lite större typen dvs 170+, som inte blir upprörd i första taget. Supersnäll att hantera, hoppar allt man styr på och är okomplicerad även i dressyren. Väldigt trevlig häst med andra ord.

Nu hittade jag också den här gamla tråden:angel:.

Vill bara hålla med dig om att jag inte heller känner igen min häst på beskrivningen. Har en 14-årig valack ue. Bonaparte, av den lite större typen dvs 170+, som inte blir upprörd i första taget. Supersnäll att hantera, hoppar allt man styr på och är okomplicerad även i dressyren. Väldigt trevlig häst med andra ord.

Fast med Bonaparte i andra led finns det ju rätt mycket att brås på när det gäller att vara snäll, okomplicerad och lätthanterlig.

Hej

Jag har följt diskussionen om landlordavkommor och jag kan instämma med tex thejohanna... Har fött upp/ägt en Landlord-Aladin Z-FuriosoIII. Hon vann kvalitets i hoppning som 5-åring (fick ett föl e. Camaro M som fyraåring) och fick 40p exteriört. Hon var sen i utvecklingen (om nu kallar det svårriden?) men en helt fantastisk individ. Snäll i all hantering, lugn som en filbunke på tävling tills man började rida. Hade mycket egen motor och en fantastisk kapacitet, tittig men modig dvs hoppade allt. Vi tävlade i dressyr också (mest för omväxlings skull) även om hon inte hade världens bästa trav. Jag skulle gjärna ha en Landlord till, han passade uppenbarligen våra ston ;)
Tyvärr levde hon loppan och busade med kompisarna i hagen en dag och träffade en märla med metallkärna på staketstolpen när hon sparkade bakut och förstörde ena bakkotan så att hon inte gick att rida mer..

KL
har bara ridit en Landlord avkomma vad jag vet och den var väldigt het och stark såpass att jag fick byta till ett skarpare bett när jag provred. Den hade ett rätt toppigt kors och var ingen häst som tilltalade mig, men den verkade snäll.

Fast med Bonaparte i andra led finns det ju rätt mycket att brås på när det gäller att vara snäll, okomplicerad och lätthanterlig.

Ja, så kan det ju vara. Jag har dålig koll på Bonapartes temperament. Vet bara att tävlade svår klass och användes flitigt i avel.

Iallafall får jag väl vara tacksam att Landlord inte har lyckats förstöra Bonapartes positiva inflytande:D.

Min erfarenhet av de avkommor jag mött; långa och framtunga (= inte så trevligt i mina ögon), helbruna ston med ett "jäkla huvud" men de kan ofta hoppa som fan när de väl använder energin rätt.

Liknande trådar

Avel Vad har ni för erfarenhet av Van Vivaldis avkommors temperament? Har sett många men inte hanterat någon. Har också hört väldigt olika om...
Svar
14
· Visningar
1 445
Senast: Oknytt
·
Avel Hej! Jag har ett sto som saknar en del av sin stam från hennes pappas sida. Hennes pappa och farfar står med, men alla ston saknas. Dom...
Svar
17
· Visningar
2 072
Senast: Freazer
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 484
Senast: ildiko
·
Avel Tänkte kolla om någon här har erfarenhet av hur avkommorna av Emmerton 1024 brukar bli :). Brukar han lämna stora föl och hur brukar dem...
Svar
7
· Visningar
1 242

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka