Sv: Landlord- svårridna avkommor?
Måste erkänna att jag inte alls känner igen mig i era erfarenheter av Landlord avkommor, har själv ett sto (Landlord-Marco Polo). Hon var helt underbar att rida, tränade för A-tränare i dressyr som också är GP domare i dressyr enda anledningen till att jag tränade för honom var att jag gillade hans träning och stil, har absolut inget intresse för att tävla dressyr. Han älskade min häst och försökte pusha mig att tävla henne, var ju tvungen att fråga lite på skoj vilken klass i dressyr han tyckte passade oss och han sa MSV på fullt allvar, jag har nog aldrig skrattat så mycket men vi fortsatte ändå att träna för honom
I hoppningen var hon en liten tiger med enormt bra teknik. eller liten hon är ganska välrest med sina 168cm.
I boxen är hon fortfarande en kelgris som helst av allt vill bli kliad, super snäll att rida ut på..
Enda gången hon har varit "dum" med vägringar och stegringar var när hon var skaddad av en chipfraktur i sitt framknä... inte så konstigt att vara "dum" då. Hade mycket otur med att vet inte hittade det utsprungliga felet tillräckligt fort, hittade många fel som hade blivit efter att frakturen inte hade blivit upptäckt i tid (felbelastnings skador)
Hennes avkommor har visat sig vara mycket bra hennes första tävlar 140 men den har jag ingen personlig erfarenhet av. Min tre åring e Orlando ue: Landlord är ganska lik sin mamma. väldigt fin att rida, vill vara duktig och går nästan på tygeln av sig själv... hoppar också med Super teknik. det enda som jag skulle vilja ändra på den avkomman är att jag skulle vilja ha lite mer jävlar annemanna hos henne eftersom att hon är väldigt försiktig och gärna överhoppar sig. men det kan ju förbättras.
hennes tredje avkomma e:Lux Z ue: Landlord är en riktig liten tuffing, har ännu inte sett så mycket mer då han bara är 1år. Han fick 9:a på sin typ vid fölvisningen.
vet inte om det beror på Landlord men stoet efter honom har väldigt medioker trav och det har hon nedärvt, nu behöver ju inte hopphästar ha den bästa traven men det har jag regerat på..