Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Just tittigheten är Landlordavkommorna kända för,vidare är många av dem förhållandevis höga men kanske framförallt väldigt långa hästar vilket gör dem svårridna för flertalet hobbyryttare.
Personligen tycker jag att typen av häst är snygg och flera jag sett har rört sig bra,har dock bara hoppat en(ett sto)och hon var fin i sprången men tittig.
För min del vet jag inte om jag vill chansa. Det får bli till att ha lite kul på tävlingsbanorna och avla på något annat i stället. Den här är i alla fall inte tittig vilket verkar vara vanligt annars. Det här med exteriören verkar jag ju vara felinformerad om så det är nog sant att dålig ridbarhet mer beror på temperamentet. Vi får väl se om det går att få någon ordning på damen
Omvänt då? Alltså om man har ett sto med supertemperament och hög ridbarhet, kan man "utan risk" välja en vass hingst då?
kopparberg - avelssugen med fint sto!
Väljer du en väldigt vass hingst sa blir ju avkomman förmodligen vassare än stoet, är det ditt avelsmal?
Knapplån!
Vet inte om det nämnts i tråden men Jens Fredricsson vann ju SM i år med Lunatic e Landlord.